Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

Αρχαία εισαχθέντα βίς τό Μουσβΐον Ίϊνρου.

Έν τώ Μουσείω Σύρου εισήχθη μαρμάρινη κεφαλή Κυβέλης
έχουσα ύψος άπό της κορυφής μιέχρι του λαιμού 0,11. Ταύτην
προσήνεγκεν 6 έν τω εκεί Γυμνασίω καθηγητής τής Γαλλικής
γλώσσης Έρνέστος Νοννόττ. Ευρέθη δέ, καθ' ά ούτος έδήλ(οσεν,
έν τή Μείζονι Λεπτίδι ( Γβρίΐδ-Μ3§ηίΐ ), τή σήμερον Λεβεδάχ,
πόλει κειμένη εις άπόστασιν 140 χιλιομέτρων μεσημβρινοανατολι-
κώς τής Τριπόλεο:>ς τής Βαρβαρίας. [ Κατ' άναφοράν του έπιμε-
λουμένου του έν Σύρω Μουσείου Σχολάρχου Α. Βλαστού ].

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Δ'.

1: ά φ ο ρ ο ε εέδήσεες.

1.— Γνο^σθέντος τή Γενική Εφορεία ότι έν Μαγούλα τοΰ δήμου
Έλευσΐνος ύπήρχεν άνάγλυφόν τι, άντίτυπον του γνο>στοΰ έξ 'Ελευ-
σΐνος άναγλύφου τής Δήμητρος και Περσεφόνης, όπερ 6 κάτοχος
χωρικός διεπραγματεύετο να πούληση άντι 40000 δραχμών, διε-
τάχθησαν και ένηργήθησαν τα δέοντα προς κατάσχεσιν αϋτοΰ, ευ-
ρεθέντος κατά την του κατόχου όμολογίαν εν τινι παρά την Ελευ-
σίνα άγρώ. Μετά την κατάσχεσιν όμως και τήν εις τό Έθνικόν
Μουσεϋον μεταφοράν αύτου έξηκριβώθη δτι τοΰτο ήτο νέον, κατα-
σκεύασμα γλύπτου τινός Λ. Φυτάλη. Ό τρόπος, καθ' 8ν τό άνά-
γλυφόν κατεσκευάσθη και είς άλλοδαπόν άρχαιολόγον έπεδείχθη,
όεικνύει ότι τοΰτο έποιήθη Τνα πωληθή ώς άρχαΐον, έπι σκοπώ
δηλ. άπάτης. Προς έξακρίβο)σιν τής πράξεως ταύτης και ποινικήν
καταδίωξιν των έν αυτή ενεχομένων ένεργοΰνται νυν ανακρίσεις.

2.— Παρά τω ενταύθα Β. Νοστράκη κατεσχέθηααν, τή
παραγγελία τοΰ εισαγγελέως, και έν τω γραφείω τής Γενικής Εφο-
ρείας κατετέθησαν τά εξής άρχαΐα, ών τινα ( ειδώλια ) υπόπτου
γνησιότητος.

α') Εΐδο'Λιον πήλινον γυναικός ( 0,26 ) φερούσης ποδήρη χι-
τώνα και ίμάτιον έν τή αριστερά κρατεί ριπίδιον, ( πιθανώς έκ
συμπληρώσεως ). Ή κεφαλή του ειδωλίου είνε έπικεκολλημένη.

β') Είδώλιον πήλινον κόρης ( 0,20 ) φερούσης ποδήρη χιτώνα
και Ίμάτιον καλύπτον τό σώμα άπό τής κεφαλής. Φέρει δε υπεράνω
τούτου και σκιάδιον ( έπιπρόσθετον κατά τήν συμπλήρωσιν ).