Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 7.1891

DOI Page / Citation link:
Overview
Facsimile
Scroll
OCR fulltext
ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1891.— ΜΑΡΤΙΟΣ 27

τριών άλλων των άνω μνημονευομένου ψηφισμάτων, εις ά επανέρ-
χομαι παρακατιών.

Έκ του τρίτου των έπι τοΰ αύτοΰ λίθου ψηφισμάτ(ον, όπερ έγέ-
νετο μετά τον θάνατον τοΰ Εύμαρίδου, μανθάνομεν οτι οί Αθη-
ναίοι έπ' ευκαιρία της δια τοΰ Πειραιώς εις Δελφούς μεταβάσεως
τοΰ Χαομίωνος τοΰ υΐοΰ τοΰ Εύμαρίδου, όστις εστάλη ύπό των συμ-
πολιτών του ώς θε^ορος ε'ις Δελφούς, άνενέο^σαν έπ' ονόματι του την
πατρικήν προξενίαν, έστειλαν δε και αύτώ και τοις συνθεώροις
ξένια.

Ε'ις την αύτην έποχην, τούτέστι τους περι το τέλος της τρίτης
και τάς αρχάς της δευτέρας π. Χρ. έκατονταετηρίδος χρόνους, ανά-
γονται και τα λοιπά έν τω αύτώ τόπω κατά χώραν ευρεθέντα ψη-
φίσματα.

Το κυριώτερον τούτων αναφέρεται εις Νικηρατον Νικηράτου
Άλεξανδρέα, όστις έν Κύπρω διάγουν και τιμώμενος ύπο Πτολε-
μαίου τοΰ έπι Κύπρου στρατηγοΰ (τοΰ και ιστοριογράφου) ωφέλι-
μος εγεινε τοις εις Κύποον καταπλέουσιν Άθηναίοις, έφ' ω ώνο-
μάσθη πρόξενος και ευεργέτης της πόλεο^ς.

Παρόμοιον τω προηγουμένω ε'ινε το τρίτον ψήφισμα, δι' ου άπο-
δίδοται το αξίωμα τοΰ προξένου και εύεργέτου της πόλεο:>ς τω επί-
σης έν Κύπρω διάγοντι Τιμάρχω Τιμάρχου Σαλαμινίω (έκ της έν
Κύπρω Σαλαμίνος). Τοΰ ψηφίσματος τούτου κατεσκευάσθησαν δύο
αντίγραφα, ών το μεν εν, το ήμέτεοον, έτέθη έν τω τεμένι τοΰ
Δήμου και των Χαρίτο^ν, το δέ έτερον έν τω έν τη Κυπριακή
Σαλαμΐνι Ιερώ της Άθηνας.

Δύο άλλο)ν ψηφισμάτων, ών τίνων το μεν εν αναφέρεται εις
Λεοντίσκον Αιχμο^νος Παταρέα, το δέ έτερον εις τον άδελφόν τούτου
Εύέλθοντα Αιχμωνος Παταρέα, διεσώθησαν μόνον τά τέλη, ευτυχώς
όμοος διεσώθη έκ τοΰ πρώτου των δύο τούτοον ψηφισμάτων τδ εις
την έν τω τεμένει τοΰ Δήμου και τών Χαρίτοον άνάθεσιν της στή-
λης άναφερόμενον χωρίον. »