Deutsches Archäologisches Institut / Abteilung Athen [Hrsg.]
Mitteilungen des Deutschen Archäologischen Instituts, Athenische Abteilung — 28.1903

Preuner, Erich: Griechische Siegerlisten
GRIECHISCHE SIEGERLISTEN 359
tige Rückschlüsse auf die des samischen gestatten, seien lieber
einige Zeilen zu viel als zu wenig ausgeschrieben.
Z. 35 ff. heisst es, dass der Gymnasiarch Menas, des Menes
Sohn, nach 26 f. ίερεύς του βασιλείας Άττάλου (III), εν τε τοις
γενεθλίοις τοϋ βασιλέως καθ’3 έκαστον | μήνα θυσιάζων υπέρ τοΰ
δήμου δ ιαδ ρ ο μάς έτίθει τοίς τε έφήβοις και τοίς | νέοις, συνετέ-
λει δε και ακοντισμούς και τοξείας κτλ. 39 ff· άνθ3 ών ό δήμος απο-
δεχόμενος αυτού τό φιλόσπουδον καί |[ εκτενές συνεχώρησεν μέν
αύτώι τάς έπιγραφάς, ήξίωσεν δέ επαίνου διά ] των ψηφισμάτων,
οι τε έφηβοι καί οί νέοι έστεφάνωσαν αυτόν τε και τον | έφήβαρχον,
ών άποδεξάμενος την τιμήν τής δαπάνης αυτούς παρέλυσεν, τάς | τε
των όπλων αναθέσεις εκ των ιδίων έποιήσατο. Als Menas nach
Attalos3 Tode 133 v. Chr. die Gymnasiarchie ein zweites Mal
übernahm, 61 ff. εΐσελθών . . . εις | την αρχήν τήι νουμηνίαι συνε-
τέλεσεν μέν θυσίας τώι τε Έρμεΐ και τώι ΉρακλεΙ | τοις καθιδρυ-
μένοις εν τώι γυμνασίωι θεοίς υπέρ τής τού δήμου και τής των
νέων σωτη]ρίας, έπετέλεσεν δέ καί δ ιαδ ρ ο μάς καί θέσεις ακοντι-
σμού και τοξείας, τήι δ3 έσχά||τηι καλλιερήσας κτλ. 67 ff καθ3 έκα-
στον τε μήνα επιτελών τάς πρέπουσας θυσίας υπέρ τών νέων τοίς j
προεστηκόσιν τοΰ γυμνασίου θεοίς φιλαγάθως και μεγαλομερώς
έχρήτο τιθεις δια|κοντισμούς τε κα'ι τοξείας καί δ ιαδ ρ ο μάς επι-
τελών κτλ. 78 ff· συνετέλεσεν δέ καί αγώνα τώι Έρμεΐ καί τώι Ήρα-
κλει εν τώι Ύπερβερεταίωι | τιθεις άθλα πάντων τών αθλημάτων
τοίς τε νέοις καί τοίς έφήβοις όπλα επίσημα ένδεδεμένα |j εν όπλο-
θήκαις, έφ3 ά έπιγράψας τούς νικήσαντας τήν άνάθεσιν αυτών παρα-
χρήμα εν τώι γυ|μνασίωι έποιήσατο- έθηκεν δέ καί δευτερεία θέματα,
έθηκεν δέ καί παισίν άθλα καί οπλομαχίας | θέματα έφήβοις τε καί
άνδράσιν, ομοίως δέ καί διατοξείας καί διακοντισμού" έθηκεν δέ
καί | όπλα μακρού δρόμου καί ευταξίας καί φιλοπονίας καί ευεξίας
κτλ. 94 f· συνκεχωρήσθαι δέ αύτώι καί τήν τών όπλων άνάθεσιν έπι-
τελέσαι ποιου μένω ι τάς έπιγραφάς καί || ότι έστεφάνωται υπό τε τών
εφήβων κα'ι τών νέων κτλ.
Zweimal steht auch hier διαδρομή voran. C. Curtius Hermes
1873,138 erklärte διαδρομαί und μάκρος δρόμος Z. 83 als Unter-
arten des Dromos; vielmehr fasst διαδρομή offenbar die Wett-
kämpfe im Laufe zusammen, die — der wichtigste und wohl
älteste Bestand gymnastischer Übung — als pars pro toto wenig-
stens in Samos dem gesamten agonistischen Programme den