Archivio storico dell'arte — 3.1890

Fasc. IV
Nuovi documenti

NUOVI I

XVI.

1483, novembre 27.

Archivio del Comune. Lib. Reformat. Voi. XXII.

c. 66. t

Maestro Vincenzo fabbro Viterbese, assume la co-
struzione del loggiato o parapetto di ferro, da porsi
sulla facciata del Convento, dietro il Campanile. 1

Die XXVII novembris.

Magnifici Domini Priores congregati... una cum
Revdo. Priore, " ac Domino Galeocto Gatto, Ser Mi-
chaele Arcangelo Caprino et Ser Thoma Velirellino

officialibus B. Virginis de Quercu, vacantes circa utilia
et expedientia diete Ecclesie, et maxime hiis que orna-
mento edificii et Conventus ipsius Ecclesie cedere vi-
dentur... locaverunt et concesserunt Magistro Vincentio
fabro, ibidem presenti et conducenti... ad faciendum
opus ferreum, quod vulgariter dicitur parapetto, ad
instar modelli desuper facti, et eidem Magistro Vincentio
exhibiti et ostensi, super lapide eminente in pariete no-
varum mansionum diete Ecclesie S. Marie de Quercu,
retro campanilem. Qui Magister Vincentius promisit et
se solemniter obligavit jurejurando prefatis M. D. Prio-
ribus etc, dictum opus fieri, parapettuin ìbidem tacere et
fabricare de ferro, omnibus suis sumptibus, excepto
optono et piumino, ac etiam foraminibus oportunis prò
expeditione dicti operis: quod optonum et plummum
dare ei debeant dicti officiales... et quod erit opus com-
mendandum et approbandum ab omni experto in arte.
Promisit quoque, quod per totum festum nativitatis
Domini venturum, expedivisset oinues .colundas (colum-
nas; et bases ferreas dictarum colundarum, necessa-
rias ad dictum opus, et deinde per totum festum S. Ma-
rie de mense martii complevisset... totum dictum opus,
et etiam meliorare modellimi promisit... Prefati vero

teras inspecturis, salutem etc. Cura, sicut accepimus, in agro Gra-
tiano, extra uiuros Viterbienses, sit Ecclesia miro et suraptuoso
opere edificata, et sub vocabulo prelibate Virginis Marie, cujus
potestas nullis arctatur finibus, et totura iraplet orbeai miraculis,
fondata in loco ubi ipsa Virgo, prò voluntate sua, preteritis annis
elapsis, sub Quercu siI>i plaoidam sedein eleyit, quara per sin-
gulos dies innuraeris sigais et miraculis exornat, quemadmodum
oculis nostri» conspeximus ; dictaque Ecclesia nullos iiabeat re-
ditus, ex quibus illitis structure conservari et mauuteneri atque
augeri valeat, sed Christi fidelium suffragia plurimum sint opor-
tuna: Nos igitur, ut ipsa Ecclesia in suis structuris conservetur
et manuteatur, ac etiam aliis ornaaientis decoretur... omnibus et
singulis Cliristifidelibus... qui ad edificiorum conservationem, ma-
autentionem et augumentum ac oraaraeatum et decoremhujusajodi
manus porrexerint adjutrices, plenariam... indulgentiam... elargi-
aiur. IJat. Viterbii anno MCCCCLXXXI, quarto idus Octobris, pont,
nri. anno XI. — (Archivio di S. M. della Quercia, pergam. n. 7).

1 Questo interessante loggiato esiste tuttora, colle sue colon-
nine a spirali e co' suoi archetti acuti intramezzati da rosoni qua-
drilobati, il tutto in ferro battuto.

3 II Priore de Frati Domenicani addetti al tempio della Quercia.

X MENTI

officiales promiserunt eidem, prò omni sua mercede et
pretio totius dicti operis, dare ad rationem quatuor bo-
noniensium, prò qualibet libra ferri et optonis et plummi
tam prò magisterio, quam prò ferro impendendo etc.

XVII.

1484, novembre 28.

Archiv. sudd. Lib. Reformat. Voi. XXII, c. 155.

Il Consiglio dei Quaranta del Comune di Viterbo
decide di erogare alcuni sopravanzi dei redditi di S. M.
della Quercia, meglio che in altre spese, nella costru-
zione d'un Ospizio presso la Chiesa, e nel finimento
del Campanile, già costrutto per la sua maggior parte.

die XXVIII Novembris

Congregato Consilio quadraginta Comunis Viterbii
etc. clarissimus doctor Dominus Anselmus Botontus, unus
de numero D. Priorum, proposuit... superesse certuni
pecuniarum numerum gloriosissime Virginis de Quercu:
videretur sibi expedientissimum esse, eas exponi debere
in faciendo fieri duos angelos argenteos, in laudem,
decus et ornamentimi diete Virginis et ejus templi. Con-
sulendum igitur esse.

Super qua, placuit M. D. P. poni debere ad parti-
timi consilium redditum per Magnificimi Dominum Io-
hannem Gattum, qui consuluit: potius dictas pecunias
exponendas esse in conficiendo unum Hospitium prope
Templum Virginis, prò ipsius uti'itate; vel potius in
perficiendo campanile jam ceptum, et majorem ipsius
partem constructum, prò honore et ornamento gloriose
Virginis, et non mediocri laude Civitatis Viterbiensis.
Quod consilium, unanimi dictorum Consiliariorum voto,
victum et conciusum fai t.

XVIII.

1488-1490.

Costruzione dell'edicola o tabernacolo della Madonna.

Archivio sudd. Libro dei Ricordi dei Priori N. 21, dal
Settembre 1485 a tutto Ottobre 1495, c. 66*.

1488 Decembre. Li Officiali della Madonna della
Cerqua, in Consiglio,1 domandorno voler fare un taber-
nacolo degnissimo et de costo di 600 ducati: et di ciò
hanno due belli modelli. S'è infine deliberato perla spesa
grande non farlo : conciosacchè saria stato necessario
fornire alcune cose comenzate. Si deliberò, li Priori,
l'Officiali della Madonna, o vero opto cittadini, andare
ad vedere alla Madonna quello pareva fare. Non ci siamo

1 Mancano i libri delle Riformazioni dal 24 agosto 1IS7 al 31
agosto 1102.

Archivio storico dell'Arte - Anno III. Fase. YII-YIII,

II