Archivio storico dell'arte — 7.1894

Fasc. VI
Gianuizzi, Pietro: Giorgio da Sebenico: architetto e scultore vissuto nel secolo XV
• I :'>_>

PIETRO GIANUIZZI

l'opera della porta della chiesa officiata dai detti frati, per il prezzo di 650 ducati d'oro,
de' quali 350 pagabili in moneta e 300 colla cessione di una casa d'eguale valore, posta
nella città medesima entro i confini della parrocchia di San Pietro, oltre l'uso gratuito
di un'altra casa prossima alla detta chiesa durante il lavoro della porta summentovata.

Ecclesia Sancii augustini de plano de ancona.

Die uigessimo ocfauo mentis Junij [1460, Indizione VITI, Pontificato di Pio II] Aduni
ancoiti' subtus campanile Ecclesie et eonuenfus sancii augustini de plano de ancona que Ecclesia
et conventus positi sunt ancone In par occhia ecclesie sancii Jacobi iuxta res dicti conuentus et
vias pubìicas et alia Intera ctc. presentibus dominico francìsci turianello (?) 1 de ancona et magi-
stro francisco lazarì de belforte testibus habitatoribus ancone testibus ad hec vocatis habitis et
rogatis Convocato et coadunato capitalo fratruum (sic)2 ecclesie sancii augustini de plano de
ancona in dicto loco ad sonum campane ut moris est de uoluntate mandato presentia consensu
sacre pagine magi stri alexandri tonellj de ancona in dicto loco ut moris est et absente fratre
leonardo priore qui febricitat in quo quidem loco et capituìo interfuerunt frater jacobus fran-
cìsci de monteolfo fratre filippóno dominici de ffonna (sic)3 fratre barnaba antonij de uiterbio
fratre georgio Johannis de segnis fratre Joanne de sciscilia (sic) fratre antonio gasparis de ancona
fratre Jacobo cole de ancona et fratre alamanno de alàmania qui quidem fratres vnanimiter et
concorditer vna cum dicto magistro alexandro de presentia consensu et voluntate ser tome Inno-
centi^^) * et per elU Joannis dominici'(?)b duorum ex tribus comissariis consilij ciuitatis ancone
super porta infrascripta ex vna et magister georgius mattei de sibinico ex alia ad Invicem et
vicissim diete partes [et] unaqueque ipsarum devenerunt ad infrascriptum coptimum porte videlicet
quia dictus magister georgius per se et suos Jieredes promisit et convenit dictis fratribus et suis
commissari^ presentibus stipulantibus et recipientibus nomine et vice Ecclesie sancii augustini
de plano fuisse infra terminum trium annorum proxime venturum Incipiendo in presentem
diem (sic) et ut sequitur finiendum vnam portam magnani in Ecclesia scindi augustini de ancona
lapideam ad instar et cum laboreriis prout est designata in quadam carta membrana subscripta
marni elicti magistri alexandri existente penes dictum magistrum georgium et latitudini^ ad
mensuram porte Ecclesie sancii francìsci de scalis de ancona6 et aìtitudinis quod vltimus lapis
diete porte vadat usque ad oculum magnum existentem in faccie (sic) diete Ecclesie vsque ad
partem subtaneam dicti oculi. Quam portam teneatur et promisit ipse magister Georgius facere
omnibus expensis et maisterio (sic) ipsius magistri georgij Et dicti fratres teneantur dare omnem
quantitatem lignaminis prò pontibus fiendis per ìpsum magistrum georgium et omnem quanti-
tatem ferramentorum prò pontibus prò elida porta et prò descaricando lapides et omnem quan-
titatem plumbi opportuni prò porta predieta et calcem necessariam prò dieta porta et omnem
quantitatem mactonorum seu laterum necessariam prò dieta porta et etiam teneantur dicti fratres
dare plattas suis sumptibus prò desbarcando lapides diete porte et omnem quantitatem sartie
prò descarcando (?)7 lapides et item prò fnlcimento cum taleis (?)8 necessariis et vnam domum
prope Ecclesiam Sancii augustini sine nardo in qua possint stare laborantes diete porte item
et facere unum tabulatimi in locum (sic) ubi laborabuntur lapides diete porte ne distrahantur
ab aliquo Et hoc prò co quia elicti fratres nomine et vice diete Ecclesie et conventus et de volun-

1 Quest'Atto è di lettura difficilissima: e però
non si può esser sempre sicuri, specie in fatto di
taluni nomi propri di persone e di cognomi che
nello stesso s'incontrano.

2 Questo errore è ripetuto nel presente Atto ogni
volta che vi ricorre il genitivo di fratres.

3 Forse da Fondi. _ '

4 E scritto soltanto Inno.

5 Oppure da Ancona?

6 A bene apprezzare la vastità e la versatilità

dell' ingegno di Giorgio, è d' uopo si confrontino i
disegni, così vari un dall'altro, delle due porte che
fece pel Duomo di Sebenico e delle due di San Fran-
cesco e di Sant'Agostino di Ancona.

7 Oppure deducendo?

8 In italiano taglie (istromento meccanico per lo
più composto di due od anche di tre carrucole me-
talliche per muovere grandi pesi) in latino tro-
chleae.