Archivio storico dell'arte — 1.1888

Fasc. X
Nuovi documenti

NUOVI DOCUMENTI

rum priorum congregato et cohadunato in numero
ualido et sufficienti ad sonum campane magne Com-
munis more solito in sala magna palatij solite re-
sidence prefatorum dominorum priorum: In quo
quidem Consilio uictum ottentum et plenarie refor-
matum per palluctas uiginti quatuor repertas, in
bussola rubea del sic nulla reperta in Contrarium.
Circa reparationem palatij maioris quod magnifici
domini Priores mictant cum ciuibus per eos eligen-
dis : videant necessitatem dicti palatij et faciant re-
parare secundum iudicium ingengerii (sic) videli-
cet magistri Juliani existentis ad fabricam Ste Marie
de Laureto optimi et probati magistri in liuiusmodi
exercitio ex dicto Ser Joannis Baptiste consultoris.

XXXVIII.

1482 maggio 11.

Archivio sudd., I. e, c. 481'.

Il Consiglio comunale di Macerata, udito il giudizio di mastro
Giuliano, stabilisce di seguirlo, facendo poi la questione
generale, se il palazzo debba essere riparato e donde si
debbano prendere i denari per la spesa necessaria.

Die xil maij 1482.

Consilio Credentie communis et hominum Civi-
tatis macerate de mandato m. dominorum Priorum
congregato et choadunato in numero valido et suffi-
cienti ad sonum campane magne Communis, more
solito in sala magna palatij solite residentie ipsorum
dominorum priorum videlicet:

Item in dicto Consilio uictum ottentum et plena-
rie reformatum fuit per palluctas uigintiquinque re-
pertas in bussula rubea del sic, nulla obtenta (sic).
Circa reparationem palatij magni secundum ludi-
cium magistri Juliani de fiorentia in arte fabrice pe-
ritissimj etc. quod in generali fiat proposita si debet
dictum palatium repararj et unde veniant pecunie
ex dicto supradicti consultoris. 1

XXXIX.

1482 settembre 29.

Arjhivio Comunale di Recanati, Senatus Populi-
que Racanatensis Decreta del 1482, ce. 62a a 63a.

Il Consiglio comunale di Recanati concede alla chiesa di San la
Maria di Loreto di tagliar legna nella Spina del comune
di Campo Sogliarano.

xxviiij Septembris (1482^.
Concilio M. d. P. Antianorum xxiiij01' Ducento-
rum et generali communis Rachanati fuit propo-
situm :

Primo. Sj uidetur Concedere Ecclesie Stc Mc de
Loreto ex petitione nomine Carlis et Episcopi2 facta
per d. Berardinum: Pro fabrica postquam aliud con-

1 Cioè di Lodovico di Francesco.
3 Girolamo della Rovere.

Archivio storico dell'Arte — Anno I, Fase. IX.

cedi non potest stantibus legibus Spinam Campi So-
gliarani Comunis.

Quod Concedatur Spina tantumodo Campi So-
gliaranj prò fornacibus fabrice Stu M° quibuscum-
que non obstantibus. Sed In Incidendo non excedatur
terminum Campi proprij lìc dicti neque Incidatur
aliud quam Spina sub pena perditionis concessionis
et pramatice statutorum et reformationis, Inciden-
tibus. Et d. P. singulis mensibus teneantur mietere
ad reuidendum si fit aliter quam est concessimi.
Obtentum per Consiliarios xxxviij non obstantibus
xj contrarijs.

XL.

1483 febbraio 8.
Archivio sudd., I. e, 1483, ce. 9b e 10'.

Il Consiglio comunale di Recanati concede al vescovo di pren-
dere altre legna nei boschi del comune.

viii Februarii (1483).

Concilio M. d. P. Antianorum. xxiiij01' et Ducento-

rum fuit propositum :

Secundo. Pro parte Rmi Carlis nostri Episcopi fuit
petitum prò fabrica Ste Me ligna quercus a pede prò
trabibus in tribuna incidenda in siluis nostris prò
parte: et prò parte accipienda de jacentibus in terram.

Super 2l si possent haberi et essent ad proposi-
tum lignj quondam incisi (sic) prope Abbatiam Po-
tentie operetur quod comedantur Ecclesie Ste MR. Sin
minus Intuitu Virginis Marie aduocate nostre In II-
lius hedifitij usum tantum et prò eo quod fuerunt
petiti. Detur licentia a pede In syluis Communis et
loco minus damnoso Incidentur usque ad x et non
plus cum presentia vnius mictendi nomine Commu-
nis per d. P. ne fraudetur: et de Incisis et Iacenti-
bus in terram exportentur vsque In xv prò dieta
Causa tantum. Obtentum per Consiliarios xxxvj non
obstantibus x contrarijs.

XLI.
1485 marzo 14.
Biblioteca del conte Giacomo Leopardi in Re-
canati.

Lettera del cardinale Girolamo della Rovere a ser Domenico
d'Anguillara. Il cardinale notifica il ritorno in Loreto di
mastro Giuliano fiorentino con alcuni suoi garzoni; co-
manda di consegnare a lui i registri d'entrata ed uscita
ed i bollettini di tutte le spese fatte durante l'assenza del-
l'artista, di fornire a lui ed a' suoi garzoni il vitto ed ogni
altra cosa necessaria e di curare affinchè i suoi ordini sieno
eseguiti.

[Di fuori] Venerabili viro Nobis Carissimo Dno Do-
minico de Anguillaria decretorum doctori

Hier. tit. S. clirisogoni presbr Cardlis. Racanaten.

[Di dentro] Venlis vir Nobis Carisse perche no-
stra Intentione he che la fabrica de S. maria si con-