Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888 — ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 227

επί των θόλων. » Προς στερέωσιν δέ του Μωσαϊκού εκλήθη όπο
της κυβερνήσεως κατάλληλος τεχνίτης έξ Ιταλίας, όστις και άφι-
κνεΐται ενταύθα ένΐος βραχέος χρόνου.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Δ'.
Ιίά^οροι ειδήσεις.

1) Παράδοσις αρχαίων.

Τω ενταύθα Γερμανικά) Ινστιτούτα) παρεδόθησαν ύπο του Ε-
φόρου Β. Λεονάρδου προς άποστολήν είς Γερμ.ανίαν τα έν Όλυμ-
πία κατά αέρος κεχωρισμ,ένα κείμενα αρχιτεκτονικά μέλη, άτινα
ε'ιχον παραχωρηθή τ?ί Γερμανική κυβερνήσει, συμφώνως τη περί
Όλυμ,πιακών ανασκαφών συμβάσει, ώς διπλά και πολλαπλά.

^) Περί συντηρήσεως των χαλκών καΐ των
βγχρωμάτων ά<γα\μάτων.

Κατά πρότασιν τοΰ Γενικού Εφόρου άποτελέσθη επιτροπή έκ
των παρ'ήμιν χημικών ίνα όρίση τί ποιητέον προς έκκαθάρισιν τών
έν τω Μουσείω της Ακροπόλεως χαλκών και συντηρησιν αυτών άπό
όξειδώσεα)ς και προς στερεοποίησιν τών έν τοις λιθίνοις άγάλμασι
σωζόμενων χραψάτων. Τούτα)ν οί κ. κ. Γ. Κρίνος, καθηγητής
τοϋ Πανεπιστημίου, και Ο. 'Ρουσόπουλος, υφηγητής, ένεργήσαν-
τες πειράμ.ατα έπί διαφόρα)ν τεμ,αχίων ύπέβαλον την έξης εκθεσιν :

« Μετά την λήψιν τοΰ έγγράφου ΰμών της 5 Δεκεμβρίου π. ε.
μ,ετέβημεν οί υποφαινόμενοι έπανειλημμένα): εις την Άκρόπολιν
και έζητάσαμ.3ν τά έπ' αυτής εγχρωμ,α έκ μαρμάρου και πώρινου
λίθου άγάλμ-ατα και τά χαλκά αντικείμενα* πρός τούτοις παρελά-
βομ,εν διάφορα έκ μαρμάρου και πωρίνου λίθου τεμ,άχια, φέροντα
πάντα τά παρατηρηθέντα έπί τών άρχαία>ν άγαλμ.άτα)ν χρώματα,
και διάφορα τεμάχια μ,εταλλίνων αντικειμένων έκ τών μάλλον
κατιαψ-ένων, και έξετελέσαμ,εν δι' αυτών διαφόρου; δοκιμάς. Ούτω
δε, μ,ετά την έργασίαν ταύτην, λαμβάνομεν την τιμ.ην ν' άποφαν-
θώμεν περί τών διά τοΰ αύτοΰ έγγράφου τεθέντα)ν ήμΐν ζητημ.άτα)ν
ώς έξης·

18*