Van dem lydenve Iesn (hristi.
Alse rdt
Christo geit/
sogcrt i-t sy-
ner Kepchcy
ock.
^WKVwe Lcuchcfftbechherge-
^^^horek/ wovnse HEre Christus
MMAvanIildaindem Garden vor-
raden/vndevan dcn Jsden sy
gcfangen geworden / jtzundt folzet wy-
dcr / wo se en vor drn Hogcnprester Cai-
pham gcbracht / vndc darsuluestalso vor-
klaget heobcir / dat se emdrechlichltck be-
stuten/ se hrbben orsakr genoch / dat se en
Pilaro aucraniwerden/ vndean synem
Linende vorklagen.
Solcke Historia is nicht aliene dar-
ummc van dem Euangelistcn so stytich
besclrrLmn/datwydar by scholrn schen.
Vnde leren de htllige vnschuldt vnses
HEren Christi/ Wente dewyle wy we-
ren/ dat hc Gades SSneis/ vnde van
dem hilligen Geiste enlfangen / vnde van
eincr Junckfruwrn gebaren/mothe wy
daruth stuten/ dat he gantz reine/ vnde
ane Snnde sy gewest. Sunder danho dc-
ner disse gcrichkes handel sunderlikcn / de-
wylr idt der Kercken vnde dem Euange-
lio in drrWcrlt eucn also gahn schal / al-
se dem HErrn Christo/vp dat wy vns
rncht daran ergeren / wenn desgclyken
vnsockwcdderfaret/ sunder jummerdar
vp dith vLrbilde schen/ vnde vns darmeve
trostcn/ vnd tho der gedult schicke scholen.
Wenre so idt vnsem HEren vnde
HouededemSone Gades also gegahn is/
dae he fclschlick vorklagct/ van dcn Geist-
liken dem Pilato in de Hcnde / vnde dem
Scharpnchker an dat strrck ks gegcuen.
Wat isset dcn wundcr so desgelyken vns
ock weddcrsiwct? De Knecht schal idt jo
Nlcht berer hebben / Lenn syn HEre/ vnd
wy scholen vns frowen/ wenn rdt mit vns
darhcnkumpt/ dat wy konen rsmen/ my-
nem HEren Christo isset ock also gegahn.
Wcmc dar kone wy de hop.minge hebben/
so wy im Lydcnde em gelyck sint / dat wy
<m ock in der herlichcir werden gelyck syn.!
I., ock in dem lydcnde/ehr de herrlrchcik
g-axenbaret were / wsrdewy rrost / hulpe
vndeerrcddingc finderr.
Dat also solcke Hrstorie erstlick vns
«bseinem troileisvorq-situenen / dat wy
tho dem Lydcnde frymodiger vnd gcdttl-
gerwerden/dewylevnsc HEre Christus
snluest solckes nicht isvorhaucn gewest.
IHomandem denckidt ock wed-
^der de gemrneergernisse in der werlk.
Wentedtffe/de hyreen namen hcbbcn/
vnde heren Hogcprestcr vnde Oldestc in
dem Volcke/ de holr jederman vor frame
hillige Lude/ eresampks/ standes vnde
wesendes haluen / Gelyck alse hmigcs
j dages de Pawest / BlsschSppe / Monncke
!vnd<Papendes ampteshaluen/de vor-
>ntmste lestmake der Christlikcn K r-
cken willen syn. Auerst lerc du hyr / vnde
suhe nicht vp dat ampt/ suss wei stu bcdra-
gen werden/ sunder suhc darrip/ wo sc mit
Christo vmmcgahn/ wat vor ein heree vn-
de willen se tho em dragen/darna du dat
gudt edder bosesmdest/ darna crdcle ed-
der richte / so wert dy dat gerichte nickr
konen fcylen. Dat amvt is ane kwyfel
hillich vndegudc. Aucrst idt kan wol ein
Schal ck syn/ de dakampk foret.
Wenre hyr suhcstu/ dat eum de
Hogenprestcr de jcnnen sint / de den HE-
rcnJesum nicht konen dulden- Sc leg-
gen sick wedder en / vnde erdlchcen so vele/
dat se en an dat Crutze brrngcn. Dar
mostlljo bckenncn dat idt de ergcsten Bo-
ucn sint. Also wuliu gewisse were/ Efft de
Pawcst/Bisschoppe edder dcrg lyke sraem
sint edder nichr/ lath dy creampt nicht
errcn / suhe men dar hen / wo se sick jegen
dat Euangelio»vndc de rcchreLcre holde/
so werstu bcsinden/ dar sc > dcl Indas kin-
dcr sint/ vnde eucn ein solck hcrre jcgen
datEuangelionhebben/alse de Hogen-
prester wedder Christum hadden. Dirh
ls de rechtc frucht / darby men de falschcn
Propheken/deWulffeegentlickkancrkcn-
nen/ efft sc rede in emem Schapesklcde
hergahn/vnde hebben dat ansehcnr/ alS
werensc framc vnschedelikeLudc.
^)VwillewydcProrcss vorvns
" ^nemcn/ vnde schen / wode hilligen
Lude mit dem leucn HEren Chnsto so
gnlwsimlick, grrmmigcn / list gcnvnde
gissngen vmmcgahn.
wi) mm
de iudc recht
kenmn vnde
orkkn
r
De Eu-
Alse rdt
Christo geit/
sogcrt i-t sy-
ner Kepchcy
ock.
^WKVwe Lcuchcfftbechherge-
^^^horek/ wovnse HEre Christus
MMAvanIildaindem Garden vor-
raden/vndevan dcn Jsden sy
gcfangen geworden / jtzundt folzet wy-
dcr / wo se en vor drn Hogcnprester Cai-
pham gcbracht / vndc darsuluestalso vor-
klaget heobcir / dat se emdrechlichltck be-
stuten/ se hrbben orsakr genoch / dat se en
Pilaro aucraniwerden/ vndean synem
Linende vorklagen.
Solcke Historia is nicht aliene dar-
ummc van dem Euangelistcn so stytich
besclrrLmn/datwydar by scholrn schen.
Vnde leren de htllige vnschuldt vnses
HEren Christi/ Wente dewyle wy we-
ren/ dat hc Gades SSneis/ vnde van
dem hilligen Geiste enlfangen / vnde van
eincr Junckfruwrn gebaren/mothe wy
daruth stuten/ dat he gantz reine/ vnde
ane Snnde sy gewest. Sunder danho dc-
ner disse gcrichkes handel sunderlikcn / de-
wylr idt der Kercken vnde dem Euange-
lio in drrWcrlt eucn also gahn schal / al-
se dem HErrn Christo/vp dat wy vns
rncht daran ergeren / wenn desgclyken
vnsockwcdderfaret/ sunder jummerdar
vp dith vLrbilde schen/ vnde vns darmeve
trostcn/ vnd tho der gedult schicke scholen.
Wenre so idt vnsem HEren vnde
HouededemSone Gades also gegahn is/
dae he fclschlick vorklagct/ van dcn Geist-
liken dem Pilato in de Hcnde / vnde dem
Scharpnchker an dat strrck ks gegcuen.
Wat isset dcn wundcr so desgelyken vns
ock weddcrsiwct? De Knecht schal idt jo
Nlcht berer hebben / Lenn syn HEre/ vnd
wy scholen vns frowen/ wenn rdt mit vns
darhcnkumpt/ dat wy konen rsmen/ my-
nem HEren Christo isset ock also gegahn.
Wcmc dar kone wy de hop.minge hebben/
so wy im Lydcnde em gelyck sint / dat wy
<m ock in der herlichcir werden gelyck syn.!
I., ock in dem lydcnde/ehr de herrlrchcik
g-axenbaret were / wsrdewy rrost / hulpe
vndeerrcddingc finderr.
Dat also solcke Hrstorie erstlick vns
«bseinem troileisvorq-situenen / dat wy
tho dem Lydcnde frymodiger vnd gcdttl-
gerwerden/dewylevnsc HEre Christus
snluest solckes nicht isvorhaucn gewest.
IHomandem denckidt ock wed-
^der de gemrneergernisse in der werlk.
Wentedtffe/de hyreen namen hcbbcn/
vnde heren Hogcprestcr vnde Oldestc in
dem Volcke/ de holr jederman vor frame
hillige Lude/ eresampks/ standes vnde
wesendes haluen / Gelyck alse hmigcs
j dages de Pawest / BlsschSppe / Monncke
!vnd<Papendes ampteshaluen/de vor-
>ntmste lestmake der Christlikcn K r-
cken willen syn. Auerst lerc du hyr / vnde
suhe nicht vp dat ampt/ suss wei stu bcdra-
gen werden/ sunder suhc darrip/ wo sc mit
Christo vmmcgahn/ wat vor ein heree vn-
de willen se tho em dragen/darna du dat
gudt edder bosesmdest/ darna crdcle ed-
der richte / so wert dy dat gerichte nickr
konen fcylen. Dat amvt is ane kwyfel
hillich vndegudc. Aucrst idt kan wol ein
Schal ck syn/ de dakampk foret.
Wenre hyr suhcstu/ dat eum de
Hogenprestcr de jcnnen sint / de den HE-
rcnJesum nicht konen dulden- Sc leg-
gen sick wedder en / vnde erdlchcen so vele/
dat se en an dat Crutze brrngcn. Dar
mostlljo bckenncn dat idt de ergcsten Bo-
ucn sint. Also wuliu gewisse were/ Efft de
Pawcst/Bisschoppe edder dcrg lyke sraem
sint edder nichr/ lath dy creampt nicht
errcn / suhe men dar hen / wo se sick jegen
dat Euangelio»vndc de rcchreLcre holde/
so werstu bcsinden/ dar sc > dcl Indas kin-
dcr sint/ vnde eucn ein solck hcrre jcgen
datEuangelionhebben/alse de Hogen-
prester wedder Christum hadden. Dirh
ls de rechtc frucht / darby men de falschcn
Propheken/deWulffeegentlickkancrkcn-
nen/ efft sc rede in emem Schapesklcde
hergahn/vnde hebben dat ansehcnr/ alS
werensc framc vnschedelikeLudc.
^)VwillewydcProrcss vorvns
" ^nemcn/ vnde schen / wode hilligen
Lude mit dem leucn HEren Chnsto so
gnlwsimlick, grrmmigcn / list gcnvnde
gissngen vmmcgahn.
wi) mm
de iudc recht
kenmn vnde
orkkn
r
De Eu-