Archivio storico dell'arte — 3.1890

Fasc. IV
Nuovi documenti

NUOVI DOCUMENTI

satisfactionem dictorum quatrigentorum diicatorum in
dictis decem et octo mensibus faciendam ut supra, sine
aliqua exceptione etc. que omnia promiserunt etc. et
sub ypoteca et obligatione etc.

XXXVIII.

15:20, luglio 26.

Archivio sudd. — Protocollo V del Not. Francesco
Maria Tignosi ni c. 198*

Lodo del compenso dovuto a Maestro Battista (di
Giuliano da Cortona), muratore, che costrusse il ponte
di legnami, pel collocamento in opera del palco allogato
ad Antonio di San Gallo.

Die XXVI Iulii.

Actum Viterbii in contrata S. Laurentii, in domo mei
Notarii infrascripti, presentibus ibidem presbitero Do-
minico Antonii Cappellano diete Ecclesie, et Toma Ia-
cobi de Spello aromatario, Viterbiensibus testibus etc.

Magister Petrus Ricciarelli lapicida de Viterbio, et
Magister Carolus Michaelis, Lunensis diocesis, carpenta-
rius in civitate Viterbii, homines electi per superstites B.
Marie de Quercu ex una, et Baptistam Florentinum
Magistrum Muratorem ex altera, ad estimandum pon-
tem ligneum, factum per dictum Magistrum Baptistam
in Ecclesia Beate Marie de Quercu, prout constat manu
mei; unde, viso dicto ponte, et omnibus visis et ma-
ture consideratis etc., judicaverunt et sententiaverunt,
prò laboribus ipsius Magistri Baptiste et mercede, ipsum
Magistrum Baptistam debere habere ducatos viginti-
quatuor de Carlenis: et ad dictos vigintiquatuor ducatos
dicto Magistro cura effectu solvendos, fabricam diete
Ecclesie ac superstites predictos condempnaverunt etc.
et ita judicarunt et sententiarunt, prò tribunali sedentes
in domo mei Notarii etc.

XXXIX.

1525, febbraio 12

Archivio sudd. — Protocollo V del Notajo Giovanni
Antonio Bonsono, ad annum.

Maestro Giovanni di Pietro, Carpentiere Fiorentino
(detto il Pazera) 1, tanto in nome proprio, quanto a

1 Questo maestro Giovanni fu lui il costruttore e l'intagliatore
del palco, sopra il disegno datone dal San Gallo. Lo si rileva
chiaramente dai molti pagamenti fatti direttamente a lui, durante
il lavoro, come garzone del San Gallo. — 1519. Redi di Mariano
Chigi et compagni di Viterbo denono aoere ducati 30... per tanti
pagati contanti a M" Antonio di San Gallo, e per lui a M° Gio-
vanni suo garzone, e sono per cottimo del palco. (Lib. grosso
della Madonna, n. 118, c. 9).

nome ed a vece di Maestro Antonio di San Gallo, e
Maestro Francesco di lui fratello ', confessa d'aver ri-
cevuto dal Priore e dai Soprastanti della Chiesa di S.
Maria della Quercia, tutto il prezzo dei mille ducati,
pattuiti pella costruzione del palco di detta Chiesa.

Die XII Februarii.

Actum Viterbii in contrata S. Quirici, in studio Do-
mini Petri Pauli, presentibus Ser lohanne Baptista Bla-
sioli de Castro, et Ser Serafino Doria, testibus, etc.

Magister Iohannes Petri Florentinus, carpentarius
Viterbiensis, tam in proprio nomine et interesse, quam
vice et nomine Magistri Antonii de San Gallo et Ma-
gistri Francisci ejus fratris, prò quibus de rato etc., in
forma juris valida promisit etc., ad interrogationem Rdi
Patris Fratris Rubini Filippi de Corsinis de Florentia,
Prioris dive Marie de Quercu, et Aristotelis Domini
Michaelis, Petri Pauli Sacchi, et Sebastiani Dominici
Sprece, superstitum diete Ecclesie, presentium et reci-
pientium etc., confessus fuit sponte etc., habuisse et rece-
pisse ducatos mille, de carlenis decem prò quolibet du-
cato, pretextu et causa coptimi balchi diete Ecclesie,
prout dixit patere publicum instrumentum manu Ser
Evangeliste de Bartholis, seu cujuscum [uè alterius No-
tarii de dicto eompromisso inde rogati, hoc modo vi-
delicet: ducatos quingentos quinquaginta similes, in va-
riis et diversis temporibus, prout latius constat instru-
mento manu Ser Francisci de Tingnosinis, et per manus
Domini Antonii de Boninsegnis ducatos quatricentos
quinquaginta similes, in totum complentes summam
dictorum mille ducatorum. Et sic prò se et dictis nomi-
nibus etc, de dictis mille ducatis et toto pretio de dicto
balcho faciendo et perfìciendo, quietationem fecit in forma
etc. supra dictis Priori et superstitibus, ut supra presen-
tibus. Pro quibus omnibus promisit etc. obligavit etc.
renuntiavit etc. sub pena dupli etc.

dicto die

Prefati Prior et superstites prò se etc. promiserunt
Domino Antonio de Boninsegnis de Bancho Chisio etc.
solvere ducatos quatricentos quinquaginta de carlenis,
de cippo et helemosinis et aliis pecuniis diete Ecclesie,
usque ad dictam quantitatem ducatorum 450 diete Ec-
clesie pertinentium ; quos dictos 450 ducatos prefatus
Dominus Antonius solvit pre ato Magistro Iohanni et
Soeiis, ex causa dicti balchi. Pro quibus omnibus etc.
promictentes etc, sub pena dupli etc.

1 La seguente registrazione ci rivela la presenza sul lavoro
| anche di un altro fratello d'Antonio, di nome Gio. Battista. —
1525. M° Antonio da San Gallo deve dare due. 20 pagati per
suo conto a Giovanni legnajolo decto Pazera... con licentia et
commissione di Gio. Battista fratello del decto Maestro An-
tonio. (Libro sud., c. IO1).