Frinta, Mojmír Svatopluk: Observations on the Altarpiece of Thomas de Coloswar
Visser, Arnoud S. Q.: Icons of the Past: Joannes Sambucus and the medical republic of letters
Vybíral, Jindřich: Die Lehr- und Wanderjahre Leopold Bauers
Ciulisová, Ingrid: Acquired and dispersed: the collections of Grazioso Enea Lanfranconi and Baron Karl Kuffner
Kusá, Alexandra: Stratégie velʹkých výstav a ich podiel na formovaní umenia "sorely"
Czekalski, Stanisław: Jan Białostocki, Goya's "Third of May", and the aporias of research on the genetic relations of paintings
Dikovitskaya, Margarita: Of objects and subjects of visual culture studies
Ciulisová, Ingrid: [Rezension von: John Oliver Hand, Catherine A. Metzger, Ron Spronk, Prayers and Portraits: Unfolding the Netherlandish Diptych, Essays in context: Unfolding the Netherlandish Diptych]
117
Eva Toranová (1932-2006)
Nr. 2
Umschlag
Obsah
Editorial
Goss, Vladimir Peter: Borders of Art History in a Europe without borders
Bartlová, Milena: Creating borders: the uses of art histories in Central Europe
Marosi, Ernő: Zwischen Kunstgeographie und historischer Geographie: das Königreich und der Ständestaat Ungarn im Mittelalter
Bakoš, Ján: Vienna School Disciples and "The New Tasks" of art history
Jékely, Zsombor: Regions and interregional connections: a group of frescoes in the kingdom of Hungary from around 1420
Lionnet, Marie: Borders in Central Europe during the Middle Ages: some iconographical reflections about the wall paintings in Hungary
Gerat, Ivan: Das Phänomen der Grenze im mittelalterlichen Bildlegenden der Heiligen Elisabeth von Ungarn
Łabno, Jeannie J.: Shifting borders, conceptual identities and cultural boundaries: child commemoration in Renaissance Poland
Żuchowski, Tadeusz J.: Kunstgeschichte zwischen Erinnern und Vergessen: über Forschungen zur Kunst Preußenlandes
Michalski, Sergiusz: The concept of national art, problems of artistic periphery and questions of artistic exchange in Early Modern Europe
Zapletalová, Jana: "Die Alpen als Grenze?": Bemerkungen zum Studium italienischer Freskomaler auf der Wender des 17. und 18. Jahrhunderts in Mähren
Mádl, Martin: Distinguishing - similarities - style: Carpoforo and Giacomo Tencalla in Czech Lands
Medvecký, Jozef: Zu den Quellen von Tencallas Malstil
Dmitrieva, Marina: Reinventing the periphery: the Central East European contribution to an art geographical discourse
Ziegler, Frank-Thomas: Mitteleuropa im Spiegel der Kunstgeschichtsschreibung am Brukenthalmuseum 1948 - 2006
Segal, Joes: Ideological borders and German art at the beginning and the end of the Cold War
Strauss, Thomas: Gab es eine, oder zwei Avantgarden?: (zur Diskussion um die treibende Kraft der Kunst des 20. Jahrhunderts)
Orišková, Mária: Re-writing history, re-drawing maps: Central Europe in the global story of art
Domesle, Andrea: Von der Verschiedenheit künstlerischer Ästhetiken und Bildpolitiken sowie kuratorischer Herangehensweisen in der Gegenwartskunstszene Mitteleuropas
Maßstab/Farbkeil
Hilfe zur Scrollansicht
Seiten verschieben: mit Maus »klicken und ziehen«
Bildansicht verschieben: Rollbalken
(zwei Seiten) weiterblättern: Pfeiltasten [←] und [→] oder Seite »anklicken«
Bild nach links/rechts drehen: Tasten [L] und [R]
Sie benötigen mehr Platz für die Anzeige der Seiten? Klicken Sie hier.
Zurück zur Standardansicht: »Zurück«-Button des Browsers oder [Esc]-Taste
weitere Optionen (z. B. zum Anpassen der Seitenhöhe) finden Sie im Kontextmenü (rechte Maustaste)