Archivio storico dell'arte — 3.1890

Fasc. IV
Nuovi documenti

NUOVI DOCUMENTI

VII.

1469, settembre 19.

Archivio sudd., Lib. Reformat. Voi. XVII c. ILO1

I Priori del Comune deputano Ser Zanni di Ser Antonio
a recarsi in Roma presso il Generale dei Domenicani,
e in nome del Comune stipulare con lui l'istromento
di concessione della Chiesa della Quercia ai P rati del-
l'Osservanza di S. Domenico, giusta i Capitoli già fermati
in Viterbo nel Convento dei Domenicani di S. Maria
di Gradi.

Die XVIIII Septembris.

M. D. Priores antedicti, Officiales Societatis B. V.
Mariae ad Quercum, et sex cives electi superius ad
provisionem faciendam de nova religione apud dietimi
locum invenienda, in sala B. Virginis palatii dictorum
D. Priorum convenientes in unum, ex auctoritate sibi
a tota Societate predieta attributa prò dieta nova reli-
gione invenienda, unanimes et concordes elegerunt in
Oratorem Comuni tatis Viterbii et Societatis predicte, et in
Procuratorem earundem, Ser Zannem Ser Antonii de
Viterbio, unum ex numero dictorum I). Priorum, pre-
sentem et acceptantem, cum piena et amplissima fa-
cilitate se presentandi corani R(io Domino Generali Or-
dinis Fratrum Predicatorum Sancti Dominici, et cum
sua Paternitate capitulandi, conveniendi et instrumentum,
in forma juris valida nomine diete Comunitatis, faciendi,
de dicto loco B. Virginis ad Quercum Religioni dictorum
fratrum de Observantia concedendo, juxta formam capi-
tulorum, sigillis Comunis Viterbii et Conventus S. M.
ad Gradus signatorum, que dictus Ser Zannes secum
obsignata portavit: et demum se corani Sanctitate Dni
Nostri Pape et quocumque Revmo. Dno. Cardinali pre-
sentandi, et Sue Sanctitati supplicandi prò dieta conces-
sione impetranda;. promictentes se ratum et firmimi
habituros quicquid per eum circa predicta factum, ge-
stitili et deliberatimi fuerit ete.

Vili.

1469, settembre 22.

Archiv. sudd. Liber Margarita Voi. I, pag. 181'

II Generale dei Domenicani accetta in Roma i ca-
pitoli proposti dal Comune di Viterbo per la conces-
sione, latta al suo Ordine, della Chiesa e del Convento
di S. Maria della Quercia. Segue il tenore di detti
capitoli.

In nomine Domini nostri lesu Christi amen. Anno
Domini mcccclxviiii, die vero vigesima secunda mensis
Septembris, indictione secunda pontificatus SSmi. in Xpo.
1 atris et Dn' Nri. Dni pauli div. providentia dignissimi
pape II. Constitutus in presentia mei Notarii ete., Re-
verendi^ Pater Magister Martialis de Avignone Sacre
Theologie Magister, et totius Religionis et Ordinis Men-

dicantium, sive Predicatorum Sancti Dominici, Generalis
Minister, sponte et ex certa scientia, non vi, dolo,
fraudo aut alia machinatione ductus, prò se ipso ae
suis in officio successoribus et universa Religione dicti
Ordinis, considerans et cognoscens infrascripta omnia
et singula convenientia et expedientia tore et esse,
prò divini cultus et etiam sue Religionis et Ordinis
agumerito, eadem omnia et singula, omni meliori modo,
via, causa et forma, quibus de jure melius et validius
potuit et debuit, suo proprio nomine et omnium et sin-
gulorum in officio successorum,.... acceptavit, omologavit
et approbavit et confirmavit; jurans.... egregio viro Sei-
Janni Ser Antonii, Magnifice Civitatis Viterbii Sindico
ad lume actum specialiter.... deputato...., omnia capitula
infrascripta perpetue et inviolabiliter attendere et obser-
vare ete. Quorum capitulorum tenor talis est.

Capitoli et ordini che adomanda la Comunità alii
Frati, (die andò ( hanno) ad stare ad Sancta Maria della
Cerqua.

In prima, che lu Reverendo Generale et lu Vicario
della Provincia, con consentimento del prefato Reve-
rendo Generale et ciasche uno dessi, per se et suoi suc-
cessori, Priori et Fratri che per tempo starando, Dio
concedenti, in dicto loco, promettono et obliganosi ob-
servare et fare observare alla Comunità di Viterbo et
alla Compagnia et alli Officiali dessa, et ad me Notaro
e Cancellieri, stipulante in nome et vice di dieta Comu-
nità, observare et aetendere, et fare observare tucte et
singule conventioni et pacti, et nella administratione di
elemosine et obventioni di edificii et spese et omne altra
cosa pertinente circha alla cura et administratione infra-
scripta non si impacciare, nè intromettare, nò impedire,
nò molestare, nè cerchare, si non tanto, quanto per
li infrascripti capitoli si stendarà, al senno del savio
della Comunità e della Compagnia et delli Offitiali, non
mutata la substantia della... 1

In prima, che decti Fratri debiano tenere in quello
luocho fratri assidui tanti, quanti alluocho sarà debi-
sogno ad dir messe, confessioni et predicationi, et altri
offitii divini in quello luocho si convengano ; et che nel
dicto luocho di continuo abia ad stare uno Priore, el
quale si chiami el Priore della Madonna della Cerqua.

Item, che la Comunità et Compagnia possano et
debiano elegere quattro Officiali et uno Depositario et
dui altri buoni homini, che di continuo abiano ad stare
allo altare ad ricolgliare denari et altre cose, che sa-
rando date alla Madonna: et essi denari mectere nel
ceppo, et tucte laltre elemosine, che fussero da fare
dinari, si vendano per li decti officiali et fratri, et tucto
quello si ne ricavarà, si mecta nel decto ceppo; et si-
milemente si nei metta in dicto ceppo omne altra en-
trata apertinente in dicto luocho, et che le chiavi del
decto ceppo nabia ad tenere, una li decti Fratri, et lai tra
li officiali et depositarli, chome è consueto; et tucti de-

1 Lacuna d'una sola parola erosa.