Archivio storico dell'arte — 1.1888

Fasc. VIII
Nuovi documenti

NUOVI DOCUMENTI

NUOVI DOCUMENTI

DOCUMENTI INEDITI SULLA BASILICA LORETANA

(Continuazione, V. fascicolo precedente)

V.

1469 ottobre 10.

Archivio Comunale di Recanati, Decreta Rei Pu-
bliee Racanatensis, MccccLocioc, ce. 821 e 82b.

Il Consiglio dei priori stabilisce di supplicare il pontefice, per-
chè non dia in commenda l'episcopato di Recanati, ma
conceda un vescovo onesto e pio, e perchè confermi il te-
stamento del defunto vescovo Niccolò delle Aste, e approvi
tutto quanto fu da lui ordinato intorno alla costruzione
della Basilica.

Consilio M. D. P. et vocatorum infrequenti numero
etc. super Instructione oratorum videlieet Ser thome
Ser G-abrielis Marini perJacobi et mei cancellar!]' in
hunc modum facta videlieet.

Primo quod comendemus dominos P. et vniver-
sam rem p. S. d. N. et R"'1" d. Card, et in specie R. d.
Card. Bon.1

Secundo supplicabitis praefate S.2 quod dignetur
Episcopatum nostrum non dare in commendam; sed
potius nobis concedere episcopum honestum et deum
timentem et qui augeat deuotionem alme Virginis
M(' de laureto: et fructus ipsius ad pios usus con-
uertat: pacem et quietem nostram conseruet etc.

Terzo dignetur Stas prefata continuare testamen-
tum codicillimi cessionem et relieta facta per pre-
fatum dudum episcopum nostrum et praecipue de
perflcienda fabrica incepta prefate ecclesie que per
commune prosequitur prout a prefato episcopo in
vita sua ordinatum fuit.

Ego Vannes notarius et cancellarius supra et In-
frascriptus orator designatus ut supra loco mei sub-
stitui cum voluntate M. D. P. et Consilii diete ci-

1 dominos Prìores et universa»! rem publieam Sanetissimo do-
nino Nostro et Reverendissimis dominis Cardinalibus et in specie
Reverendissimo domino Cardinali Bononiensi.

2 Sanetitati-

Archivio storico dell'Arte — Anno i, Fase. viii.

uitatis ser gentilem ser bartoli de perusio notarium
vicecancellarium infrascriptum.

VI.

1469 novembre 12.
Archivio sudd., I. c., ce. 89'' a 91a.

Gli ambasciatori mandati dal comune di Recanati al ponte-
hce presentano al Consiglio il breve di Paolo lì, che af-
ferma il suo grande interesse per la Basilica, ed annunzia
essere stato nominato vescovo di quella città Francesco
Morosini da Venezia, vescovo di Parenzo. Gli oratori rife-
riscono inoltre, aver loro il pontefice dette le stesse cose
a voce, aggiungendo che approvava e confermava tutte
le disposizioni date da Niccolò delle Aste, ed ordinava che,
oltre ai 2012 ducati d'oro lasciati da questo per la costru-
zione della Basilica, si devolvesse a tale scopo tutto quanto
fosse per avanzare della eredità del detto vescovo, dopo
averne pagati i debiti, ecc.

Die xij nouembris (1469).

Consilio M. D. p: Antianorum xxiiii"1 et ducen-
torum de populo comunis et hominum Ciuitatis
Racaneti more solito congregato : In quo fuit pro-
positum quid uidebatur dicto Consilio stantiare et
reformare super has propositas videlieet et

Primo super relatione prestantium nostrorum ser
vannis angelite de firmo cancellarij diete Ciuitatis :
Ser tome Ser gabrielis et Marinj perlacobi oratorum
nuper redeuntium a Sm" D. N. super Commissioni-
bus eis factis que super et infra patent: presentan-
tium Breue S,is eius huius tenoris et continente vi-
delieet

[A tergo] Dileetis fìliis Prioribus et Communi
Ciuitatis nostre Racaneti.

[Intus uero] Paulus Papa Secundus
Dilecti filij salutem et apostolicam benedictionem.
Oratores cleri et uestros qui nuper apud nos fue-
runt benigne audiuimus eisque piam et optimam
mentem nostram declarauimus tam erga ipsam Ec-
clesiam uestram: quam erga templum beatissime