Universität Erlangen   [Hrsg.]
Ad sacra pentecostalia religiose celebranda civium academicorum pietatem auctoritate senatus excitaturus — 1794

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non nego, ipsam &eoitvsv$ixv dici posse reuelationem secundum
quid *).

Baumgartenius quidem theopneustiam a reuelatione diuer-
sam essb, verbis claris docuit ** ; aliis autem librorum dogma-
ticorum locis asseruit, alterum inspirationis momentum esse,
rerum ipsarum antea ignotarum suggestionem ***). Michaelis
o ttxvv in introductiönje in libros N T postquam inspirationis na-
turam copiose descripserat, argumentis, quibus probauit apo-
stolos theophneustias praerogatiuam sibi vindicasse, talia etiam
scripturae s. loca inseruit, quae ad asnwaxw^ip tantum referen-
da sunt. E. c. Gal. I, n. 12. 1 Petr. I, 12. f). Emendauit
tarnen post haec sententiam suarn adhibito Paulli Ioco 1 Cor.
II, 13-

Toell-

*) System. theolog. Pars I. C. IV. Sect. a. Quaest. 3. pag. 160.

**) Evangelische Glaubenslehre P. III. Art. de script. s. Thes. III. pag. 32.

Baumgartenium eas, de quibus loquimur, notiones siepius cora-
miscuisse, testis est etiam locus eiusdem libri, Einleitung etc. in eodem
articulo pag. 9. vbi haec leguntur verba: Dahin gehöret eine doppelte
Art der göttlichen Osfenbarung. Vorzüglich und bauptfäc blieb die
eigentliche Theopneusiie, die göttliche Eingebung gewijser Wahrheiten
und Erkenntnifszeichen an die Männer Gottes, die zur Auszeichnung
der heiligen Schrist gebraucht worden, welche eine innere Empsindung,
Gesühl und Bewnftfeyn der von Gott in ihnen verurfachten Auswiche-
lung ihrer Gedanken und Vorfiellungen gehabt haben, sonderlich in
1 Absicht der neu entdeckten oder ihnen zuerfi bekannt gemachten Wahr-
heiten. Ceterum idem auctor, pro eo, quo erat ingenii acumine diu,
antequam haec praelectiones in sidei doctrinam a Semlero edebantur,
de reuelationis et inspirationis disserentia accurate constituenda cogi-
tauit, quod patet ex dissertatione iub ipsius praesidio 1745 habita, de
reu. et insp. discrhnine.

s) Einleitung ins N. T. Th. L 14. pag. 85. Ed. 3. Hierzu nehme
man nun, was die Aposiel selhfl von ihrer Inspiration behaupten.
Ueberhaupt sein Evangelium will Paulus nicht von Menschen, auch
' nicht einmal von andern Apofleln, sondern unmittelbar aus Offenba*
rung lesu Qhristi gelernt haben, Galat, I, tU 12.
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