Archivio storico dell'arte — 7.1894

Fasc. VI
Gianuizzi, Pietro: Giorgio da Sebenico: architetto e scultore vissuto nel secolo XV

GIORGIO DA SEBENICO ARCHITETTO E SCULTORE

conuenerunt et etiam Jurauerunt ad sancta dei euangélia manu tactis corporaliter scripturis
attendere obseruare et firmam et ratam perpetuo Imbeve et tenere et In nullo de Jure uél de
facto contrafacere nel venire et non appellare nec reclamare nel de nullitate dicere modo aliquo
seu Jure occaxione aliqua ratione nel causa sub pena ducatorum duorum aurj In quelibet ca-
pi futa Jmius contractus Insolidum sollempniter stipulata et promissa et obli'gaia omnium suorum
dictis nominibus honorum mobilium etc.

3.

21 decembre 1458.
Archivio sudd., 1. c. 1458, c. 258b.

Sentenza arbitrale pronunciata da Calisto di Jacopo Benincasa e da Ciriaco Jachelli,
colla quale i sindaci, operai e frati della chiesa di San Francesco delle Scale di Ancona
sono condannati a pagare a Giorgio da Sebenico il residuo dei 600 ducati d'oro promes-
sigli neir istromento di allogazione del lavoro della porta di detta Chiesa, ed il medesimo
Giorgio a compiere la stessa porta ed a restituire ai suddetti tre colonne di pietra da essi
prestategli e da lui adoprate nel detto lavoro, non che il prezzo a valore di stima di altre
pietre da essi pur dategli e da lui egualmente in una parte della medesima porta impie-
gate, ed inoltre 15 ducati d'oro per compenso della portatura delle pietre non lavorate
dalla portella (situata presso lo scalo del Porto) fino alla summentovata Chiesa e pel dete-
rioramento dei legnami dell'armatura.

Sententia lata Inter sindicos et fratres Sancti francisci et Magistrum georgium matej.

In nomine dominj amen. Nos Calistus Jacobi benincase et Quiriacus Jachellj de Ancona
arbitri arbitratores amicabiles compositores et amici communes communiter electi assumpti et de-
putati ab infrascriptis partibus videlicet a Sindicis et operariis conventus fabrice et ecclesie- ac
fratrum Sancti Francisci siue sancte marie maioris de ancona ex una parte Et Magistro georgio
mate] lapidario hàbitatore ancone ex alia parte occaxionibus et causis In compromixo In nos
per di et ns partes dictis nominibus facto expressis vt de dicto compromisso piene constai marni
publici notarli Infrascripti. Vnde viso dicto compromisso coram nobis producto et contentis
Ineo (sic) visisque petitionibus dictarum partium coram nobis productis et contentis In eis et
earum responsionibus. Viso instrumento promissionis et pactorum factorum Inter dictas partes
occasione laborerij diete porte coram nobis producto et contentis in eo. 1 Viso termino per nos
dictis partibus dato ad producendum et probandum Indicta (sic) causa. Visis testibus coram nobis
Inductis et productis prò utraque parte et per nos examinatis eorumque dictis et attestationibus
Visis publicatione processus et testium per nos facta In dieta causa et termino per nos dictis
partibus dato ad opponendum contra processimi et testes. Visis exceptionibus factis per dictas
partes contra protestationes et testes diete cause et coram nobis productis et contentis In eis.
Visis dictis laborerijs et Juribus dictarum partium coram nobis deductis productis et allatis. Et
omnibus alijs visis auditis discnssis examinatis et consideratis que Impredictis (sic) circa pre-
dieta et quolibet predictorum per nos videnda audienda discutienda examinanda et consideranda
fuerunt et sunt habitaque inter nos matura sollempnj et diligenti consideratane per ea que vi-
dimus et cognouimus et mine uidemus et cognosscimus (sic) Christi iesuque beate viarie semper
Virginis gloriose eius matris nominibus Invocatis totem Inter dictas partes et in dieta causa
sententiam laudum pronuntiatum et declarationem damus et proferimus Inscriptis (sic) et hunc
monitum Videlicet. Quia dicimus sententiamus pronuntiamus laudamus arbitramur et con-

1 Disgraziatamente le più accurate ricerche da sono riuscite inutili, causa forse l'irreparabile por-
rne personalmente fatte per ritrovare quest'istro- dita del Protocollo che lo conteneva,
mento d'allogazione di cui qui non risulta la data,

Archivio storico dell Arte - Anno VII, Fase. VI. 4