Archivio storico dell'arte — 1.1888

Fasc. IV
Rossi, Adamo: Nouvi documenti su Bramante

ADAMO ROSSI

compromisserunt, et quilibet corum compromisit in
discretum virum magistrum Bramantem, ad presens
Sanctissimi Domini Nostri architectorem, presentem etc.
cui dederunt super huiusmodi causarti potestatem judi-
candi et concordandi de jure et do facto, de jure tan-
tum, et de facto tantum, prò ut sibi videbitur et pla-
cebit, et a sententia per eumdem ferenda non appellare,
nec contravenire sub pena et ad penam contontam in
instrumento pieno obbligationis penes diete causo no-
tarium producto; imo voluerunt quod dieta sententia
ferrenda pei1 dictum magistrum Bramantem habeat, et

petiorunt concorditer, et quilibet eorum petiit in
causa eidem magistro Bramanti compromissa con-
cludi, et pronuntiari, et sententiam ferri juxta formam
compromissi in eodem facto; qui dominus Bramans
compromissarius electus ad requisitionem supradictarum
partium, et illis presentibus, in hunc modum qui so-
quitur, sententiam tulit et promulgavit, videlicet:

« Christi nomino invocato, Noi maistro Bramante
hasdrubaldino, 1 al presente architettore de la S.tà de
nostro S. judice, arbitro et compromissario deputato
per una parte da lo R.mo Car.le de Vulterra por vigore

PALAZZO DEL CARDINAL SODERINI

habere debeat vim trium sententiarum, prò quibus etc.
se so alter alteri, in pleniori forma camere obligave-
runt etc Actum in palarlo apostolico sub anno etc. pre-
sentibus discretis viris magistro Philippo de Bertolinis,
et Daniele de Sinago testibus etc.

« Bernardinus de Cenninis notarius rogatus.

« Al. Is. Turronus Polen.

« Secunda Augusti millesimo quingentesimo decimo,
indictione tertia decima, Julii secundi anno septimo.
Constitutus coram me notario pubblico et testibus in-
frascriptis, ac coram discreto viro magistro Bramante,
Sanctissimi Domini Nostri PP. architectore compromis-
sario electo et deputato per infrascriptas partes, vide-
licet eximius artium et medicine doctor magister Phe-
bus Brigotus principalis ex una, et dominus Iacobus
Urberga procurator domini Antonii Zeni, necnon Re-
verendissimi Domini Francisci de Soderinis basilice duo-
decimi Apostolorum Cardinalis, Vulteranus nuncupatus, 1

1 Qui nell'originale è un el inopportuno.

di certe lettere de Sua Sig.ria R.ma a noi drizate, el
tenore de le quale sarà inserto in questa nostra infra-
scripta sententia, et ancora per lo venerabile homo
meser Jacobo Urberga, procuratore del RA° mesor An-
tonio Zeno, preposito vulterrano, el quale haveva pro-
misso de rato, et come principale se era obligato per
lo dicto R.mo Car.le, et da l'altra parte per lo eximio
doctore de medicina, mastro Phebo Brigotto, sopra certe
differentie de certe case e soli, 2 posti in Roma, in lo
borgo de sancto Petro, et ne la strada alexandrina 3
iuxta suos confincs, quali volemo avere per expressi,
et sopra la quale differentia pende la lite per le diete
parte nante a lo R.(ìo meser Antonio de Monte, Archie-

1 Ecco una testimonianza di più per affermare che il vanto
di aver dato i natali al celeberrimo architetto si appartiene alla
villa di Monte Asdrubaldo, altrimenti Asdruvaldo o Asdrualdo.

2 Per suoli nel significato di terreni.

3 Detta così da Alessandro VI ciie la ordinò ; ed ò quella che
da ponte Sant'Angelo mena direttamente alla piazza di S. Pietro.