Archivio storico dell'arte — 1.1888

Fasc. VIII
Nuovi documenti

NUOVI DOCUMENTI

uirginis de laureto: quod digniori stractura or-
nare instituimus: quam etiam circlia ultimarti epi-
scopi defuncti uoluntatem : prò ut ipsis oratoribus
referentibus clarius et distinctius poteritis intelli-
gere: propediem quoque isthuc ueniet Venerabilis
frater f.1 Episcopus parentinus prelatus utique di-
gnus: prudens et timens deum: qui aliquamdiu Ec-
clesiae ipsius in spiritualibus curam gerat et fabrice
utiliter intendati Eum benigne suscipietis et debita
reuerentia prosequimini prout uos confidimus esse
facturos. Datura Rome apud sanctum Petram sub
annido piscatoris die secunda nouembris Mcccclx'ix
pontificatus nostri anno sexto: L. dathus.

Quo quidem lecto et uulgari sermone exposito in
dicto Consilio per prefatum Ser Vannem Cancella-
rium et oratorem super eo: retulit dictus Ser Van-
nes ottinuisse a S"10 D. N. una cum dictis eius so-
cijs super eorum commissionibus hoc videlicet

Primo super Ecclesia Sancte Marie de laureto et
episcopatu Racanatensi non concedendis in commen-
darti alicui qui non faceret residentiam in Ciuitate
Racaneti: sed potius sua B.2 deligeret unum Episco-
pum qui deum timeat, Introitumque diete ecclesie
in pios usus conuertat prò conseruanda amplifican-
daque deuotione diete ecclesie saluti ac quieti huius
populi studeat eteetera.

Quod Sanctitas sua ipsis oratoribus benigne su-
sceptis ad hoc respondit quod dictam ecclam et epi-
scopatum prò sua Bne bonis respectibus reseruauit
ipsamque digniori structura edifìeijs ac indulgenza
ornare pollicita est cuique per aliquot dies R. in
christo patrem et dominum F. Episcopum parenti-
num preficiet qui curam in spiritualibus de ea ge-
rat ut in breui continetur.

Secundo super confìrmatione ultime voluntatis
bone memorie D. N.3 de astis dudum episcopi Raca-
natensis et maceratensis etc. Quod omniaRelicta facta
per prefatum tum dudum episcopum in testamento
et codicillis tam prò anima sua et ornamentis ec-
clesie S. M. de laureto et ipsius localibus nec non
de pecunijs siue in prestitis receptis uenetiis et an-
chone prò quotidiana distributione et diuino officio
singulis horis canonicis in dieta ecclesia Recanatensi
celebrando: ac etiam de locis emptis in Ciuitate Ja-
nue prò substentatione hospitalis et fraternitatis
sancte lucie de dieta Ciuitate Racanatensi et de pe-
cunijs depositis uidelicet de duabus millibus ducatis
et duodecim aureis prò fabbrica diete ecclesie S. Ma-
rie de Laureto, et relictum factum in codicillis ne-
poti et scutiferis etc ex certa scientia et benignis-
sime confìrmauit et approbavit. Residuimi uero diete
hereditatis et spolia de quibus satisfactis relictis prò

1 Francesco Morosin da Venezia.

2 Beatituclo.

3 Domini Nicolai,

anima sua et ere alieno soluto in fabricam alme
ecclesie Sancte me de laureto conuerti et exponi
uoluit et decreuit secundum discretionem et volun-
tatem prefati domini F.1 episcopi parentinj : duorum
de clero et duorum de populo diete ciuitatis.

VII.

1470 marzo 7.

Archivio sudd., Annalia Populi Racanatensis, 1470,
ce. 18'' e 19;l 2.

Alla petizione del vescovo e del commissario per la costru-
zione della Basilica, i quali chiedevano al comune un sus-
sidio di legna e di altri materiali, il Consiglio di Reca-
nati risponde concedendo ai priori presenti e futuri piena
e libera potestà di provvedere tutti i materiali per la fab-
brica.

die vij Martii (1470).

Consilio M. D. P. Anctianorum xxiiij"r et ducen-
torum de populo Communis et hominum Ciuitatis
Recaneti more solito congregato : In quo propositum
fuit quid videbatur dicto Consilio reformare super
has propositas. videlicet

Primo Ru patres et domini Episcopus et Com-
missarius prò constructione alme ecclesie S. M° de
laureto petunt a comune subsidium lignorum et
aliorum operum manualium.

Super primo. Reformatum extitit quod Mei domini
priores et presentes et futuri,habeant arbitrium vna
cum vocandis providere de lignis et vectura laterum
et calcis et strene prò dieta fabrica prout habet pre-
sens Consilium ducentorum cum piena et libera po-
testate.

Vili.

1470 marzo 9.
Archivio sudd., I. e, ce. 19a e 19b.3

i priori convocati a radunanza insieme con alcuni cittadini
stabiliscono che si faccia tagliare a spese del comune la
legna secca esistente nei boschi comunali, per impiegarla
nella cottura dei mattoni occorrenti alla fabbrica della
Basilica; nominano quattro delegati a sovrintendere a tale
lavoro e decretano una multa contro chi si permetta aspor-
tare detta legna.

die vero 9 martij (1470).

Convenientibus in vnum prefatis Mcis D. P. et non-
nullis civibus per eos evocatis in audientia palatij
eorum solite residentie in magna copia et discep-

1 Franeisei.

2 La seconda parte di questa Riformagione, che è stata omessa,
contiene provvedimenti per la sicurezza e per l'abbondanza di vitto
a Loreto durante il pellegrinaggio del giubileo.

3 Si è omessa l'ultima parto di questa Riformagione, relativa
al giubileo e pellegrinaggio a Loreto, perchè estranea alla storia
della fabbrica della chiesa.