78
■Io. Pappi
sum non potest tollere. In quamsententiam praelate Buce-
rus eo,que supra ei taui,dialogo scribit, Scruv.Solle rria aber der
Oberkeitzugebea,dasfie falfche lebre vnd gottes-dinfa ftraffe,fo
wurtfie ais bald diegefande lehreyvnd vvaren Gottef-dinflssraf-
fen vnd verfalgen,vvie vvirsin difarzeitalfo erfcbreckenlich
erfahren haben.Fridlieb. Liebermeinftu vv en vvir fagenvver-
den , die Obern fyllen in der Religions fachen nichts richten oder
ftraffen,da-s dife ire vvuten lajfan vverdeydie den vvaren cbriftli-
che glatdoe far die ergfae ketzerei verfalge? fallche lebr vnd Gottefa
dinjlheifaen vvirflrajfen,difi batt Gottfelbftgebotten, vnd vvol~
len alfagelten, ob vvolfeine liebe propheten vnd aticb fain einge-
borner Sobn ■> vnfarherr lefas vnterdem titidvmbracbt vvorden
faindt^als ob (ie falfahe lebrvnd Gottefidinfi eingefarthetten, vmb
des misbraitchs vvillen der bofen,muffen vvirdasguttnichtver
jchvveigenoder vnterlaffan y Sol te der misbrauch atich den Rech-
tenbraiich abthun ,ννα-s ifi auff erden das vvir vns gebrauchen
mochten. Nostrum eil· credere & consiteri, iblebat Lutherus
ad huiulmodi obiccliones reiponderc, non Bella diuinare.
Ita etiam ad postremam obie&ionem, quod nostra diilen-
siones adtrafhira sint arma T urcica,respondeo.-In diilensio-
nibus de religione,semper altera pars veritate nititur, altera
eam oppugnat.Certum est autem,eam partem, qujp veritati
resisth,cumularesibi iram l?-ci,& accerlere 1 na culpa omnis
generis mala,qute tamen non iis qui resistunt erroribus, im-
putanda sunt,sed qui eos pertinaciter, & plerumque contra
conicientia: teitimonium defenduntme ipiam per se religio-
nem, siue veram siue fallam, horum malorum caniam,cum
impio & Epicureo mundo,statuamus. Non autem noute
funthuiusmodi accusationes:Elias turbat Ilrael.-Ieremias est
vir rixarum .- Christus euertit gentem lacteorum: Apostoli
conturbant totum orbem, & vtctv !(fa ‘ζίνίαυ, nouam & pere-
grinam religioneminuchunt. Atque h.vcde prima parte
eorum