Archivio storico dell'arte — 7.1894

Fasc. I
Nuovi documenti

NUOVI DOCUMENTI

Documenti

relativi al Tura, a Michele dello Scalcagna, al
Verrocchio, a Guido Mazzoni, a Pellegrino
Munari, al Boccaccino, ad Antonio Lombardi,
a Cristoforo Solari.

Documento per la determinazione approssimativa
della data della nascita di Cosmè Tura.

Cesare Cittadella suppose che Cosmè nascesse
nel 1400, Laderchi nel 1406, Frizzi nel 1379, Luigi
Napoleone Cittadella fra il 1420 e il 1430. Questi
si approssimò più al vero; e se si tien conto che
nel 1451 il pittore era ancora in giovane età e a
fianco del giovane Galasso pittore ferrarese, la
ipotesi del Cittadella può essere circoscritta in un
termine più angusto di tempo, cioè verso il 1430.
E tale limitazione può farsi anche con la scorta
del seguente documento del 1431, in cui è parola
di Cosmè figlio di Domenico Tura, calzolaio, come
di un bambino.

Vsus Gosme filij dominici ture callegarij.

In Christi nomine amen. Anno Eiusdem Nati-
uitatis Millesimo quadringentesimo trigesimo primo
Indictione Nona Die uigesimo octauo Mensis Junii.
ferrarie in palatio curie infrascripti domini Mar-
chionis in Introitu uersus audientiam consilij pre-

sis etc nati olim Illustris et Magnifici domini do-
mini Alberti Marchionis estensis ad infrascripta
et alia facienda sufficiens habens mandatum una
in solidum cum alberto de bonacossis etiam gene-
rali factore et procuratore dicti dominj prout ap-
paret publico instrumento scripto manu Constan-
tini de lardis notarij cancellarij dicti domini Mar-
chionis Jure usus patrie nostre ciuitatis ferrarie
Inuestiuit dominicum calegarium filium quondam
thure de contrata buccecanalium patrem et legi-
timum administratorem gosme infantis eius filij
presentem stipulantem et recipientem nomine et
uice dicti gosme sui filij et prò ipsius filij s legi-
timis et descendentibus et prò illis personis que
de iure et secundum formam et consuetudinem
vsuum ciuitatis ferrarie succedunt et succedere
possunt et debent in vsibus de vno clusu domus
cuppato plano murato partim et partim gradizato
posito ferrarie in contrata petrisaine in uilla ca-
laone iuxta hos confines videlicet Juxta unocapite
uiam de calaone alio capite scursurium. vno latere
heredes magistri antonij cestarij et alio latere
dictum dominicum et leum calegarios fratres he-
reditario nomine quondam ser Johannini lanaroli
iure usus ab ecclesia sancte instine de ferraria
nel iuxta alios plures seu ueriores confines diete
rei. de qua re quondam Matheus sogarius fuit in-
uestitus dicto iure usus soluendo omni anno in

sentibus testibus uocatis et rogatis. Tulio de zi- | festo sancti Michaelis sex imperiales prout fit

mentio in catastro de iure olim illorum de guata-
rellis ad cartas septem prò quibus ex imperialibus

rondis notario filio quondam magistri peregrinj.
Nicolao filio barthalamei de Verona ambobus de
contrata sancti romani ciuitatis ferrarie et alijs. ; exigitur soldos duos et denarios tres marchesa-

Egregius et honorandus legum doctor dominus norum prout continetur et apparet per libros exactio-

Aldrouandinus de guidonibus generalis factor et num vsuum et de dieta Investicione facta dicto

procurator factorio et procuratorio nomine Illustris Matheo apparet instrumento scripto manu serJa-

et excelsi domini domini Nicolai marchionis esten- cobi de gualenguo notarij stipulato anno domini