Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 7.1891

68 ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤ —ΕΤΟΣ 1891.—ΙΟΥΝΙΟΣ καί, ΙΟΥΛΙΟΣ

5. ΆναίΙκαφαΙ έν θε<?«ιαΐς (ΐδ. σ. 34, 5).

Αί ύπο της Γαλλικής Σχολής ενεργούμενα ι άνασκαφαί έπερα-
τώθησαν, διαλυθέντος ολοκλήρου σχεδόν του φρούριόν τι αποτελούν-
τος γνωστού μεταγενεστέρου περιβόλου, του ες αρχαίων λίθων τ6
πλείστον ωκοδομημένου. Ευρέθησαν δ' έντετειχισμέναι έν τούτω
πλεΐσται έπιγραφαί, μέγα έπιτύμβιον άνάγλυφον ροομαϊκών χρόνων
είκονίζον δύο γυναίκας δεξιουρ,ένας άλλήλας, αγάλματα τινα ακέ-
φαλα, έν οίς κορμοί παίδων και κεφαλαί τίνες.

6. Άνα<ίκαφαι εν Έρετρία.

Αδεία της κυβερνήσεως ήρξαντο άνασκαφαί τάφοον έν Έρετρία
ύπο των ιδιοκτητών Γελαδάκη, Λάμπρου και Νοστράκη, ύπο την
έποπτείαν τοΰ εφόρου Χ. Τσούντα.

7. Άνασκαφαί θολωτον τάφου.

Ό έν σ. 25 αρ. 7 μνημονευόμενος θολωτός τάφος άνεσκάφη ύπο
της αρχαιολογικής Εταιρίας δια τοΰ εφόρου Χ. Τσούντα. Κα τα το
σχήμα ό τάφος ούτος ομοιάζει τοις παρά τ6 Ήραΐον, παρά τ6 Με-
νίδι και λοιποΐς έν Ελλάδι άνακαλυφθεϊσι. Ευρήματα άξια λόγου
δεν ήχθησαν είς φως. Ευρέθησαν ένόλω: α') άγαλμάτιον μολύβδινον
ανδρός (υψ. 0,119) φέροντος περίζωμα και έχοντος περί την κόμην
ταινίαν β') έτερον άγαλμάτιον μολύβδινον γυναικός (υψ. 0,085) έν-
δεδυμένης χιτώνα και φερούσης περί την κεφαλήν ταινίαν ή στεφάνην
γ') λίθος έγγεγλυμμένος, άχάτης πιθανώς, έν ω εικονίζονται δύο
αΐγαγροι δεξιά βαίνοντες· δ') μικρά τινα χρυσά κοσμήματα και
φύλλα χρυσού άμορφα· ε') ώτογλυφίς χαλκή' στ') ύάλινά τινα κο-
σμήματα και άλλα τινά πράγματα. Τά ευρήματα ταΰτα κατετέ-
θησαν έν τω Μουσείω τής άρχ. Εταιρίας.