Archivio storico dell'arte — 3.1890

Fasc. IV
Nuovi documenti

ptibiis facere ad similitudinem palei camere Sanctissimi
Domini Nostri Pape, sub (pio fìt concistorius, ut supra
dictum est : excepto quod elicti oflìciales teneantur, sum-
ptibus fabrice diete Ecclesie, fieri facere pontem prò
taciendo dicto paleo; et dictum palcum facere intra
terminum supradictum trium annorum. Et prò parte pretii
supradictorum mille ducatorum, dictus magister Antonius
confessus fuit Imbuisse et recepisse a dictis Olllcialibus,
per manus Antonii de Beninsegnis de Senis, centum
quinquaginta ducatos auri de carlenis. Residuum vero
diete summe promiserunt eidem Magistro solvere, vide-
licet in primo anno compiere tertiam partem diete summe,
in secundo tertiam, et in tertio residuum diete summe;
adeo quod in fine dicti tertii anni sit integre satisfactum
dicto Magistro Antonio de dieta summa mille ducatorum.
Pro quibus omnibus et singulis obligarunt se se, et omnia
bona fabrice diete Ecclesie etc. et juraverunt predicta
omnia observare sub pena dupli etc. et rogaverunt me
notarium etc.

XXXIV.

1519, Febbraio 21.

Archivio sudd. — Protocollo IV del Notaro Massa-
tosto de Massatostis, ad annum.

Cottimo di 3000 condotti di terra cotta, con su l'im-
pronta della Madonna della Quercia, allogato a Dome-
nico di Niccola e Gio. Pietro di Domenico figulini di
Viterbo.

Die XXI Februarj.

Dominicus Colai et Johannes Petri Dominici, figuli de
Viterbio, convenerunt et obligarunt se facturos tria milia
petia cannellorum de creta bene laborata, et de bona
creta et bene cocta, qualitatis, altitudinis et grossitudinis
unius Cannelli nuper facti et fabricati, signati cum figura
Virginis Quercus, ac etiam signati et insigniti cum
quodam alio signo, quod est in summitate manichi gladii
fratris Ilarii Scindici Conventus S. Marie in Quereu...
liinc per totum mensem aprilis prox. futuri, et prò pretio
quatrinorum vigintiquinque prò qualibet canna, ad men-
suram canne Comunis Viterbii etc.

XXXV.

1519, maggio 21.

Archivio suddetto. — Protocolto suindicato, ad annum.

Costruzione della conduttura, per recare le acque al
Convento.

Die 21 Madii.

Magister Dominicus Magistri Philippi, murator in
Civitate Viterbii, conduxit ad faciendum conductum fontis

Conventus et Ecclesie S. Marie in Quereu a fratre

Gregorio Menni de Florentia Vicario Conventus et 1" ra-
trum diete Ecclesie... prò pretio carlenorum duorum prò
qualibet canna dicti conductus faciendi... etc.

XXXVI.

1519, ottobre 15.

Archivio sudd. — Protocollo V del Notaio Francesco
Maria Tignosini c. 1G4 t.

Cottimo per la costruzione del Refettorio, 1 allogato
a Maestro Battista di Giuliano da Cortona. — Peducci
delle tavole scolpiti in pietra da Domenico e Costantino
da Settignano e da Bernardino da Viterbo.

die XV oetobris.

Actum \ iterbii in contrata S. Quiriei in bangho (sic)
de Ghigis, presentibus ibidem Baptista Cordellio de Viter-
bio et Magistro Johanne Petri, Fiorentino carpentario,
testibus etc.

Dominus Marcus Bonajunta de Viturclano, civis Vi-
terbiensis, et Dominicus Bussius de Viterbio fabrica-
tores et Officiales Ecclesie Beate Marie de Quereu extra
et prope Viterbium, cum presentia consensi! et voluntate
venerabilis viri Fratris Beìlardini Fiorentini, moderni
Prioris diete Ecclesie, dederunt infrascriptum coptimum
Magistro Baptiste Juliani de Cortona muratori, ibidem
presenti acceptanti et legitime stipulanti per se etc.
cum hiis pactis, conventionibus, conditionibus et capi-
tulis inferius annotatis, et vulgarite'r descriptis, videlicet :

Li sopradecti officiali dando (danno) al decto M° Ba-
ptista muratore ad fare il refectorio novamente incomen-
zato nell'orto della decta chiesia, et in parte fondato de
muro, colla volta sino al tecto, ad rascione di carlini
quatro e mezo la canna, cosi della volta come del muro :
et la canna della volta dica due, et esso M° Baptista
debbia murare tucti li conci andassero in decto lavoro, et
arricciar tucte le mura da una banda, et che debbia ba-
gniare tucta la calce che si adoprarà in decto lavoro,
et abboccare dall'altra parte del muro; et decti officiali
promectono darli tucte le cose che fussero necessarie al
decto lavoro, come calce, rena, cantoni conducti in sul
lavoro, et ongne et qualunche cosa che fusse de bisogno,
tanto per fare ponti, quanto per volte, et pagarli denari
de tempo in tempo, secundo lavorarà. Item el decto
Mo Baptista se obliga tenere sempre et continuo in su
lavoro tanti maestri quanti vorrando decti officiali, et
non habbino ad esser meno de quatro maestri, et che
esso mastro Baptista se obliga et vole esser tenuto
et obligato a stare allavorare in persona in su lavoro,
almeno tre dì della septimana. Item, el decto mastio
Baptista se obliga fare el ponte per mettere el balcho

1 II disegno di questo vasto refettorio fu dato da Antonio di
San Gallo. II eli. Milanesi (Commentari alle vite del T asari, voi.
V, pag. 512), nell'inventario delle opere del detto architetto, i i-
ferisce d'un piccolo schizzo a penna, di pianta pei lo i efettoi io
della Madonna della Quercia. Fu compiuto nel 1530 dai mura-
tori maestri Giovanni e Antonio fratelli da Ronco del Lago Ma._
giore, e dagli scalpellatori M° Gismondo e M° Lorenzo Viterbesi
che fecero li conci alle fenestre e alle cantonate (Libro Glosso
della Madonna, n. 118, car. ~0, 21, 25).