Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 7.1891

ΑΡΧ. ΔΕΛΤ.-ΕΤΟΣ 1391-ΤΑΝΟΥΑΡ. καΐ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 5

Έπι της κοιλίας τοΰ αγγείου εικονίζεται δ μυθολογούμενος κατά
Βουσίριδος άθλος του "Ηρακλέους· ήτοι κατά το μέσον βωμός Ιω-
νικού ρυθμοΰ πολυτελής, έτι του οποίου κείται τδ οζώδες ρόπαλον
τοΰ Ηρακλέους, και αριστερά μεν του βωμοΰ εικονίζεται ούτος λε-
οντών φέρων έπι τών νώτων και διά τελαμώνος από τοΰ στήθους
ανηρτημένων εχων φαρέτραν μετά τόξου, κρατεί δέ από τών ποδών
τον Βούσιριν ούτως, ώστε ή κεφαλή τούτου κρέμαται όπισθεν τοΰ
Ηρακλέους, ετοίμου οντος ήδη ίνα εκσφενδόνιση τον Αίγύπτιον
μακράν και καταστρέψω αυτόν. Δεξιά τοΰ βωμοΰ δύο τών εταίρων
τοΰ Βουσίριδος, Λίβυες, περίτρομοι άτενίζουσι την καταστροφήν, ό
μεν άνυψο^μένον εχοίν πέλεκυν άπειλητικώς κατά τοΰ "Ηρακλέους,
ό δέ πτησσο^ν προ τοΰ θεάματος όπισθεν τοΰ βοψ,οΰ, άνυψωμένας
έχων τάς χείρας εις ενδειξιν τοΰ καταλαβόντος αυτόν τρόμου· ό'πι-
σθεν τούτου μάχαιρα έκφυγοΰσα τών χειρών του. Έπι της όπισθεν
όψεως τοΰ άγγείου, εφ1 ης εικονίζεται συνέχεια της σκηνής, παρί-
στανται τρεις τών εταίρων τοΰ Βουσίριδος φεύγοντες ταχέ(ος και
άποκομίζοντες ό,τι πρόχειρον ό είς δηλ. τούτων φέρει μέγα άγ-
γεΐον, δ άλλος τράπεζαν και δ τρίτος την φαρέτραν του. Ή γραφή
είναι έξόχοις επιμελής και έντεχνος την διάταξιν. Ευρέθη εν Θε-
σπιαίς, έδημοσιεύ θη δέ

πίν. 18). (Εύρετηριον Γενικής Εφορείας 1722).

2. Λήκυθος μελανόμορφος ύψ. 0,25. Εικονίζεται κατά τό μέσον
κρήνη (λίαν παραδόξου σχήματος, ώσει βράχος από τοΰ ενός άκρου
τοΰ οποίου έκρέέι ύδωρ δι' ύδρορρόης λεοντοκεφάλου) έπι της οποίας
πτηνόν ίστάμενον. Δεξιά της κρήνη; γυνή διά χειρονομιών εκφρά-
ζουσα τρόμον (Πολυξένη), αριστερά της κρήνης άνήρ δπλίτης (Ά-
χιλλευς) ένεδρεύων. 'Όπισθεν της κρήνης έκφύεται δένδρον ύπό τό
δποΐον όκλάζει ένεδρευ6>ν ό Άχιλλεύς. Γραφή αρχαϊκή δι' έγχαρά-
ξεοος μερικής, επιμελής. (Ευρετ. Γεν. Εφορείας 1723).

3. Ληκύθιον έρ;θρόμορφον (Βοιωτίας; )· εικονίζεται όπή άντρου,
όπισθεν τοΰ οποίου έκφύονται έκατέρο^θεν κλάδοι δένδρου άνευ φυλ-
λώματος· εν τ7\ όπη, έμπλαισιούμενοι ούτίος ειπείν, παρίστανται
δύο τών εταίρων τοΰ Όδυσσέο^ς μεταμεμορφωμένοι, έχοντες δηλ.
κεφαλάς χοίρου έπι τών γυμνών άνθρο^πίνο^ν τά άλλα κορμών αυτών"
τούτο^ν δ έτερος έξέρχεται τετραποδητί τοΰ άντρου, δ άλλος δέ