Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

120 ΑΡΧΑίΟΛ. ΔΒΛΤίΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888 - ΙΟΤΝΙΟΣ

γ') Είδώλιον ( υψ. 0,20 ) γυναικός χορευούσης. Φέρει ποδήρη
χιτώνα και Ίμάτιον συγκρατούμενον δια της αριστεράς χειρός ύπο το
στήθος" έν τη δεξιά κρατεί κατά τον ώμον κύμβαλον.

δ') Είδώλιον ανδρός ( κιθαρωδού ) επί συμφυούς τετραγώνου
βάσεως ( υψ. 0,26 ). Φέρει στολήν κιθαρωδού, κρατεί δε έν τη
αριστερά λύραν, ην κρούει διά της χειρός της δεξιάς.

ε') Μαρμάρινη κεφαλή ( υψ. μετά του λαιμού 0,24 ), του τύ-
που Ασκληπιού ή Διός, άποκεκρουσμένη την ρίνα. Τέχνη λίαν
επιμελής των Ελληνικών χρονών.

ς') Άγαλμάτιον έκ λευκού λίθου ( υψ. 0,4δ ) είκονίζον παιδί-
σκην, Ιμάτιον ένδεδυμένην, όπερ κρατεί προ του στήθους διά τ'Τιζ
δεξιάς και κατά τους μηρούς διά της αριστεράς, έργον τέχνης ξένης,
ουτ6)ς ειπείν βαρβάρου. Κατά τον ίδιοκτήτην προέρχεται έκ Κρήτης.

ζ') Δύο ισοϋψείς ( 0,32 ) κο)δωνοειδε"ϊς κρατήρες μετ' έρυθρο-
μόρφων γραφών, οΐτινες ομως τοσούτον έπιοιωρθωμένοι τυγχάνου-
σιν, άστε ελάχιστον μέρος τών αρχικών αυτών παραστάσεων
( βακχικών και ερωτικών ) διατηρείται.

η') ΆγγεΊον σχήματος κωδοονοειδους κρατήρος έρυθρομόρφου
( υψ. 0,40 ). Παράστασιν εχει : τρεις άνδρικάς μορφάς φέρουσας
Φρύγιον πΐλον και στολήν βαρβαρικήν έν πάλη κατά δύο γρυπών.
Τέχνη άμελής.

θ') Κρατήρ κωδωνοειδής ( υψ. 0, 41 ) φέρει την εξής ερυθρό—
μορφον γραφήν : Έν μέσω και ύπο κίονα καθημένη γυνή έν άνέσει
(Αφροδίτη ; ), πρδ αυτής "ίπταται ερως' αριστερά ό Διόνυσος,
Ιστάμενος, κισσοστεφής και θύρσον έν τή χειρ! κρατών. 'Όπισθεν
της καθημένης γυναικός Σάτυρος μετά θύρσου και κέρατος. Τήν
όπισθεν του αγγείου όψιν πληροΰσι τρεις ίστάμεναι μορφαί, ών μία
γυναικεία. Αύται διατελοϋσιν έν σχέσει προς τήν έν τω άγγείω
είκονιζομένην πράξιν, ήτις γίνεται υπό οικοδόμημα δηλούμενον διά
τριών κιόνων φαινομένων μεταξύ τών μορφών και ώσει όπισθεν
τούτοιν. Τέχνη τών μετά τήν άκμήν χρόνων. Συνεκολλήθη έκ δια-
φόρων τεμαχίου. ["Ιδ. Εύρετήριον Γεν. Εφορείας άρ. 610 -618].

3. — Τή 26 Ιουνίου άπεβίωσεν ό πρώην Γενικός έφορος τών
αρχαιοτήτων Π. Ι^ύατροιτεάΏ^ί;, όστις διορισθείς έφορος αρ-
χαιοτήτων τή 19 Αυγούστου 1863 και Γενικός έφορος τή 2 Φε-
βοουαρίου 1864 διετέλεσεν έν τή θέσει ταύτη μέχρι τής 24 Φε-
βρουαρίου 1884. 'Επιτάφιον λόγον άπήγγειλεν αύτώ ό Γενικός
έφορος Π. Καββαδίας.