Archivio storico dell'arte — 1.1888

Fasc. VIII
Nuovi documenti
NUOVI DOCUMENTI

tantibus hinc Inde varijs rationibus et modis super
fabrica diete ecclesie et ordine et victu tuto et co-
pioso diete ville dicto durante tempore habito Con-
silio Ciuium tandem Inter eos per M. d. Priores Sic
fuisse decretum et autentice reformatum retulit Ser
gentilis coadiutor meus. videlicet:

Primo. Quod ligna sicca existentia in siluis Com-
munis dentur prò coquimine laterum prò dieta fa-
brica et Communitas faciat incidere expensis Com-
munis et si quis de dictis lignis incisis exportaverit
incidat in pena x. librarnm denariorum prò quolibet
et qualibet vice cuius pene quarta pars sit officialis
invenientis et penam exequentis: et quo pacto dieta
ligna deportentur ad fornaces dicti priores cum vo-
candis suo tempore providere debeant cum piena po-
testate et similiter super incisione dictorum ligno-
rum et portatura laterum etc. ad incidere faciendum
ibi ligna dicti priores providenter delegerunt ser bar-
nabam Antonij : perum luce, honofrium francisci et
Marinum Perjacobi.

IX.

1470 novembre 4.
Archivio sndd., I. e, ce. 75'' e 78l.

Il Consiglio del comune di Recanati accorda al vescovo di far
portare in Loreto per le fondamenta della Basilica minac-
ciatiti rovina 24,000 mattoni dal vescovo comperati nelle
fornaci presso la città, in modo che ne trasporti una quarta
parte ciascuno dei quatti*o quartieri di Recanati, e decreta
che gli abitanti di Loreto debbano provvedere al trasporto
delle pietre comperate a Castelfidardo; concede anche di ta-
gliare una parte dei boschi del comune traendone legna
per le fornaci, pregando però che per la fornitura di legna
non sia più oltre gravata la popolazione.

(T Die iiij novembris (1470).

Consilio M. D. P. Antianorum xxiiij01' et ducen-
torum de populo Comunis et hominum Ciuitatis Ra-
canetimore solito congregato. In quo ut mos est fuit
propositum quid videbatur dicto Consilio reformare
super lias propositas. videlicet:

Primo Reverendus pater dominus Episcopus petit
per commune portari 24 miliaria laterum que emit
ad fornaces prope ciuitatem prò fundamentis ecclesie
S. Me Inceptis que ruinam minantur et similiter per
illos de villa 1 lapides emptos ad castrimi fìcardum.2
Secundo petit sibi dari ligna vnius petie silve
communis commoda fornacibus S. Me quam desca-
pezare faciet et portare cum. mulis suis.

Reformatum et conclusum extitit quod domini
priores cum Civibus per eos vocandis capiunt remis-
sionem assectandi dictos lateres videlicet sex mi-

1 Loreto allora era detta villa.

2 Castel Ficardo fu detto poi Castel Fidardo da Sisto V.

Maria per Qm 1 ita quod ista septimana portentur
et illi de villa portent duas salmas prò quolibet ani-
mali de lapidibus emptis ad castrum fìcardum et
non habentes ammalia 2 duas salmas per focum.

Magnifici domini priores cum vocandis per ipsos
capiunt remissionem consignandj in loco minus dam-
noso vnam petiam silue discapezande prò dictis for-
nacibus S. Me et petendi de grafia quod de cetero
de dictis lignis non grauet populum prò lignis prò
dieta fabbrica: exceptis illis qui non portarunt ligna
imposita quos d. P. invenient et facient portare ra-
tam ipsorum aut soluere duos bolonenos per sal-
mam prò predicta fabrica.

X.

1470 novembre 18.
Archivio sudd., I. e, ce. 84:i e 84b.

Su domanda del vescovo, il Consiglio stabilisce che per la
fabbrica della Basilica siano portati al posto 8000 mattoni
esistenti nelle fornaci di uno de' quartieri di Recanati.

(T die xviij novembris (1470).

Consilio M. D. P. Antianorum xxiiij01' et ducento-
rum de populo comunis et populi Ciuitatis Racanati
more solito congregato : In quo fuit propositum quid
videbatur dicto Consilio reformare super has proposi-
tiones. videlicet:

Primo dominus Episcopus petit sibi deferri prò
fabbrica S. Mc 8 miliaria laterum quos habet ad for-
naces episcopi In castro nouo.3

Reformatum extitit super primo quod M. d. P.
faciant portare dictos lateres die sabati ut consul-
tum est.

XI.

1470 novembre 25.
Archivio sudd., I. e, c. 85b e segg.

Il Consiglio comunale prende dei provvedimenti affinchè il
popolo non sia troppo gravato dalle contribuzioni di legna
e pietre occorrenti alla fabbrica.

(T die xxv° novembris (1470).

torum de populo Comunis et populi Ciuitatis Raca-
neti more solito congregato : In quo fuit propositum
quid videbatur dicto Consilio refermare (sic) super
has propositas videlicet:

1 quarterium. Recanati era allora, come oggi, divisa in quattro
quartieri.

2 Sottintendi: portent.

a Castel Nuovo, uno dei quartieri di Recanati.