439
.olit,
00
ini#
•enP
eststa»
jbii^
INTERPRETATIO.
cas laqueosq. ihmanu tenent,minitabundi
& veluti ad contrarios ipsis Dcemones vin-
dendosjdomandosque paratijinfinita huius
generisvide in Oedipo,vbi, quicquid ad hac
materiam pertinet,propositumsuo temporc
reperies;prace.teris tame hascscutica apparet
in imagine Harpocratis, Loto insidentis,vt
hfclucu'enterapparet,quamqjexNumis,quos
Lcurentius Pignoria, in fine mensjelsiacaepo-
iuit,excerpsimus.
Testis & huius Pausanias Atticusj qui de-
lubra describens, inter alia simulacra, quo»
riidam mentionem facit j scuticas manibus
tenenuum quasi adferiendum paratorum; Erantautem huiusmcdi Scuti-
cxdiuerssformas,quarum omnium descriptionem in Oedipo, vbi & sin-
gulorum mysticas rationes repe-
ries. ScuticaitaqueinmanuSimu-
lachri indicat tutelare Numen ;Ca-
lathoformis vero Tiara, principa-
tum; Manusextensa,vti& seden-
tis situs,authoritatem & dominium,
qui hieroglyphicus situsproprius est
illis ex maiorum Numinm choris,
Genijs; situsverostantium vicino-
rum indicat hibiecHonem quanda
& promptitudinem ad obedien-
dum j altiori prasidi Genio,quem-
admodum in prarcedenti Schema-
tismo secundo ostensums probatu-
que fuit . Nam vt re&e ostendit
lamblichushis verbis: Dij ottendut
DiosrvelA»g&hs■ circa feaBmte:-. In manibus tenent, primo quidem sini-
stra crucem ansatam,siue chara&erem Tauticu, dextra statua in formam V
portat. Altera tiaram Genio vsiarcho exhibens,alteram manum contra&a
tenet; quasomnesmaximas habent in natura rerum contemplationes.
Chara<Ster Tauticus,siue crux ansata, nulli non simulacro familiaris, vti ex
omnibusmundi elementisconstru&usest,itaamuletucontra aduerfas po-
testatesomniumefBcacissimum, merito ab Aegyptijsiudicabatur;indicac
practerea processum animas muadi peromnia mundi membra; querru
characlerem cum fuse&ex profesTo integro trac"tatu, quem Hietogram-
inatismum Characlens Tautici appellamus,discusTerimus, eo Ledorem..
femitdmus, vbimiaa prorsus¶doxa sub huiusmodi abscondita repe-
riec.
Explicaiio
Scbematis-
miU.
Qnid ansati
crux innianu
Geniorum,
.olit,
00
ini#
•enP
eststa»
jbii^
INTERPRETATIO.
cas laqueosq. ihmanu tenent,minitabundi
& veluti ad contrarios ipsis Dcemones vin-
dendosjdomandosque paratijinfinita huius
generisvide in Oedipo,vbi, quicquid ad hac
materiam pertinet,propositumsuo temporc
reperies;prace.teris tame hascscutica apparet
in imagine Harpocratis, Loto insidentis,vt
hfclucu'enterapparet,quamqjexNumis,quos
Lcurentius Pignoria, in fine mensjelsiacaepo-
iuit,excerpsimus.
Testis & huius Pausanias Atticusj qui de-
lubra describens, inter alia simulacra, quo»
riidam mentionem facit j scuticas manibus
tenenuum quasi adferiendum paratorum; Erantautem huiusmcdi Scuti-
cxdiuerssformas,quarum omnium descriptionem in Oedipo, vbi & sin-
gulorum mysticas rationes repe-
ries. ScuticaitaqueinmanuSimu-
lachri indicat tutelare Numen ;Ca-
lathoformis vero Tiara, principa-
tum; Manusextensa,vti& seden-
tis situs,authoritatem & dominium,
qui hieroglyphicus situsproprius est
illis ex maiorum Numinm choris,
Genijs; situsverostantium vicino-
rum indicat hibiecHonem quanda
& promptitudinem ad obedien-
dum j altiori prasidi Genio,quem-
admodum in prarcedenti Schema-
tismo secundo ostensums probatu-
que fuit . Nam vt re&e ostendit
lamblichushis verbis: Dij ottendut
DiosrvelA»g&hs■ circa feaBmte:-. In manibus tenent, primo quidem sini-
stra crucem ansatam,siue chara&erem Tauticu, dextra statua in formam V
portat. Altera tiaram Genio vsiarcho exhibens,alteram manum contra&a
tenet; quasomnesmaximas habent in natura rerum contemplationes.
Chara<Ster Tauticus,siue crux ansata, nulli non simulacro familiaris, vti ex
omnibusmundi elementisconstru&usest,itaamuletucontra aduerfas po-
testatesomniumefBcacissimum, merito ab Aegyptijsiudicabatur;indicac
practerea processum animas muadi peromnia mundi membra; querru
characlerem cum fuse&ex profesTo integro trac"tatu, quem Hietogram-
inatismum Characlens Tautici appellamus,discusTerimus, eo Ledorem..
femitdmus, vbimiaa prorsus¶doxa sub huiusmodi abscondita repe-
riec.
Explicaiio
Scbematis-
miU.
Qnid ansati
crux innianu
Geniorum,
Werk/Gegenstand/Objekt
Pool: Antiquitatum Thesaurus
Titel
Titel/Objekt
S. 439
Sachbegriff/Objekttyp
Klassifikation (GND)
Inschrift/Wasserzeichen
Inschrift/Wappen/Marken
Transkription
INTERPRETATIO.
Anbringungsort/Beschreibung
oben; Titel
Transkription
439
Anbringungsort/Beschreibung
oben rechts; Seitenzahl
Aufbewahrung/Standort
Objektbeschreibung
Maß-/Formatangaben
Auflage/Druckzustand
Werktitel/Werkverzeichnis
Herstellung/Entstehung
Material (GND)
Auftrag
Publikation
Publikation
Titel
Athanasii Kircheri e Soc. Iesu Obeliscus Pamphilius, hoc est interpretatio nova & hucusque intentata obelisci hieroglyphici
Publikationsdatum
1650 - 1650
Publikationsort (GND)
Fund/Ausgrabung
Provenienz
Restaurierung
Sammlung Eingang
Ausstellung
Bearbeitung/Umgestaltung
Thema/Bildinhalt
Literaturangabe
Rechte am Objekt
Aufnahmen/Reproduktionen
Künstler/Urheber (GND)
Reproduktionstyp
Digitales Bild
Rechtsstatus
Public Domain Mark 1.0
Beziehungen
Digitalisat
Objekt in anderem Datenbestand
Erschließung
Datum
2022-10-28
Lizenz
CC BY 4.0
Rechteinhaber
Tabea Gerngreif-Bongertz
Werk/Gegenstand/Objekt
Pool: Antiquitatum Thesaurus
Titel
Titel/Objekt
Abb. [A]: Münze mit [?] / Harpokrates auf Lotusblüte
Sachbegriff/Objekttyp
Klassifikation (GND)
Inschrift/Wasserzeichen
Aufbewahrung/Standort
Objektbeschreibung
Objektbeschreibung
Abbildung der Rückseite einer Münze mit Harpokrates mit Geißel auf einer Lotusblüte, Adaption
Kommentar
Nur bei einer der fünf Verwendungen desselben Holzschnitts gibt Kircher an, das Motiv des Harpokratesknaben auf einer Lotusblüte habe er von einer Münze (!) am Ende von Lorenzo Pignorias Buch über die Mensa Isiaca übernommen: „[…] ex Numis, quos Laurentius Pignoria, in fine mensae Isiacae posuit, excerpimus.“ (Kircher 1650, S. 439). Dafür kommt nur Taf. [4] in Pignoria 1605 in Frage. Dort sind allerdings vier Gemmen (!) abgebildet, auf denen das Motiv zwar ebenfalls vorkommt, jedoch in deutlich abweichender Form (vgl. ThesaurusID 1511007, 1511008, 1511009 und 1511010). Dagegen gibt es eine Reihe von Münztypen aus Alexandria, deren Rückseiten mit Harpokrates-Motiv durchaus größere Ähnlichkeit mit Kirchers Abbildung aufweisen (vgl. RPC IV.4 2218, 2969, 3288, 3445 und 3496; alle mit linksgewandter Figur). Bisher konnte jedoch weder bei Pignoria noch in anderen zeitgenössischen Werken eine Abbildung einer solchen Münze ermittelt werden.
Maß-/Formatangaben
Auflage/Druckzustand
Werktitel/Werkverzeichnis
Herstellung/Entstehung
Künstler/Urheber/Hersteller (normiert)
Anonymer Holzschneider (Kircher 1650) , Holzschneider/Holzschneiderin
Material (GND)
Technik (GND)
Auftrag
Publikation
Publikation
Titel
Athanasii Kircheri e Soc. Iesu Obeliscus Pamphilius, hoc est interpretatio nova & hucusque intentata obelisci hieroglyphici
Publikationsdatum
1650 - 1650
Publikationsort (GND)
Fund/Ausgrabung
Provenienz
Restaurierung
Sammlung Eingang
Ausstellung
Bearbeitung/Umgestaltung
Thema/Bildinhalt
Thematisierte Person/Körperschaft (GND)
Literaturangabe
Literaturangabe
Kircher 1650 (Obeliscus Pamphilius), Liber V, S. 438-439
Rechte am Objekt
Aufnahmen/Reproduktionen
Künstler/Urheber (GND)
Reproduktionstyp
Digitales Bild
Rechtsstatus
Public Domain Mark 1.0
Beziehungen
Digitalisat
Objekt in anderem Datenbestand
Erschließung
Datum
2023-01-23
Lizenz
CC BY 4.0
Rechteinhaber
Lea Küster
Datum
2024-12-06
Lizenz
CC BY 4.0
Kommentar
ergänzt: Kommentar
Rechteinhaber
Timo Strauch
Werk/Gegenstand/Objekt
Pool: Antiquitatum Thesaurus
Titel
Titel/Objekt
Abb. [B]: Pyramidion - Obelisk des Domitian (Vatikanstadt, Rom)
Sachbegriff/Objekttyp
Klassifikation (GND)
Inschrift/Wasserzeichen
Inschrift/Wappen/Marken
Transkription
[Hieroglyphen]
Anbringungsort/Beschreibung
im Bild; Inschrift
Transkription
2 1 2 3 3
Anbringungsort/Beschreibung
oben im Bild; Verweiszeichen
Transkription
[Verweiszeichen]
Anbringungsort/Beschreibung
im Bild verteilt; Verweiszeichen
Aufbewahrung/Standort
Objektbeschreibung
Maß-/Formatangaben
Auflage/Druckzustand
Werktitel/Werkverzeichnis
Herstellung/Entstehung
Künstler/Urheber/Hersteller (normiert)
Anonymer Holzschneider (Kircher 1650) , Holzschneider/Holzschneiderin
Material (GND)
Technik (GND)
Auftrag
Publikation
Publikation
Titel
Athanasii Kircheri e Soc. Iesu Obeliscus Pamphilius, hoc est interpretatio nova & hucusque intentata obelisci hieroglyphici
Publikationsdatum
1650 - 1650
Publikationsort (GND)
Fund/Ausgrabung
Provenienz
Restaurierung
Sammlung Eingang
Ausstellung
Bearbeitung/Umgestaltung
Thema/Bildinhalt
Literaturangabe
Literaturangabe
Kircher 1650 (Obeliscus Pamphilius), Liber V, S. 439
Rechte am Objekt
Aufnahmen/Reproduktionen
Künstler/Urheber (GND)
Reproduktionstyp
Digitales Bild
Rechtsstatus
Public Domain Mark 1.0
Beziehungen
Digitalisat
Objekt in anderem Datenbestand
Erschließung
Datum
2023-01-23
Lizenz
CC BY 4.0
Rechteinhaber
Lea Küster



