Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888 — ΙΟΥΝΙΟΣ 101

τό εν εντός ιματίου άπαν από της κεφαλής κεκαλυμμένον1 την
κεφαλήν κλίνει προς τά αριστερά και δια μεν της αριστεράς άνέ-
χει το ιμάτιον, δια της δεξιάς δέ κρατεί τούτο προ του στήθους.
Το έτερον εικονίζει όρχηστρίδα επί βάθρου τετραγώνου, προτετα-
μένον έ'χουσαν τον δεξιόν πόδα. Του προσώπου, καλύπτρα κεκα-
λυμμένου, διακρίνονται μόνον οί οφθαλμοί.

36. Όμοιον περίπου τω δευτέρω των ανωτέρω, μικρότερον.

37. Δύο μικρά ειδώλια γυναικεία, Ιστάμενα, μετά ποδήρους
χιτώνος και ιματίου καλύπτοντος την ράχιν και τον άριστερόν
βραχίονα. Τύπος κοινός.

[Εύρετ. Γεν. Έφορ. 600-607 ].

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β'.

1) Άνασκαφαϊ εν ττ} 'Ακροπολ,εο (ϊδ. σ. 81 αρ. 1 κτλ. ).

Ή κατά μήκος του Παρθενώνος, εν τω χώρω τω μεταξύ της
μεσημβρινής αυτού πλευράς και του τείχους τής Ακροπόλεως,
σκαφή προύχώρησε μέχρι του μέσου περίπου του ναού.

Το έκ πωρίνων λίθων στρώμα εξακολουθεί κατά μήκος του
κρηπιδώματος του ναού" άλλ' εν αϋτω φαίνονται νυν αναμεμιγ-
μένα και τεμάχια τιτανόλιθου. Έγένοντο δέ έν τω στρώματι
τούτω τά συνήθη ευρήματα ήτοι τεμάχια μεγάλων πωρίνων συμ-
πλεγμάτων, τους άθλους του Ηρακλέους, ιδία τους προς τον
Τρίτωνα, παριστανόντων. Τούτων μνημονευτέον τό έμπροσθεν μέ-
ρος πωγωνοφόρου κεφαλής, τοιαύτης τό μέγεθος, την εργασίαν
και τον χρωματισμόν, οιαι και αί δύο ετεραι κατά τους μήνας
Φεβρουάριον (ϊδ. σ. 31) και Μάρτιον (ϊδ. σ. 45 ) εύρεθεϊσαι.
Εντός δέ του στρώματος τούτου, κατά τό άνω μέρος αύτου,
έγένετο και μαρμάρινον εύρημα, κορμός δηλ. γυναικείου αγάλμα-
τος του γνωστού τύπου των πολλών έν ταις άνασκαφαΐς τής
Ακροπόλεως ευρεθέντων άγαλμάτων, μεγέθους 4Α περίπου του