Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 7.1891

ΑΡΧ. ΔΕΛ.—ΕΤΟΣ 1891.—ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ καχ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 91

ΰΙΑΦΟΡΟΙ Ε I ΰ Η 2 Ε I Σ

Α 1 γ υ π τ ι α κ α 1 αρχαιότητες. Αϊ έν τώ Πολυτεχνείω υπό την έπι-
μέλειαν της άρχ. Εταιρίας διατελοΰσαι αιγυπτιακά! αρχαιότητες, α'ι υπό του έν
Αλεξάνδρεια φιλογενοϋς Ιωάννου Δημήτριου τοϋ έκ Λήμνου εις τό Εθνικόν
ΜουσεΤον δωρηθεΤσαι, έκομίσθησαν ηξη εις τό ΜουσεΤον τοϋτο, ένθα θέλουσι τοπο-
θετηθή οριστικώς έν τη έπί τούτω παρασκευασΟε'ιση έτέρα των αιθουσών της κεν-
τρικής πλευράς τοϋ Μουσείου. Ή αίθουσα αΰτη διεκοσμήθη καταλλήλως έν α'ι-
γυπτιακώ ρυθμω κατά σχέδια έκπονηθέντα Οπό τοϋ Καδερώ.

Νομισματικόν ΜουσεΤον. Άφ' ου παρελήφθησαν ΰπό τοϋ νομι-
σματογνώμονος άπαντα τά εις τό Έθν. ΜουσεΤον κείμενα νομίσματα τοϋ τής
Έθν. Βιβλιοθήκης νομισματικού Μουσείου (ΐδ. Δελτίον 1890 σ. 156) παρεδόθη-
σαν τελευταΤον αϋτώ κα\ πάντα τά έκ τοϋ Μουσείου τούτου προερχόμενα λοιπά
άρχαΤα, ά ή ανακριτική άρχή είχε καταθέσει συν τοΤς νομίσμασιν έν τω Ενθ. Μου-
σείω, ήτοι δακτυλιόλιθοι, τ,ρυσά χα: άλλα άρχαΤα (ΐδε σχετικά έγγραφα ΰπ άρ.
14205 Προηοκόλλου τοϋ Υπουργείου των Εκκλησιαστικών).

Ιδρυσις αρχαιολογικής Συλλογής έν Λεβαδεία. "Α-
παντα τά έν Χαιρώνεια υπάρχοντα κινητά άρχαΤα έκομίσθησαν ύπό τής Γεν.
Εφορίας διά τοϋ εφόρου Β. Λεονάρδου εις Λεβαδείαν' περισυνήχθησαν δέ και
τά έν Λεβαδεία διεσπαρμένα άρχαΤα και ούτως Ίδρύθη έκεΤ έν δωματίω τοϋ δημο-
τικοϋ Σχολείου αρχαιολογική Συλλογή. Κατά τόν ΰπό τοϋ Λεονάρδου συντα-
χθέντα κατάλογον ή Συλλογή αύτη περιέχει (:8 έπιγραφάς, 55 τεμάχια γλυπτών
κα\ τεμάχ.ά τινα πήλινων.

Συλλογή Τανάγρας. Ύπό τής άρ-/. Εταιρία: έκτίσθη έν Τανάγρα
κατάλληλον κτίριον, έν ω ό έν τή υπηρεσία αύτής διατελών διδάκτωρ Δ. Κώνστας
περισυνήγαγε και καταλλήλως έτοποθέτησε τάς έκεΤ, έν τω 7.ω?'ιψ Σχηματάρι, διε-
σπαρμένας άρχαιότητας. Ό αυτός Κώνστας συνέταξε και κατάλογον τών αρ-
χαίων τούτων, καθ' δν ή Συλλογή αύτη άποτελεΤται έκ τών εξής: α') 92 γλυ-
πτικών ίργων β') 1572 έπιγραφών* γ') 153 αρχιτεκτονικών κα\ άλλων λίθων δ')
150 ένεπιγράφων κεραμίδων ε') 16 λίθων και κεραμίδων έφ ών σώζονται γραφαι
και χρωματισμοί* ς') 417 πήλινων ειδωλίων άνθρώπων και ζώων ζ') 19 κεράμων
μετ' έκτύπων μορφών άνθρώπων, ζώων κλπ. η') 2896 διαφόρων κοινών αγγείων
θ') 60 πήλινων λαρνάκων ι') 24 διαφόρων κεραμίδων κα\ ια') 55 μικρών πραγ-
μάτων μεταλλίνων, έν οΤς και τινα πήλινα σταθμά.

Δ ή λ ω σ ι ς ά ρ χ α ί ω ν. Ό έν ΑΊγίνη Σταματέλος Σταματιάδης (άρ. Πρτ.
Υπουργείου 5958) έδήλωσεν ότι εύρεν εντός τής οικίας του μαρμάρινον άνάγλυ-
φον μεγέθους 1,16 και πλάτους 0,45 παριστάνον παΤδα, όστις κρατεί έν τή αρι-
στερά σφαΤραν και ίχει έν τή δεξιά πράγμά τι όπερ προτείνει εις κυνάριον παρά
τους πόδας αϋτοϋ ε'ικονισμένον.

Οί Γεώργιος Αικατερίνη; και Χρ. Λυπομπόλης έδήλωσαν ότι ευρον έν Περα-
7ώρα πώρινον άγαλμα λέοντος ύψους 0,95 και μήκους 0,98. Τό άγαλμα τοϋτο
κατέθηκαν έν τώ δημαρ^ικώ καταστήματι Λουτρακίου, πρωτευούση τοϋ δήμου Πε-
ραχωριτών.

Κατάσ^εσις αρχαίων. ' Τπο τής Μοιραρχίας κατεσ/έθησαν έν Δα-
φνίω διάφορα κοινά κα\ άγρηστα άρχαΤα παρά τοΤς Δ. Βασιλείω, ^ειη1θ8 Μ&-
άβλβγ, Άλφ. Παλμόρα και Γεωρ. Ντάκω (ΐδ. σ. 88 άρ. 13, 14, 15, 16).