Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 7.1891

ΑΡΧ. ΔΕΛΤ.-ΕΤΟΣ 1891 -ΙΑΝΟΤΑΡ. καΐ ΦΕΒΡΟΤΑΜΟΣ 15

95. Όκτώ κεφαλαι ή προτο[λαι πήλιναι άρχαϊκαί, κοινών τύ-
πων. (Εύρετ. Γεν. Έφορ. 1871).

96>104. Τά εξής ύπ'άρ. 96-104 αρχαία ευρεθέντα έν ταΐς
ύπο της Γεν. Εφορείας έν Βάρη ένεργηθείσαις άνασκαφαΐς (ΐδ. σ.
4 αρ. 2) ήτοι :

96. Λευκή λήκυθος υψ. 0,32. Έν τω [χέσω στήλη νεκρική κε-
κοσ[Αη[λένη ταινίαις έρυθραΐς και άπολήγουσα είς άνθέ[Λΐον, και δε-
ξιά α,έν ταύτης γυνή πρός την στήλην όρώσα, κατηφής, ένδεδυρ.ένη
ποδήρη χιτώνα και έρυθρον ίρ:άτιον άσκεπες καταλεΐπον τό δεξιόν
του στήθους, κρατούσα δυσδιάκριτόν τι πράγμα, άριστερά δε κόρη
κρατούσα κάνιστρον και διά της δεξιάς άναρτώσα έπι της στήλης
στέφανον. Γραφή επιμελής [λέν άλλ' ούχί καλώς διατηρουρ-ένη. (Εΰ-
ρετηριον Γεν. Έφορ. 1872).

97. Ληκύθιον [Λελανό[Λθρφον. Κατά το [λέσον εικονίζεται στήλη
νεκρική, σχήματος περίπου κίονος δωρικού, φέρουσα καθ' ολην αυ-
τής την έπιφάνειαν κατά ζώνας διηρη|Λένα διάφορα κοσ[/.ή{Λατα.
Δεξιά της στήλης εικονίζεται ώσει όπισθεν ταύτης έξερχό|Λενον
τέρας (ό Μινώταυρος) εχον άνθρωπου σώ[/.α (στικτον) άλλά κερασφό-
ρον κεφαλήν και ούράν, κρατών διά τών δύο χειρών (ων ή ετέρα
άνυψο>{Λένη άπειλητικώς) λίθους χερ[χαδίους· έμπροσθεν του τέρατος
άνήρ κρατών άπο του κέρατος το τέρας και διά της δεξιάς άπειλών
αύτό διά γυμνού ξίφους. Άριστερά της στήλης ή 'Αθηνα έν αϊγίδι
και κράνει κρατούσα δόρυ (τά γυρ,νά ταύτης [/.έλη λευκά). Ή
γραφή δυστυχώς του άγγείου δεν άνταποκρίνεται εις την σπανίαν
της εικόνος παράστασιν ούσα χειρονακτική και άριελώς πεποιηριένη
δι' έγχαράξεο^ς μερικής. (Εύρετ. Γεν. Έφορ. 1873).

98. 'Αγγεΐον έρυθρό[Λορφον σχήρ.ατος ληκυθίου- εικονίζεται έφη-
βος χλαμύδα φέρουν και πέτασον έρρΐ[Λ[Λενον έπι τών ώ[χο>ν, φεύ-
γων, ώσει διοοκώριενος, άλλά τήν κεφαλήν στρέφουν εις τά όπισθεν
αύτοΰ, άπειλών διά δόρατος, όπερ κρατεί διά της δεξιάς ύψοψ-ένον.
Γραφή κοινή. (Εύρετ. Γεν. Έφορ. 1874).

99. Ληκύθιον λευκόν εικόνα φέρει Σατύρου πωγωνοφόρου και
φαλακρού όρχουρ,ένου ή φεύγοντος. "Οπισθεν αύτοΰ θύρσος. Ή
γραφή εΐνε λεπτή και λίαν έντεχνος. Διατήρησις αετρία. (Εύρετ.
Γεν, Έφορ. 1875).