Deutsches Archäologisches Institut / Abteilung Athen [Editor]
Mitteilungen des Deutschen Archäologischen Instituts, Athenische Abteilung — 23.1898

DOI issue:
Heft 2-3
DOI article:
Dragumēs, Stephanos N.: Petraia epigraph tou mouseiou
DOI Page / Citation link:
Overview
Facsimile
Scroll
OCR fulltext
St. N. ΔΓΑΓΟΤΜΒΣ, HETPAIA ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΤΟΓ ΜΟΓΣΕΙΟΓ

ματος, φοήνεται ενός μόνου στοιχείου δεκτικόν. Αλλά, πλήν της έν
τω ίχνογοαφήματι δηλουμένης προς τά κάτω οριζοντίου γλυφής . οΰ
μόνον οΰδεν ί'χνος γράμματος διακρίνεται εκεί, άλλα καί ή επιφάνεια
του λίθου φαίνεται άθικτος ύπό χειρός και όλως έ'χουσα κατά φύσιν.
Την εις δύο κεκομμένην οριζόντιον κεραίαν δύναταί τις ϊσως νά δε-
χθή ώς τά δύο κάτω άκρα Ω έσβεσμένου ή άτελοΰς, ότε καί ή επι-
γραφή άναγινώσκεται ούτω' Έπος δε φ[ω]νή.
«Έπος· ρήμα, λόγος, φωνή» , ούτω λέγει καί ό Ησύχιος.
Αλλά, τί θέλει ενταύθα επί τής πέτρας γραμματικός ορισμός ; καί
πώς εξηγείται ή παρουσία συνδέσμου, του δέ, έν αΰτοτελεΐ προτάσει.
Κατ' άλλην εκδοχήν, δύναταί τις νά ύποθέσγι ότι τήν πρότασιν,
ούσαν τμήμα τελείας περιόδου, κυβερνά προεξενηνεγμένον έν τή άγνώ-
στω ήμϊν αρχή ρήμα' έν παραδείγματι τό ρήμα «άμείβεταί». Κατά
τήν τοιαύτην ύπόθεσιν εχομεν έπος δε (άμείβεταί) φωνή, τουτέ-
στι φωνή δε διαδέχεται τό έπος, νόημα πλήρες μέν, άλλ' άδη-
λον επί τίνι ένταυθα έξενεχθέν.
Τό έν τω λίθω κενόν ϊσως τις θελήσει, παραβλέπων τήν διπλήν
κεραίαν, νά συμπληρώσει διά παρενθήκης Α, οΰδενός άλλου 'ίχνους
γράμματος, ώς έρρέθη, φαινομένου εκεί. Πλήν καί ούτως άκατά-
ληπτον συνάγεται τό' « έπος δ’ έφ[ά]νη » ή «έπος δέ φ[ά]νη».
Τό έπος έξήλθεν εις φως, έλαμψεν, έφανερώθη; Έξεδηλώθη, έξεφω-
νήθη; Τό λόγιον άπεδείχθη, έξετελέσθη 1 ;
Έπί πέτρας λόφου «ένθα Μουσαίον άδειν καί άποθανόντα γήρ<γ
ταφήναι λέγουσιν)) 2 ή λέξις έπος, άπροσδοκήτως άπαντώσα, καί
άκόντων ανάγει τόν νουν εις τά περί του άρχαιοτάτου έποποίου ά-
μ,υδρώς γνωστά.
Χρησμολόγος ή ^(,ρησμωδός ό Μουσαίος, υπήρξε καί όργίοιν
και μυστικών τελετών συνθέτης, κατά μίμησιν του Όρφέως,
έποίησε δέ καί ύμνον εις τήν Δήμητρα. Γενικώτερον γνωριζόμε-
νος ώς υιός Άντιοφημου, έφημίζετο έν τούτοις απόγονος μέν Κερ-
κυόνος, αδελφού τού Γριπτολεμ,ου, υιός δ’ Ευμόλπου καί πατήρ αύ-
1 'Ησύχιος, έν λ. λόγπΧ' θέσφατα, μαντεύματα, προφητεύματα, φήμαι, χρησμοί.
— Ως ανω φαίνεται εν τω απεικονίσματι, δπερ μετ’ ακριβεστέραν του λίθου εξέτασιν
κατεσκευασθη πιστότατα υπο τού κυρίου Prott, των ιχνών Ω όντων καταφανών, ό
λόγος περί παρεμβολής Α παρέλκει τέλεον.
2 Παυσανίου I, 26, 7,