Deutsches Archäologisches Institut / Abteilung Athen [Editor]
Mitteilungen des Deutschen Archäologischen Instituts, Athenische Abteilung — 1.1876

Zweites Heft
Michaelis, Adolf: J.G. Transfeldts Examen reliquarum antiquitatum Atheniensium

TRANSFELDT

tos, nescio an foräs pellendo aut intus cogendo. At quid ul-
timum de istis Columnis statuendum sit? cuius rei sint re-
üq viae? nemo ex modernis Atheniensibus est qvi hoc enar-
rare possit, et Pausanias antiqvitatum Atheniensium qvon-
dam Scriptor non adeo clarus est, ut ex illius manuductione
intelligi hene possit, qvis fuerit locus. hinc qvid et ego de
isthoc loco opinarer, in incerto per longum tempus haesi at-
qve haesitavi, donec hona sorte mihi contigerit Yitruvii in-
spicere lihros, ubi inter alia Architecturae antiqvae Exempla
inveni Descriptionem Architecticam Templi Iovis Olympii
Athenis1, qvod apellat Hypaethrum, id est apertum et sine
Tecto; postea dicit fuisse decastilon, id est decem habens co-
lumnas sive a fronte sive tergo. Demum declarat fuisse Di-
pteron, hoc est duplici columnarum ordine circumdatum.
Nunc ego isthaec conferens cum presenti loco ubi sum, sta-
tuere debeo, has ipsas Columnas esse reliqvias dicti Templi,
nam Dipteritas satis probari potest a qvatuor Columnis du-
plici ordine positis 2 etiam nunc, providentia qvadam fortunae
pro huius rei argumento reiictis; reliqvae enim tredecim
simplici ordine procedentes tale quid probare neqveunt, alte-
rius ordinis ne signo quidem relicto. duo arese cellarum Tem-
pli adhuc conspicuae idem probant3 et ambitus loci, qvatuor
stadia comprehendens. 4. Hinc inprimis Vitruvio aeternae ha-
bendse sunt gratiae, qvi nobis praecipua huius Templi argu-
menta reliqvit; alias nunc in obscuro essemus, tam exiguis
ingentis et miraculosi Templi relictis ruinis, et qvod erat unum
ex qvatuor famosissimis Graeciae Templis, post illa Dianae
Ephesi, Apollinis Mileti, Cereris et Proserpinae Eleusi, qvo-

1 Vitr. 3, 1 (2), 8. Dass Transfeldt zuerst den Tempel richtig erkannt hat,
ist bereits von Wachsmuth hervorgehoben. Spaeter steilte Stuart die gleiclie
Ansiclit auf.

2 Hier liegt wohl ein kleiner Irrthum vor, wie ein Blick auf den Plan
(Ant. of Athens III Kap, 2) zeigt.

3 Dies bezieht sich darauf dass die innere Saeulenreihe um eine Stufe
hoeher steht als die aeussere.

4 Naemlich der Unterbau des Tempels, nicht dieser selbst. Die Massangabe
ist aus Paus. 1, 18, 6; der Umfang jenes Peribolos betraegt 668 Meter.