Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888 — ΙΟΥΛΙΟΣ 141

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Δ'.
Α '. ά 9 ο ρ ο ί ε&δήσεες.

1.— Παρά τω ενταύθα Β. Νοστράκη κατεβ/έΟ^σαν και εν

τφ γραφείω της Γενικής Εφορείας κατετέθη σαν τά έξης αρχαία :
α') εΐδώλιον πήλινον (Ηρακλέους) ισταμένου, κρατούντος εν τη
δεξιά το ρόπαλον και έν τη αριστερά κρεμαμένην άπό του βρα-
χίονος την λεοντήν. Ή κεφαλή δεν έ'χει τον γνωστόν του Ηρα-
κλέους τύπον, αν και φαίνεται γνησία, έν ω τό σώμα, εΐ μή άπαν,
τό πλείστον τουλάχιστον είνε υπόπτου γνησιότητος' ύψ. 0,30,
β') εΐδώλιον πήλινον γυναικός ίσταμένης φερούσης ποδήρη χιτώνα
και ίμάτιον δπερ κρατεί δια της αριστεράς χειρός μετά χάριτος
προτεταμένον. Τό εΐδώλιον είνε λεπτότατης εργασίας και όμως φαί-
νεται υπόπτου γνησιότητος, τουλάχιστον μετά βεβαιότητος ισχύει
τούτο ώς προς τον χρωματισμόν ύψ. 0,20, γ') κωδωνοειδής
κρατήρ έρυθρόμορφος. Έπΐ της μιας όψεως : άνήρ χλαμυδοφόρος
κρατών έν τη δεξιά ξίφος γυμνόν και έν τη αριστερά τον κολεόν
αύτοΰ, ορμών κατά γυναικός φευγούσης, έν ω τό πρόσωπον έστραμ-
μένον έ'χει πρός έτέραν γυναίκα όπισθεν αύτοΰ έρχομένην και κρα-
τούσαν τούτον από του βραχίονος, ϊνα άναχαιτίση αυτόν από της
κατά της φευγούσης γυναικός προσβολής αύτου. "Οπισθεν τής σκη-
νής ταύτης Παλλάδιον έπΐ κίονος. Αριστερά νεανίας χλαμυδοφόρος
κρατών δόρυ έν τη άριστερα. Δεξιά, έμπροσθεν τής διωκομένης
γυναικός, τής κρατούσης έν τη άριστερα σκεύος μετά ταινιών,
Σάτυρος, άποσκοπών και κρατών λαγωβόλον έν τη αριστερή. Έπΐ
τής όπισθεν όψεως : Σάτυρος εκατέρωθεν φευγούσης γυναικός.
"Όπισθεν του έτερου τών Σατύρων γυνή ( έλλιπής τό άνω ήμισυ )
ύψοΰσα τους βραχίονας ώσεΐ έκπεπληγμένη δια την προ αυτής
συ μβ αίνου σαν σκηνήν. Ή γραφή αμελής όλως, τής παρακμής. Τό
άγγεϊον συνεκολλήθη έκ πολλών τεμαχίων και συνεπληρώθη ένια-
χου' ύψ. 0,50, δ') Άμφορεύς μελανόμορφος μικρός έκ τεμαχίων
συγκεκολλημένος και επιδιορθωμένος. Παριστά έπΐ άρματος τε-
θρίππου γυναίκα και άνδρα παρ' αύτη ήνιοχουντα. "Οπισθεν του
άρματος άνήρ ιστάμενος, κισσοστεφής, παίζων λύραν, έναντι τού-