Archivio storico dell'arte — 1.1888

Fasc. XI
Nouvi documenti

NUOVI DOCUMENTI

nus vocauit se contemptum (sic) et satisfactum. Ideo
quietauit ut supra etc. Cassando et adnullando omnem
contractum uel obligationem hacthenus inter dictas
partes desuper scriptas et factas Renuntiantes etc.
jurauerunt etc. pena dupli etc. Qua pena etc. Roga-
verunt me notarium etc.

LIX.

1499 settembre 19.
Archivio sudd., I. e, c. 96b e segg.

Rogito del medesimo notaio, nel quale il vicario di Recanati
e ser Berardino, in qualità di procuratori del cardinale
da una parte, e maestro Giuliano dall'altra, pattuiscono
che maestro Giuliano sia obbligato a compiere il muro,
a chiudere la volta e la cupola della chiesa di Santa Maria
di Loreto, ricevendo dai procuratori la calce, la pozzolana,
i mattoni, le pietre e il cemento necessari alla costruzione.
Il prezzo dell'opera è fissato a mille ducati d'oro da pa-
garsi a maestro Giuliano a lavoro finito. Questi fa inoltre
quietanza ai procuratori del denaro ricevuto per il vitto
suo e de' suoi operai e per qualunque altra cosa.

Dieta die loco testibus prefatis. Dominus Raca-
natensis Vicarius et Domnus Berardinus procura-
tores et procuratorio nomine predicti R. D. Carlis Et
Episcopi Racanatensis et dicto nomine ex una et
magister Julianus prelibatus ex altera Deuenerunt
ad infrascriptam conuentionem et pactum. Quod
dictus Magister Julianus teneatur et obligatus sit
murum perflcere, voltam claudere et perfecte ser-
rare Cuppulam diete Ecclesie Beate Marie bene et
perfecte. Ita quod subsistat ad judicium omnium
magistrorum Architectorum peritorum in arte om-
nibus expensis 1 magisterio industria et structura
prefati magistri Juliani et omnium suorum fabro-
rum Magistrorum et subministratorum ad prefatum
opus necessariorum videlicet scarpellinorum mura-
torum Magistrorum lignaminum siue carpentario-
rum fabrorum et aliorum Ministrorum ad fabricam
predictam necessariorum. Exceptis calce pozulona
mattonibus lapidibus Arena et alijs cementis dicto
operi necessari]" s que dicti procuratores prefato ma-
gistro Juliano dare promiserunt prope dictum opus
conducta sumptibus et expensis prefati R. D. Car,is et
Episcopi. Et hoc prò pretio et nomine pretii Duca-
torum mille auri in auro et plus si placebit dicto
domno Berardino 2 dandorum et soluendorum pre-
fato magistro Juliano perfecto et absoluto ac appro-
bato dicto opere ut supra.3 Pro quibus omnibus et
singulis fìrmiter observandis prefatus magister Ju-
lianus obligavit se et sua bona omnia mobilia et
immobilia vbilibet existentia et dicti Procuratores
prefatum R. D. Carlem et Episcopum : Omnes In ple-
niori forma Camere etc. Renunptiantes etc. juran-

1 quo ad vieturn, parole cancellate.

3 plus si placebit dicto domuo Berardino, in margine e della
stessa mano.

3 Segue una cancellatura.

tes etc. promittunt etc. jurant etc. pena dupli etc.
Rogantes me notarium etc. Et Insuper prefati pro-
curatores quietauerunt dicto nomine prefatum ma-
gistrum Julianum de omnibus sibi hacthenus datis
Videlicet tam prò victu Et alijs rebus prò vita sua
et suorum necessariis quam etiam prò pecunia quo-
modocumque habitis et receptis husque (sic) in pre-
sentem diem a prefatis procuratoribu.s.

LX.

1499 settembre 19.

Archivio sudd., Registrum instrumentorum del no-
taio suddetto, ce. 87l e 87b.

Istrumento del medesimo notaio, nel quale ser Giuliano da
una parte, ser Domenico dell'Anguillara e ser Berardino,
procuratori del cardinale dall'altra, prendono formale im-
pegno per il lavoro di compimento della cupola della chiesa
di Santa Maria nei termini ed alle condizioni esposte nel
documento antecedente.

In dei nomine amen. Anno domini millesimo
ccccLxxxxviiij Indictione secunda tempore Smi in
xpo patris et domini nostri Domini Alexandri di-
urna prouidentia pape sexti die nero 19 mensis Sep-
tembris. Actum in civitate Racanati in pallatio epi-
scopali in sala ante Cameram R. D. Carlh cui vn-
dique sunt Bona dicti episcopatus. presentibus Domno
Bleardino baptiste Domno Thoma Ser antonij Cano-
nacis Racanatensibus Et domino Juliano nicolai te-
stibus de dieta ci aitate etc.

Constituti personaliter coram me notario et te-
stibus suprascriptis Venerabilis decretorum doctor
domnus Dominicus de Sebastolis de Anguillaria R. D.
CarHs Racanatensis Vicarius generalis et prestantmus
vir Domnus Berardinus de Cuppis de Monte Falco
procuratores et procuratorijs nommibus prefati R. D.
Carlis prout asseruerunt ex vna parte et magister
Julianus Sangallus architector de Florentia ex al-
tera parte non vi ducti sed sponte etc. et ex eorum
et cuiusque eorum libera et spontanea voluntate de-
venerunt ad infrascripta pacta capitula conuentiones
promissiones videlicet. Quia prefatus magister Julia-
nus promisit et se sollempniter obligauit prefatis Do-
minis procuratoribus ut supra nomine recipientibus
murare voltare perflcere et claudere coppulam ecclesie
Ste Marie de laureto Bene et perfecte ita quod subsistat
Ad judicium omnium magistrorum architectorum pe-
ritorum in arte omnibus expensis prefati magistri Ju-
liani videlicet magesterio industria et structura ip-
sius magistri Juliani et omnium suorum fabrorum
magistrorum et subministratorum lignaminum siue
Carpentariorum fabrorum et aliorum ministrorum
ad fabricam predictam necessariorum Exceptis Calce
pozolana Mattonibus lapidibus Arena Et alijs ce-
mentis dicto operi necessariis. Que omnia prefati
Domini Procuratores dicto nomine prefato magistro
Juliano dare et preparare promiserunt prope dictum