Archivio storico dell'arte — 3.1890

Fasc. IV
Nuovi documenti

NUOVI DOCUMENTI

che ha in cocti.no M.° Antonio da San Gallo, et del !
prezo de quel che montarà, si habia a stare a dicto del
decto m. Antonio, o vero de day altri maestri da elegiersi
communalmente, el quale prezo, dichiarato et judicato
che sarà per decti maestri, essi officiali promettono et
obbligansi al decto M° Baptista, delli denari della
fabrica della decta Chiesia, con effecto pagare senza
exceptione — que quidem omnia et singula promiserunt
et juraverunt attendere etc.

Archivio di S. M. della Quercia. Libro dei Ricordi,
dall'anno 1515 all'anno 1555, segnato col n. 117.

(1) 1519, Gennaio 3. Pagato due. 1 a Maestro Ber-
nardino scalpellino, per 5 opere ai peducci del Refet-
torio (c. 75).

(2) 1519, a dì decto. Pagati due. 2 a maestro Do-
menico da Settignano e Ghostantino suo fratello, per
5 opere per uno, a decto lavoro (c. 75).

(3) 1519, Gennaio 24. Pagati due. 3 a maestro Ber-
nardino da Viterbo, per opere 15 di lavoro, per fare i
peducci del refettorio (c. 68).

XXXVII.

1519, ottobre 15.

Archivio Notarile di Viterbo. — Protocollo V del No-
tajo Francesco Maria Tignosini c. 164.

Antonio di San Gallo, dappresso la ratifica del con-
tratto pella costruzione del palco a rosoni, ottenuta dai
Santesi di S. M. della Quercia 1, e dell' obligo da essi
assunto di fare innalzare a loro spese il ponte di le-
gnami pel collocamento dello stesso palco, promette
dar questo compiuto entro il termine di 18 mesi, dalla
segnatura del primitivo contratto.

die XV Octobris t

Actum Viterbii in contrata S. Quirici, in bangho de
Chisiis, presentibus ibidem Baptista Cordellio de Vi-
terbio et Magistro Baptista Juliani de Cortona muratore,
testibus etc.

Cum hoc fuerit et sit, prout infrascripte partes as-
seruerunt vera esse, quod alias per fabricatores seu
antepositos Ecclesie Beate Marie de Quercu extra et
prope Viterbium, fuit datum quoddam eoptimum cuju-
sdam balchi faciendi in dieta Ecclesia prope tectum,
ad rosoni, Magistro Antonio de San Gallo Architectori,

1 La ragione di questa ratifica ci vien data dalla seguente nota,
che leggiamo nel Libro dei Ricordi dal 1517 al 1555 a c. 122: Bi-
cordo come nel medesimo anno che fu principiato el refeetorio,
cioè nel 1518, fu etiam principiato da soprastanti ch'erano al-
lora, senza saputa del Priore, el paleo della Chiesa, et fu dato
dai soprastanti ad cottimo ad maestro Antonio Arcliiteetore
da San Gallo, et a Giovanni legnajuolo (il Pazera^) per prezzo
di ducati mille: el qual palco fu poi ratificato da Fra Sera-
phino successo al Priore, doversi seguitare el paleo insieme co
el refeetorio : et non hanno mai facto niente.

qui dietum balchum, juxta modellimi factum, facere et
compiere promisit infra terminum trium annorum proxi-
morum futurorum, prò pretio ducatorum mille, ad ra-
tionem decem carlenorum prò quolibet ducato, omnibus
suis expensis, et excepto quod iidem antepositi, seu fa-
bricatores, promiserunt pontem ligneum fieri facere prò
componendo et construendo die tu m balchum expensis
diete Ecclesie ; prout de predictis asseruerunt constare
publicum instrumentum manu quondam Ser Evangeliste
de Bartholis, notarii publici Viterbiensis inde rogati :
hinc est quod dominus Marcus Bonajunta de Viturclano,
civis Viterbienis, et Dominicus Bussius de Viterbio, fa-
bricatores et Offìciales diete Ecclesie et ipsius fabrice,
cum presentia consensu et voluntate venerabilis viri
Fratris Seraphini Bollandini Fiorentini, moderni Prioris
diete Ecclesie et Conventus Sancte Marie de Quercu,
ex una, et dictus Magister Antonius parte ev altera,
dietum coptimum, ut sapra alias eidem datum, omni
modo de jure meliore ratificaverunt et adprobaverutìt ;
et, ultra alia pacta et conventiones posite in dicto istru-
mento manu dicti quondam Evangeliste, idem Magister
Antonius prò se etc. promisit et convenit dictis officia-
libus et Sanctensibus diete Ecclesie ibidem presentibus
etc, et legitime stipulantibus prò se etc, dietum copti-
mum balchi et ipsum balchum perficere, Piniri et com-
pleri facere omnibus suis expensis, infra terminum de-
cem et octo mensium a die stipulationis dicti istrumenti
manu dicti quondam Ser Evangeliste computandum, et
ut se juitur finiendum, et completum finitum et per-
fectum, in dicto termino eisdem officialibus assignare.
Et dicti offìciales prò se etc, cum presentia etc, dicti
Prioris, promiserunt et convenerunt dicto Magistro
Antonio ibidem presenti etc, prò se etc, fieri facere
pontem ligneum, de quo supra, expensis diete Ecclesie
et fabrice, ad omnem requisitionem etc, dicti Magistri
Antonii : et, dicto balcho finito et perfecto, eidem Ma-
gistro Antonio solvere et numerare cum effectu, de pe-
cuniis fabrice diete Ecclesie, ducatos sexcentos similes,
in quibus cornputari debeant ducati trecenti et quadra-
ginta similes et bononieni triginta sex; quos trecentos
quadragintos ducatos et bononienos triginta sex idem
Magister Antonius confessus fuit habuisse et rece-
pisse ab officialibus prenominatis diete Ecclesie, per
manus Antonii Boninsegne mercatoris, et dictorum offi-
ciali um procuratoris, prout constare dixerunt in libris
dicti Antonii et prefatorum Officialium prenominatorum :
de quibus quide n trecentis quadraginta ducatis et bo-
nonienis triginta sex, dictos offìciales modernos, presentes
acceptantes et legitime stipulantes etc, quietavit etc. Re-
siduum vero, videlicet quatrocentos ducatos similes, qui
cum dictis sexcentis faciunt summam dictorum mille
ducatorum, infra terminum aliorum decem et octo men-
sium, post dictos decem et octo menses immediate se-
quentes, solvere et deinde in posterum, ad omnem peti-
tionem etc. dicti Magistri Antonii, hoc modo videlicet :
ducatos centum triginta tre-s similes, cum uno tertio al-
terius ducati, prò quolibet semestri, usque ad integram