Deutsches Archäologisches Institut / Abteilung Athen   [Hrsg.]
Mitteilungen des Deutschen Archäologischen Instituts, Athenische Abteilung — 1.1876

Seite: 114
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TRANSFELDT

AYZIKPATH2 AY2I0EIAOY KIKYNNEY2 EXOPHTEI
AKAMANTI2 nAIA.QN ENEKA; OEQN HYAEI, AY2IAAH2
A0HNAIO2 EAIAA2KE; EYAINETOS HPXE.

Ex hac Inscriptione nnnc probare1 neqvit Templum fuisse
Demosthenis, sed potius Gymnasium a Lysycrate Cycinaeo fi-
lio Lysithidis exstructum propter Iuventutem Atheniensem ex
triba Acamantia, in qvo primus docuit Deorum valorem 2 Ly-
siades Atheniensis, tempore Eveneti Principis. Sed illi qvi
pro Demosthenis Lucerna aut Templo locum vindicare volunt
(et in qvorum sententiam etiam ego lubens irem, tanqvam
qui Demostheni ut Studiorum singulari Patrono talem et
maiorem opto honorem) pro ratione habent opinionem ^ ulgi
locum apellantis KANAIAH, id est Lampadem, qvam in tecto
marmoream gerit ad hunc usqve diem ; in qva lampade so-
lennibus Demosthenis festis, dicunt, oleum infundebatur ac-
cendebaturqve in memoriam lucubrationum Demosthenis,
cuius Elaborationes dici solebant olere Lucernam sive Öleum3;
qvod proverbium etiam nunc obtinet de illis qvi aliqvid bo-
num elaborant. Ratio proverbii est, qvod Graeci lucubrando
usi sint oleo ac lampade, candelis ssebaceis destituti, uti etiam
nunc; Graecia enim abundat oleo, ssebo caret aut non adeo
abundat. Ratio igitur praedicta pro Demosthene satis fortiter
pugnat, obstat Inscriptio. At per me contentus sum alterutrum
quod statuatur amplecti4. Alii qvidam volunt Herculis fuisse

1 p r o b a r i ?

2 r/uXet = v a 1 o r e m kann wohl nur aus dem Beduerfnis irgend einen
Sinn zu erhalten erklaert werden, nachdem ©iwv zu Osuv geworden wrar.

3 Wsehrend Babin S. 38 f. (Wachsmuth S. 757) verstsendigerweise aus der
Gestalt des ganzen Baues, minder gut aus seinem geschwaerzten Aussehen, den
populaeren Namen herleitet, finden Guillet S. 212 und Spon II S. 173 die Aehn-
lichk-it in der Knaufblume mit ihren drei Vorsprüngen, und Wheler S. 398
haelt diese gradezu' für eine Lampe. Dies ist auch Transfeldts Ansicht; ihm
allein aber gehoert der mehr als naive Schlussatz an, mit seiner unzeitigen Re-
miniscenz an das bekannte Witzwort des Pytheas.

4 V enn man Spons sichere Behandlung dieser Frage vergleicht (II S. 174
t., minder gut III, 2 S. 21 f.), so faellt es schwer, dem Hin-und Herschwanken
zwischen der Inschrift nnd der Vulgaertradition ohne feste Entscheidung das
Zeugnis «methodischern Untersuchung zuzuertheilen (Wachsmuth S. 71).
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