Archivio storico dell'arte — 1.1888

Fasc. XI
Nouvi documenti

NUOVI DOCUMENTI

NUOVI DOCUMENTI

DOCUMENTI INEDITI SULLA BASILICA LORETANA

(Continuazione e line, V. fascicolo precedente)

LVII.

1498 ottobre 18.

Archivio Comunale di Reca nati, Racanatensia
Decreta et Reformationes anni 1498, ce. 88'' e 89a.

Il Consiglio comunale di Recanati concede ai fattori della fab-
brica di Santa Maria di Loreto una quantità di legna
grossa per coprire la santa cappella e difenderla da danni
che potrebbero esserle fatti durante il compimento della
cupola.

xviij Octobris 1498.

Consilio M. D. P. Antianorum et ccorum Lvj (sic)
Comunis et hominum Ciuitatis Rechaneti fuit pro-
positum :

Primo. Super licentia et concessione petita per
factores Fabrice S. M° de loreto de lignis grossis de
sylua Communis prò coperienda Cappella 1 ne leda-
tur a Cuppula perficienda.

Super quibus habito Consilio Barth. Ser luce, Ser
Iohannis Francisci, Ser Thome, et Antonij ac Ser
Antonij fuit conclusimi :

Super prima. Quod concedantur prò dicto usu
tantum, et defensione Cappelle Virginis lignj apti et
necessari] non excedendo SummamXLta. Addito quod
D. P. faciant videre prius de Iam concessis et Inci-
sis alias prò dieta Causa: Si quj extant: Et si erunt,
tunc dentur tantum minus.

Et nihilominus Incidendi de nouo non possint
nisi cum presentia deputandorum per D. P. qui cum
effectu vadant et assistant et habeant boi. x prò quo-
libet In totum prò quolibet die. Et Curent Quod
Incidantur In loco minus damnoso et quam tocius
fierj poterit et non plures (sic). Et ligna restantia
de Ramis, non possint portarj pes Illos de Domo
SteM° quoquomodo. Obtentum per Consiliarios Lv
non obstantibus quinque contrarijs.

1 Qui si parla della Santa Cappella o Santa Casa, non già d'una
cappella qualunque della chiesa, quale era per esempio quella ricor-
data nel documento antecedente.

LVIII.

Archivio Notarile di Recanati, Liber sive Ba-
stardellus del notaio recanatese Marino di Do-
menico da Monte, ce. 95'' e 96a.

Rogito notarile nel quale maestro Giuliano da Firenze fa quie-
tanza generale al cardinale Girolamo della Rovere per tutti
i lavori eseguiti da sé e da tutti i suoi operai per la co-
struzione della Basilica di Loreto, dichiarandosi perfetta-
mente soddisfatto dell'onorario ricevuto.

Supradictis anno Millesimo (1499) Indictione (2il)
Pontificatu 1 et die 19 Septembris. Racanati in pala-
tio Episcopalj in antecameram (sic) dicti palatij pre-
sentibus Domno Berardino Baptiste de Auximo D.
Thoma ser Antonii et domno Iuliano Testibus de
Racanato uocatis, etc.

Cum sit quod magister Iulianus Sangallus de
Florentia Architeptor (sic) de omni opere manifat-
tura et magisterio per ipsum in fabrica Sme ecce Ste
Me de laurt0 ac etiam eius nomine Impensa et in om-
nibus alijs ad eamdem ecclesiam seu fabricam spec-
tantibus et pertinentibus : Et in episcopatu Auximi
et in aliis quibuscumque locis ad ipsam pertinenti-
bus videlicet de magisterio opera et Industria ante-
dicti magistri Iulianj ac etiam de omnibus alijs
operibus scarpellinorum fabrilium ferramentorum
lignorum lapidum coptorum et omnium aliorum per
ipsum que et operarios fabros scarpellinos murato-
res carpentarios et omnium aliorum quorumeumque
quandocumque et qualitercumque nomine prefati ma-
gistri Juliani factorum actorum et gestorum in dictis
operibus et fabricis husque (sic) in presentem diem :
Dictus magister Iulianus quietauit R. D. Hieroni-
mum Cardinalem Racanatensem Episcopum Raca-
natensem Et domnos Dominicum Vicarium Racana-
tensem et D. Berardinum de Cuppis procuratorem
prefati R.D.Carlis et me notariumtamquampublicam
personam recipientem nomine et vice prefati R. D.
Carlis. De quibus omnibus prefatus magister Iulia-

1 Alexandri VI.