Universitätsbibliothek HeidelbergUniversitätsbibliothek Heidelberg
Metadaten

Kunsthistorische Sammlungen des Allerhöchsten Kaiserhauses <Wien> [Hrsg.]
Jahrbuch der Kunsthistorischen Sammlungen des Allerhöchsten Kaiserhauses (ab 1919 Jahrbuch der Kunsthistorischen Sammlungen in Wien) — 32.1915

DOI Artikel:
Giehlow, Karl; Weixlgärtner, Arpad: Die Hieroglyphenkunde des Humanismus in der Allegorie der Renaissance: besonders der Ehrenpforte Kaisers Maximilian I. Ein Versuch
DOI Seite / Zitierlink:
https://doi.org/10.11588/diglit.6174#0213
Überblick
Faksimile
0.5
1 cm
facsimile
Vollansicht
OCR-Volltext
Die Hieroglyphenkunde des Humanismus in der Allegorie der Renaissance.

207

Fol. 7/'. — Nr. 59.

Quomodo populum regi obedientem. Fol. 72.

Populum regi obedientem ostendere volentes, apem depingunt. Nam solum inter cuncta animancia
apes regem habent, quem reliqua apum sequitur turba. Quemadmodum homines quoque regi obsecundant.
Ex apis enim melle dulcedincm, ex aculeo vero potenciam significant. Ita et regem potentem pariter ac
bonum subditis esse volunt.

Fol. 72'. — Nr. 60.

Quomodo regem parti orbis dominantem. Fol. 73.

Regem vero non universo orbi imperantem sed parti significare volentes, semisectum anguem pin-
gunt, regem per hoc animal exprimentes, semisectum vero, non mundi tocius.

Fol. 73'. — Nr. 6z.

Quomodo omnipotentem. Fol. 74.

Omnipotentem vero ex animalis designant perfectione. Iterum quoque integram anguem depin-
gentes, ventum totum perflantem mundum significant.

Fol. 74. — Nr. 62.

Quomodo fullonem.

Fullonem vero ostendentes, duos humanos pedes in aqua depingunt, idque ex significacione rei
facere solent.

Fol. 75.
 
Annotationen