Archivio storico dell'arte — 4.1891

Fasc. III
Nuovi documenti

NUOVI DOCUMENTI

formento et cari doi vino, et per magior dechiaracion
si dice, che quando se fabrica se intende quando si fa-
brica con più de vna cazola • de murari con le altre
opere et materia si ricercha à ditta fabrica, Itache se
intende fabricando, quando si lauorera con più d'una
cazola continuamente, et dalli insopra (?). Denotando
che quando si lauorerà con taglia piera per quanta
quantità si sia, non se intenda fabricar, et che il ditto
protho sia obligato dargli le sagome et misure, et tenir
conto delli lauori, secondo la forma delli ditti capitoli
allegati, et quando hauerà uisto el soprascritto accordo
si sottoscriuerà di soa mane.

10 andrea protto son contento de quanto soprascrito.

(N. Baldoria.)

Documenti

riguardanti Maestro Antonio di Vincenzo
architetto bolognese.1

11 documento che segue è il primo contenuto nel
Libro delle Convenzioni e Composizioni, e verte intorno
alla provvista de'mattoni e della calce occorrenti ai
primi lavori. L1atto fu rogato da Iacopo quondam Do-
menico de' Santi notaro del Comune, nel palazzo degli
Anziani; presenti Francesco quondam Pietro de'Lam-
bertini, della cappella di San Donato, Paolo di Niccolò
de' della cappella di San Domenico, Giu-
liano quondam Giuliano Cambi cambista. Il notaro della
fabbrica, prima di trascrivere integralmente la Compo-
sizione, la riassunse, ma qui se ne riporta per esteso il
brano riferentesi all'esecuzione del modello di San Pe-
tronio ed il successivo collaudo dell'opera stessa.

Angelo Gatti.

I.

Compositio lapidimi et calcine.
mcccLxxxx die xxvi februarii.

Item etiam promixit et conuenit supra-

dictus magister Antonius, prefatis officialibus et super-
stitibus ut supra nomine quo supra stipulantibus facere
construere et hedificare in ea parte siue loco que fuerit
deliberata et declarata per officiales et superestantes
supradictos vnam Ecclesiam siue capellam fondatam de

lapidibus et calcina et de super de gisso

smaltatam longitudinis quadraginta pedum et vltra se-
cundum concarentem cursum et latitudinis xxx pedum
et vltra secundum concurentem cursum ut supra, cum
quibuscumque portis fenestris voltis capellis pillastris
turribus et alijs opportunis secundum quod apparet in
quodam dessignato in carta bambucinis laborato et des-

1 Vedi articolo precedente, p. 172-179.

signato per ipsum magistrum Antonium Que ecclesia
siue capella sit et esse debeat prò forma et exemplo
supradicte ecclesie flende Iuxta plateam comunis bo-
nonie sub vocabulo Beati Petronii predicti, Ita quod
quelibet pars ipsius Ecclesie siue capelle et quelibet
mensura ipsius sit demonstratiua quo ad ecclesiam pre-
dictam fìendam ut supra maioritatis in qualibet men-
sura videlicet prò vnaquaque vncia mensure ipsius Ec-
clesie vno pede comunis quo ad Ecclesiam predictam,
et fiat et fieri debeat eo modo forma et ordine secun-
dum deliberationem et declarationem Reuerendi patris
et domini domini fratris Andree Generalis ordinis ser-
uorum et cetera. Qui domini generalis declarationi et
arbitramento stari debeat de predictis omni et quae-
cumque alia declaratione cessante. Et hoc nominatim
prò precio et nomine precij facture et fabrice Ecclesie
predicte siue capelle omnibus ipsius magistri Anthonij
sumptibus et expensis librarum quingentarum bononi-
norum. Quod precium totum et Integrum predictus ma-
gister Anthonius fuit confessus et contentus Imbuisse
et Recepisse a Gardino de papazonibus campsore et
depositario predicto dante et soluente de pecuniis la-
borerii Ecclesie predicte ad eius manus peruentis de
eonsensu presentia et voluntate officialium et supere-
stantium predictorum

(Nel margine a destra dell'atto trovasi il collaudo
del lavoro suddetto. Y. fol. 3, III0 della numerazione
antica).

mcccLxxxxii die octauo augusti.

Officiales et superstites predicti omnes Inuicem con-
uocati et coadunati Super laborerio Ecclesie predicte,
Audita Relatione et inforinatione eis facta per venera-
bilem virum dominimi fratrem Andream Generalem Ser-
uorum cui infrascripta fuerunt comissa per dictos of-
ficiales etiam et ex pacto secundum formam presentis
contractus Super facto Ecclesie siue capelle noue facte
constructe et edificate per Supradictum Magistrum An-
tonium vicencij in domibus palacii quod fuit olim do-
mini Iacobj de pepolis, Qui dominus Generalis Retulit
declarauit et dixit in presentia dictorum officialium et
mei notarij infrascripti Supradictum magistrum Anto-
nium fecisse et construisse in laborerio diete capelle
facte prò forma et exemplo Ecclesie flende sub voca-
bulo beati petronij vltra ordinationem et proposituni
ipsius generalis in augumento laborerij ipsius Ecclesie
siue capelle tam in magnitudine ipsius quarn in cibo-
racijs Et aliis factis per eum in Ecclesia seu capella
predicta Et vltra ea que ipse a principio sibi impo-
suerat, et hec omnia prò pulcriorj et fortiorj forma
ipsius Ecclesie quam fuerit ordinatimi In tantum quod
occaxionibus laboreriorum predictorum plus factorum
vltra ordinationem factam tempore contractus predicti
ipse dominus Generalis in sua conscientia dixit et de-
clarauit officialibus predictis ipsum magistrum Anto-
nium debere recipere et habere a laborerio diete Ec-