Universitätsbibliothek HeidelbergUniversitätsbibliothek Heidelberg
Metadaten

Heidelberger Volksblatt (5) — 1872

DOI Kapitel:
Nr. 71 - Nr. 78 (4. September - 28. September)
DOI Seite / Zitierlink: 
https://doi.org/10.11588/diglit.44618#0296

DWork-Logo
Überblick
loading ...
Faksimile
0.5
1 cm
facsimile
Vollansicht
OCR-Volltext
292

D'r Nagglmaier.
Alſo zu d'r Wall-
fahrt nooch Bloo⸗-
ärml — wollt ich
ſage: Zu d'r Wall-
fahrt nooch Wag-
heisl is die vorig
Woch die Univer-
ſitätsſchtadt Heidl-
berg un Umgegend
eingelade worre!
Ich weeß nit, was
greeßer is, Män-
ner! Die Dumm⸗—
heit, odder die Narr-⸗
heit, mit der mer die
Katholike d'r Uni⸗—
verſitätsſchtadt Hei-
dlberg heit zu Dag
noch zu'ere Wall-
fahrt einlad. Deß
Ganze ſcheint mer
iwerigens weiter nix
zu ſein, als en let-
ſchter Verſuch d'r
Jeſuitte! Die Ver-
zweiflung ſieht ma'm
freilich gleih uff de 8
erſchte Blick an. EE —— —
is d'r letſchte Weidebaam, an dem ſich die fromm Sipp⸗—
ſchaft noch ſcheint halte zu wolle, ehe ſe adies ſegt. Ich
hab aach mein Religion im Leib, Männer — freilich
ke vun d'r unfehlbare Sort — ich weeß aah, daß d'r
Menſch nit grad wie's liewe Hornvieh hinleewe ſoll —
awer Leibweh meegt ma kriche, wann ma ſo ſieht, wie
noch immer heitzudag im Naame d'r Religion Miß-
brauch miteme gewiſſe G'fiehl, deß e Jeder ſo zu ſage
mit uff die Welt bringt, gedriwe werd. Vor ſogenannte
Wunder ſoll noch die lieb Menſchheit ſchtehn bleiwe,
un Maulaffe fehl halte, wann's unſere fromme Diener
Gottes vun heitzudag noch noochgiengt. Sich gegeſeitig
aus religioͤſer Iwerzeigung enanner anfeinde un dod-
ſchlage ſolle mer uns. Broßt die Mohlzeit. D'r Haß

un die religiös Zwiedracht find Gottlob heitzudag ke

Bodde mehr. Norr wenige zweebeenige liewe Viehcher
Gottes nemme noch Notiz davun. Es werre dernder-
wege aah norr ſehr wenig Katholike aus Heidlberg an
d'r Wallfahrt nooch Waͤgheisl Oheel genumme hawe.
Ich glaab kaum, daß Heidlberg noch ſo alte Weiwer
hott, die ſich e Wagheisler Wunder weiß mache loſſe.
Un ſolltes noch zehne fein — no, die wolle nit mehr
kuriere. Die ſolle glicklich mit ihrm Glaawe an die
heilige Muttergotts in Idalie, die die Aage verdreht
odder Blut ſchwitzt, ſchterwe. Dagege miſſe mer uns
verwahre un dagege ankämpfe, wanu allefalls aus d'r
jetzige Generation neie alte Wahlfahrtsweiwer gezoge
ſolle werre. Un dernderwege redd ich heit vun dem
Wagheisler Schwindl, der norr druff berechent, arme

Katholike 's Geld for fromme Opfer aus'm Sack zu
ſchtehte. Wer Ohre hott, der heer! Wer awer e bor-
niert Rindvieh for ſein Lebdag bleiwe will, der folg
norr d'r Einladung zur Wallfahrt. Deitlicher, glaaw
ich, kann ich nit redde! *
Wie Figura zeigt, Männer, leegt alſo heitzudag noch
immer d'r Eene de Werth uff die Dummheit, un d'r
annere uff die Uffklärung. Awer um uff e luſchtiger
Kapittl zu kumme. Ich kenn en Metzger, der leegt de
Werth uff die Knoche, die'r einkaaft un als Fleeſch
verkaaft. Aach nit iwl, wann'r genug Eſl find, die'm
Knoche for Fleeſch bezahle! — En annerer Metzger
hott neilich de Werth uff de Sauſchtall gelegt, mit Re-
ſchbekt zu ſage. — Was koſcht deß Seile, ſegt'r zum
Vetter. — 120 Gille, ſegt d'r Vetter vun Hendeſe,
un ſchmunzelt ſchunn, ſo e G'ſchäft in Ausſicht zu hawe.
— Mit ſammt'm Schtall? froogt mein Katzuff. —
Meintwege, ſegt mein Vetter mit'm ſchtaawige G'ſiſcht,
der ſich en Schbaß mache will un ſchlägt uff de Handl
ein. — De annere Dag ſchickt mein Metzger 's Geld
for die Sau uff Hendeſe un e paar Maurer, die de
Schtall abreiße wolle. — Halt! ſegt d'r Vetter vun
Hendeſe, dem's uff eenmool ganz grien vor de Aage
werd. Halt! So war deß Ding nit gemaant. Sau un
Schtall miſſe uff aan Ruck mitanner fort. — D'r Metz-
ger beruft ſich natierlich uff ſe in Handl, un ſo kriche
mer jetzt wahrſcheinlich en Hendeſemer Sauprozeß, aus
dem ſich unſer Advokatur Miller un Schulze widder de
fettſchte Brocke rausſchneide werd. — Awer Abrobbo!
Weil mer doch grad in Hendeſe ſinn. Die Hendeſemer
hawe jo neilich aach e Sedanfeier g'hatt! Un zwar
im ſogenannte Rohloch, wie ſe den Blatz heeße. Die
Gemaand hott ihr deitſche Krieger mit finf Faß Bier
regalirt. Die Hendeſemer Maadle hawe die Marke-
denterinne g'ſchbielt, un ſolle ganz Feier un Kriegs-
flamm worre dabei worre ſein un ſich bei einbrechender
Dunkelheit aah ohne Feierwerk ganz famoos ausge-
numme hawe. Sogar die G'fangenehmung Napoleons
III. hawe die Hendeſemer bei der Feier uffg'fiehrt. Deß
heeßt: Der, wo de greeſchte Rauſch g'hatt, is ein⸗—
g'ſchberrt worre. So ſoll dem Rohloch in Hendeſe alle
Ehr uff den Dag angedhan worre, un die Sedanfeier
in Hendeſe geheerig ins Gewicht g'falle ſein. — Beime
gewiſſe Krämer innere Seeſchtadt will herngege nix recht
in's Gewicht falle: Ma mißt dann zu d'r Waar, die'r
wiegt de Dreck rechne, denn'r 's ganz Johr nit aus
d'r Woogſchaal macht. Die Einnemmerei bei dem
Krämer muß alſo uff gute Actie ſchtehn. Wer Dreck
zu d'r Waar wiegt, kann ball reich werre. Die Han-
dlsg'ſchicht hott awer ihrn Hooke. Wer ſein Waar
bei dem Krämer holt, werd nit ſo ſchnell gemahnt,
wann'r eem noch was ſchuldig is. D'r Jakoowl
drickt bei ſo Kunne e Aag zu un die Großmutter fiehrt
die Liſcht! Jetzt, warum ſoll awer d'r Seeſchtädter Ja-
kowl alleen reich werre? D'r Schuee ganskrämer

beet doch aah um's liewe Brod. Wann ich norr e
Mundſchtick wie die Seeſchtädter Angeline hätt. Ich
wollt der Boppel emool ſage, was Einnemmereiis.

Druck und Verlag von G. Geiſendörfer
 
Annotationen