Archivio storico dell'arte — 6.1893

Fasc. VI
Nuovi documenti

NUOVI DOCUMENTI

titorum dicti eommunis, et ideo, in fidem etc. me
subscripsi laus Deo, et Virgini.

(Arch. del Capitolo. Filza di carte sciolte.

N° 9.

Profesta contro maestro Pierino Bonaccorsi, detto del
Vaga, pittore.

In Dei nomine, amen. Fit fides qualiter in li-
bris, filsis et registris Curie cancellarie pisani Co-
munis et prefati presentis magnifici domini Capi-
tanei et Commissarii civitatis Pisarum Raffaellis
de Corbinellis, Capitaneus et Commissarius civita-
tis predicte, apparent infrascripta videlicet.

Ex parte et mandato Magnifici Domini Capi-
tanei et Commissarii civitatis Pisarum et ad peti-
tionem et instantiam Domini Antonij de Urbanis,
operarij pisane majoris ecclesie, notificatum, inti-
matum et ad memoriam reductum fuit et est in
persona per Baptistam Hierominj de Civoli, publi-
cum et iuratum numptium pisani Comunis et pre-
fati magnifici domini capitanei et Commissarij.

Magistro Petro Johannis Bonaccursi, vocato del
Vaglia, quod cimi sit quod jam sunt anni duo pro-
xime elapsi ve] circa vel alio veriori tempore, quod
dictus dominus Antonius operarius locavit dicto
magistro Petro ad pingendum quasdam picturas
in pisana maiori ecclesia in tota facie muri, justa
fontem baptismatis secus cappellani Incoronate, et
prò parte diete picture solvit et dedit dicto ma-
gistro Petro scutos decem et septem prò parte eius
mercedis, et quod propterea dictus magister Petrus
cepit pingere certuni quid sed parum, et promisit
opus predictum perficere et deinde discessit a ci-
vitate pisarum relinquens inceptum tantum opus
predictum in grave damnum et dedecus et in de-
formitatem diete ecclesie predicte. Et pluries tamen
inquisitus dictus magister Petrus a dicto domino
operano tam in judicio quam extra quod opus pre-
dictum perficeret et tamen illud semper facere ces-
savit et recusavit, prout de presenti dictus magister
Petrus cessat et recusat, licet indebite et injuste.
Quare dictus dominus operarius inquisit et inter-
pellat dictum magistrum Petrum quatinus hinc ad
pertotum mensem septembris proxime futuri, prò
ultimo et peremptorio termino, dictus magister Pe-
trus dictum opus inceptum perficiat prò ut promisit
et tenetur alias protestatus fuit et protestatur eidem
magistro quod, elapso dicto termino, locabit opus
predictum ad pingendum aliis pictoribus, et quod
ipse intendit recuperare et consequi a dicto ma-

gistro Petro dictos scutos decem et septem, nec
ulterius eidem in aliquo teneri vel obligatum esse
et de omnibus et singulis aliis suis ipsius domini
operarii damnis interesse et expensis tam factis
quam fiendis, de quibus sollempniter et expresse
protestatus fuit et protestatur etc, et bec omni
meliori modo etc. die quarta mensis Julii millesimo
quingentesimo trigesimo septimo, stilo pisano.

Ego Andreas olim Petri, quondam Micliaellis de
Mancinis, civis et notarius publicus pisanus nec
non notarius actuarius Curie prefati Magnifici do-
mini Capitanei et Commissarii et Curie predictam
protestationem sumpsi, scripsi et copiavi ex dictis
filsis, libris et registris diete Curie et Cancellarie
diete civitatis pisarum nil addens vel minuens quod
sensum mutet etc. Ideo in fidem premissorum me
subscripsi D. I. A. 1537 indictione x", die vero 71,
mensis Novembri*, stilo pisano.

(Arch. del Capitolo. Filza di carte sciolte).
N° 10.

i Nota delle pitture dì Tavole, che ha fallo in Duomo,
alli altari, et altrove Giovani.0 Sogliani, pit-
tore fiorentino, et loro stima.

La tavola dell'altare posto in duomo, di contro
alla porta della Nuntiata, intittolata della Nattività
della Vergine Maria et S.to Clemente, a dì 22 di
marzo 1536, fu stimata d'accordo con lui: scudi 120
La tavola dell'altare di San Gio. Bat." et San
Giorgio, con 8 figure di Santi et una nostra Donna,
a dì 30 d'ottobre 1538, stimata . . . scudi 121
La tavola intitolata S. Simone, S. Jac.° et
S.t0 Ant.°, fu stimata a dì 30 8bro 1540: scudi 120
La tavola dell'altare della Conceptione, San Fi-
lippo, S. Pietro et S.fl Maria Maddalena, stimata

a dì 18 di marzo 1540......scudi 120

La tavola della Pietà titulo di San
Bartolomeo in sagrestia, stimata a dì
^ 5 di maggio 1541 . . . scudi 80
Sodoma < Il quadro in tela, che è la storia

/ d'Abramo......scudi 42

I tanto fu stimato d'accordo a dì 23
di luglio 1542.
M.° D.00 di Jac." di Pace, pittore da Siena, ha
fatto la tavola dell'altare di San Lorenzo et altri
titoli, il quale bebbe lire 052-4 et non se ne fece
stima per non essere al paragone come si con-
venne seco: li ultimi danari l'hebbe a dì 14 di
maggio 1542 .........lire 93.31.4