Universitätsbibliothek HeidelbergUniversitätsbibliothek Heidelberg
Metadaten

DuBois, Fletcher Ranney
A troubadour as teacher - the concert as classroom?: Joan Baez - advocate of nonviolence and motivator of the young ; a study in the biographical method — Frankfurt/​Main, 1985

DOI Seite / Zitierlink: 
https://doi.org/10.11588/diglit.21216#0313
Überblick
loading ...
Faksimile
0.5
1 cm
facsimile
Vollansicht
OCR-Volltext
Erickson, Erik H.: Youth: Fidelity and Diversity. In: Erickson,
Erik H. (Ed.): Youth: Chance and Challenge. New York: Basic
Books, 1965, pp. 1-23.

- Identity, Youth and Crisis. London: Faber & Faber, 1971.

- Report to Vikram: Further Perspectives on the Life Cycle.
In: Kakar, Sudhir (Ed.): Identity and Adulthood. Bombay:
Oxford University Press, 1 979 , pp. 13-34.

Fend, Helmut: Gesellschaftliche Bedingungen schulischer
Sozialisation. Weinheim und Basel: Beltz, 1974.

Filstead, William J. (Ed.): Qualitative Methodology. Chicago:
Markham Publ. Co., 1970.

Fischer, Wolfram: Struktur und Funktion erzählter Lebensge-
schichten. In: Kohli, Martin (Ed.): Soziologie des Lebens-
laufs. Darmstadt/Neuwied: Luchterhand, 1978, pp. 311-336.

Goodman, Paul: Compulsory Mis-Education and the Community of
Scholars. New York: Vintage Books, 1964.

- The Psychology of Being Powerless. In: Stoehr, Taylor (Ed.):
Nature Heals. The Psychological Essays of Paul Goodman.

New York: Dutton, 1 979 , pp. 1 34-1 47 .
Guardo, Carol J. : The Adolescent as Individual: Issues and

Insights. New York: Harper & Row, 1975.
Hamm-Brücher, Hildegard: Unfähig zur Reform? Kritik und

Initiativen zur Bildungspolitik. München: Piper, 1972.
Henningsen, Jürgen: Autobiographie und Erziehungswissenschaft.

Eine methodologische Erörterung. In: Neue Sammlung 2 (1962),

pp. 450-46 1 .

Hermann, Ulrich: Was heißt "Jugend"? In: Jugend, Jugendpro-
bleme, Jugendprotest. (Red. Hans Georg Wehling). Stuttgart:
Kohlhammer, 1982.

Hook, Sidney: The Hero in History: Myth, Power or Moral Ideal.
In: Philosophy and Public Policy. London and Amsterdam:
Southern Illinois University Press, 1 980 , pp. 1 53-1 65 .

Horn, Imme: Jugend und Fernsehen. ZDF Schriftenreihe Heft 14.
Medienforschung. Mainz: Zweites Deutsches Fernsehen.
Informations- und Presseabteilung, 1975.

Jörissen, Jörg: Die Darstellung des Atombombenabwurfs auf

Hiroshima in Schulbüchern der BRD. In: Fischer, K. G. (Ed.):
Politische Pädagogik zwischen Pädagogik und Politik.
Stuttgart: Metzler, 1976, pp. 55-78.

Keniston, Kenneth: Youth and Dissent. The Rise of a New
Opposition. New York: Harcourt Brace JovanAvich, 1971.

- Youth as a Stage of Life. In: Feinstein, Giovacchini, Miller
(Eds.): Adolescent Psychiatry, Vol. I. Developmental and
Clinical Studies. New York: Basic Books, 1971, pp. 161-175.

Kern, Peter und Wittig, Hans-Georg: Pädagogik im Atomzeitalter.
Wege zu innovativem Lernen angesichts der Ökokrise.
Freiburg: Herder-Taschenbuch, 1982.

Kett, Joseph F.: Rites of Passage. Adolescence in America,
1790 to the Present. New York: Basic Books, 1977.

Klapp, Orrin: Collective Search for Identity. New York: Holt,
Rinehart & Winston, 1969.

Klosinski, G.: Jugendkrise: Spiegelbild unserer Gesellschafts-
krise? In: Lempp, Reinhart (Ed.): Adoleszenz, biologische,
sozialpädagogische und jugendpsychiatrische Aspekte. Bern:
Huber, 1981, pp. 64-76 .

308
 
Annotationen