Archivio storico dell'arte — 3.1890

Fasc. IV
Nuovi documenti
NUOVI DOCUMENTI

Si bandisce per pat te deli Officiali de la Madonna
de la Cerqua, come vogliano dare al presente due cot-
timi, cioè uno de far la volta dela Cliiesia, e 1' altro
uno tecto grande in una stantia per li fratri, dove en-
trano sei canali di piedi 26 luno. Se notifica a tutti
M aestri de Pietra et legname, che volessero attendere
a decti coptimi, vadano da Magnifici Signori Priori et
ali Officiali de decta Madonna, et quello che meglio
farà, colui li haverà.

Item, chi vole comperar pannicelli de dieta Ma-
donna, vada Domenica, dopo magnare, alla ponticha de
Mariano Muzzelli, et quello che più offerirà, quello li
havirà.

XII.

1474, giugno 3.

Archivio sudd. Lib. Reformai. Voi. XIX c. 49.

Dappresso le lagnanze dei Muratori addetti alla
fabbrica di S. M. della Quercia, circa l'irregolare ma-
neggio dei danari di detta Chiesa, la Società della
Madonna ordina sieno soggettati a sindacato gli Uffi-
ciali degli ultimi tre anni, e si proceda alla nomina
d' un soprastante ai lavori.

Die III Iunii.

Congregato et eohadunato, in sala magna palatii
D. Priorum, Consilio XL et Societatis B. M. V. de
Quercu, de . mandato Revmi Dni Gubernatoris, Ma-
rianus Muzelli, unus de numero Dominorum Priorum...
fecit istam propositionem, videlicet:» Egregii viri. Sen-
tiens Reverendissimus Dominus Gubernator, 1 ex que-
relis muratorum in edificio S. M. de Quercu, quod male
et inordinate introitus et exitus diete Ecclesie proce-
dane.. voluit, vult et mandavit expresse quod per
Consilium presens eligantur duo vel tres sindici ad
plus, ad sindicandum dictos officiales prò tribus annis pro-
xime decursis... » Super qua propositione, omnes... dede-
runt potestatem... prefatis M. D. Prioribus eligendi dictos
sindacos.... etc.

Post que, placuit M. D, Prioribus ponere ad partitum...,
utile et necessarium et conducibile esse quod eligeretur
unus provisor, sive superstes, super edificiis construen-
dis, qui haberet continuo stare in dicto loco, quando
edificatili' et non aliter, nec alio tempore, usque ad
complementum dictorum edificiorum, et fabrice diete
Ecclesie... cui provisori, seu superstiti, vel sollicitatori
detur et concedatur, eo tempore quo edificatur et non
aliter, prò sua provisione et mercede... singulo mense
ducatus unus auri et non plus. Super quo posito so-
lenni partito victum, obtentum et reformatum extitit.

1 11 Governatore di quel tempo era Mons. Lodovico Agnelli da
Mantova.

XIII,

1477, maggio 8.

Archivio Notarile di Viterbo. Protocollo II detjli
istromenti rogali dal notaro Giovanni di Giacomo Ni-
colassi eie Fajanis, ad annum..

Lodo di maestro Danese da Viterbo e di Cristoforo
di Pietro da Como, sulle divergenze intorno ad alcuni
muri della fabbrica di S. M. della Quercia, insorte tra
i Maestri Bartolino d' Andrea, Tommaso, Giovanni e
Martino, tutti muratori da Como.

Die VIII maij.

Nos Danensis Magistri Cecchi de Viterbio et Cri-
stophorus Petri de Cuma, arbitri arbitratores, amici
comunes et amicabiles compositores, assumpti et depu-
tati per Magistrum Bartholinum Andree et Magistrum
Thomassium de Como ex una, et Magistrum lohannem
et Martinum etiam de Como ex altera, presentibus mu-
ratoribus in coptimo et edifìcio gloriosissime Virginis
de Quercu, viso compromisso etc, visis et auditis peti-
tionibus bine inde factis etc, Xpi nomine invocato, lau-
damus, sententiamus et declaramus dictos Bartholinum
et Magistrum Thomassium, de omnibus eorum socie-
tatibus et pecuniis et rebus receptis, teneri et obligatos
esse dictis Iohanni et Martino, ad dandum et solvendum
in una manu ducatum unum et bononienos viginti
septem auri, prò residuo muri, per nos mensurati, cel-
larii Beate Virginis; item, dictus Bartholinus et Tho-
massius teneatur dare in alia manu dictis Iohanni et
Martino ducatos quinque auri ad 72 bonon. et bon. 12,
prò pretio calcis sibi date et consignate per dictum
Martinum et lohannem. Item bonon. 50 prò lapidibus
habitis, videlicet prò duobus cannis muri etc. Lectum,
latum etc.

XIV.

1481, maggio 17.

Archivio sud. Protocollo VI degV istromenti rogati
dal Notaro Ser Michelangelo Caprini, ad annum.

Compromesso -tra Maestro Danese, Maestro Giacomo
di Rempiccia e Maestro Giacomo di Sermona da una
parte, e Maestro Bartolino di Como dall altra, con cui
rimettono tutte le loro differenze inforno alla composi-
zione del chiostro e del colonnato di S. M. della Quercia,
nel giudizio ed arbitrio di Maestro Nicolo di Maestro
Antonio muratore di Viterbo, e di Maestro Pietro Gia-
como Lombardo.

Die XVII maji.

In presentia mei Nolarii et testium infrascriptorum
ad liec specialiter vocatorum etc., spectabiles viri ma-