Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888 — ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 201

παρά της αρχαιολογικής Εταιρίας ( Εύρετήριον Γενικής Εφο-
ρείας 759).

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β'.
\Α.ναβκαφαΙ καΐ εύρήμ,ατα.

1) Άνασκαφαι έν ττ) "ΆκροπόΧει (ίδ. σ. 180 αρ. 1 κ. έ.).

Ή έξακολούθησις των παρά το νότιον τείχος πέραν τής νοτιο-
δυτικής γοίνίας του Παρθενώνος άνασκαφών άπεκάλυψε τά θεμέλια
μεγάλου τετραπλεύρου οικοδομή" ματος έχοντος μήκος 41 μ. και
πλάτος 15. Τούτου ή μεν μεσημβρινή πλευρά είνε αύτ6 το νό-
τιον τείχος τής Ακροπόλεως, αί δε λοιπαι είνε κατεσκευασμέναι
έκ πώρινων και αύται λίθων, ώς και τδ τείχος τής Άκροπόλεοίς*
δεν βαίνουσιν όμως οι λίθοι ούτοι μέχρι του βράχου άλλ' έπικά-
θηνται έπι του έν σελ. 181 περιγραφέντος έκ χωμάτων και λίθων
στρώματος, τοϋ μετά τά Περσικά.

Έν τω χώρω τούτω, έν ω έγένοντο τά έν σελ. 181 περιγραφό-
μενα ευρήματα, έγένοντο ετι και άλλα. Και τών μεν μαρμαρίνίον
άξια λόγου εινε ανδρική πωγωνοφόρος κεφαλή μεγέθους μικροτέρου
τοΰ φυσικού, διατηρούσα έτι ικανά λείψανα χρωματισμού, και κε-
φαλή γυναικεία (τδ έμπροσθεν μέρος) του γνωστού συνήθους τύπου,
μεγέθους φυσικού και τέχνης ίκανώς προηγμένης, διαφέρουσα τών
πολλών μέχρι τούδε εϋρεθεισών κατά τοϋτο δτι φέρει πόλον έπί τής
κόμης" ευρέθη δε και μικρομεγέθης μαρμάρινη Νίκη (άνευ κεφαλής)
του γνωστού τύπου τής τοϋ Άρχέρμου.

Χαλκά δέ ευρήματα και πήλινα έγένοντο καθ' ολον τδ πάχος
τής μβτά τα Περσικά ταύτης έπιχώσεως συνήθη μικρά αγαλμάτια
και τεμάχια άγγείων, (έν οις, έννοεΐται, καί τινα έρυθρόμορφα). Και
έπιγραφαι δέ ευρέθησαν Ίκαναί, ών δημοσιεύομεν ένταΰθα δύο έν
πανομοιοτύπω.