Zgórniak, Marek; Uniwersytet Jagielloński w Krakowie [Hrsg.]
Prace z Historii Sztuki: Wokół neorenesansu w architekturze XIX wieku: podstawy teoretyczne i realizacje — 18.1987

Zgórniak, Marek: Wokół neorenesansu w architekturze XIX wieku: podstawy teoretyczne i realizacje

Rozprawa niniejsza jest wynikiem badań podjętych w roku 1982
w Instytucie Historii Sztuki UJ na seminarium Prof. Piotra
Krakowskiego, a kontynuowanych następnie pod Jego źyczliwą
opieką, za którą składam w tym miejscu serdeczne podziękowania.
Viele cennych wskazówek uzyskałem także od nieodżałowanej pamię-
ci Prof. Józefa Lepiarczyka, oraz od Doc. Adama Małkiewicza -
Redaktora serii Prac z Historii Sztuki. Dziękuję równieź Panu
Prof. Januszowi Bogdanowskiemu i Pani Doc. Zofii Ostrowskiej-
Kębłowskiej za wyrażone w recenzjach wydawniczych wnikliwe
uwagi, które w miarę możliwości starałem się uwzględnić. Wyrażam
także podziękowanie dla Działu Wydawnictw UJ, a w szczególności
dla Pana mgra Zbigniewa Bukowskiego i Pani Redaktor Elźbiety
Szczęśniak.

* Przeprowadzono kwerendę w następujących archiwach i biblio-
tekach: w Paryżu: Archives Hationales, Bibliothśaue Rationale,
Bibliothóąue d^Art et d'Archeologie,' Bibliothóąue Sainte-Geneviśve,
Bibliothśąue histariąue de la Ville de Paris, Bibliotheąue du
Centre lationale de la Recherche Scientifiąue oraz Bibliothśaue
Publiąue d'Information, Centre Pompidou; w Londynie: British
Library, Varburg Institute, Caurtauld Institute of Art araz
Sational Library of Art; w Edynburgu: University Library; w Rzy-
mie: ścole franęaise de Rome, Bibliotheca Hertziana, Biblioteca
dell'Istituto di Archeolagia e Storia dell'Arte, Biblioteca Nazio-
nale Centrale Vittorio Emanuele, Biblioteca Romana Sarti; we Flo-
rencji: Biblioteca Nazionale Centrale; w Monachium: Bayerische
Staatsbibliothek, Institut fiir Kunstgeschichte" der Universitat
Miinchen.