Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 7.1891

ΑΙ'Χ. ΔΕΛ.· ΕΤΟΣ 1891 .-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ κα\ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 121

τοΰ ΔιπύΧου, ούτινος 6 άξων προεκτεινόμενος κατ* ευθείαν γραμ-
μήν προς το μέρος της Ακροπόλεως παρέρχεται εγγύτατα της
θέσεως, εν η ευρέθη ό νυν εν τω Έθν. Μουσείω εισαχθείς βωμός.
Ευρέθη 8ε ούτος ιδρυμένος επι διπΧοΰ εξ 'Τμηττίου μαρμάρου
κρηπιδώματος συνισταμένου εξ εύρυχωροτέρου τίνος υποβάθρου
και μικροτέρου τίνος βάθρου, εφ? ου έστηρίζετο αυτός ό βωμός.
Το υπόβαθρου προέχει εν τω όπισθεν του βωμοΰ κειμένω μέρει
τον βάθρου κατά 0,41^", σχηματίζον τοιουτοτρόπως βαθμίδα η
πρόθυσιν, εφ* ης ϊστατο ό την θυσίαν εκτεΧών ιερεύς. Έκ
της επεξεργασίας της άνω επιπέδου επιφανείας του βωμοΰ, ήτις
υπενθυμίζει τρόπον τινά την επι των πΧίνθων των αρχαίων οικο-
δομημάτων άναθύρωσιν, συμπεραίνω οτι επι του βωμοΰ εκείτο
κινητόν τι επικάλυμμα, όποιον παριστάνουσιν ουκ όΧίγαι €7τ' αγ-
γείων εικόνες.

επί της κυριωτέρας προσόψεως του βωμοΰ επιγραφή εχει
ως εξης :

Ή βουλή ή Ιτ.\ Διονυσίου άρχοντος ά ν έ θ η κ ε ν
Α φ ρ ο δ Ί τ ε ι ή γ ε μ. ό ν ε ι τοΰ δ ή α ο υ και Χ ά ρ ι σ ι ν ·
έπι ίερέω; ΜικΊωνος τοΰ Εΰρυκλείδοο Κηφισιέως,
στρατηγοϋντος έπι τήν παρασκευήν Θεοδούλου Θεοφάνου Πειραιίως,

ανάγεται δε ώς δεικνύει ή μνεία των άλλοθεν γνωστών Διονυσίου,
Μικίωνος και Θεοβούλου περίπου εις τό τεΧευταΐον τρίτον της
τρίτης π. Χρ. εκατονταετηρίδας.

Λεπτομερή περιγραφην τοΰ βωμοΰ θά δημοσιεύσω προσεχώς
αΧΧαχοΰ, προτιθέμενος νά εκθέσω αυτόθι εκτενέστερον τά πορί-
σματα, άτινα κατά την γνώμην μου εξάγονται εκ της ευρέσεως
τοΰ βωμοΰ τούτου ώς προς την τοπογραφίαν των "Αθηνών και
την παρά τω Παυσανία περιγραφην μέρους τίνος της αρχαίας
αγοράς. "Ένταΰθα δε περιορίζομαι νά συνοψίσω δι* βραχέων τά
κυριώτερα τών πορισμάτων τούτων :

α) ΓΗ κατασκευή τοΰ βωμοΰ εγένετο τη είσηγήσει τοΰ Μικίω-
νος άναΧαβόντος, ώς ιερέως τοΰ Δήμου καϊ τών Χαρίτων, την
επιμεΧειαν τής τακτοποιήσεως τών τοΰ ίεροΰ τούτου.

β') Ή εν τη επιγραφή τοΰ βωμοΰ νΰν το πρώτον άπαντώσα
επωνυμία τής 'Αφροδίτης «.Ήγεμόνη τοΰ δήμου-» δεν διαφέρει