241
®’ Kinder san wia d' Hund'; dö g'spür'n's, daß der Herr
in' Haus der Erst' und der G'schcidtcr' is oder sei' soll.
D' kloan'n Kinder mirk'n aa' mehr auf'n Vata wia ans
ft’ Mntta, und da kloan' Nazl — so a' Hintanßifahntragcr —
'uaar' halt gar so glnckli', wann cahm da Vata Red' und Antwort
ft%it thaat'. Aber weil d' Kinder und d' Narr'n gar so viel und
vazwickt frag'n und der G'schcidtcst' mit'n antwort'n selber a'
Narr wer'n kunnt', so dakimmt da Vata scho' allwei' a' wen'g,
>vann eahm da Nazl dranßt' auskimmt und zu eahm zuwifind't.
"I' »mg net", kann er net gnat sag'n; ,,i' woaß's net", dcrf er
Ichon gar net sag'n, und so kriagt halt der Nazl g'wcnli' z' hör'n:
»Schau', dös lvoaß d' Mntta oder d' Lisi (dös is d' Kuchcl-
dirn) — da »maßt D' net glci' zu mir renna!" Und a' so stimmt
mcist'ns aa' den Nazl. Aber heut' is da Vata völli' a' wen'g
bioach — macht's, daß er mit der scheckat'n Kuah in da Frnah' a'
lluat's G'schäft g'macht hat, oder denkt er an's Kegelscheib'n, oder daß
ft' viclleicht'n 's Steueramt 's letzt' Mal a' lvcn'g g'irrt hat — heut'
ftnt amal der Nazl d' richti' Zeit derwischt, und d' Schnadern geht scho'
^hin. Weil aba scho' unter die erst'n zehn Frag'n von' Nazl net
°"ne war, auf dö a' Mensch, der net g'rad' studirt is, an' Antwort
3eb'n hat kinna, so hilft si' der Vata und tragt 'n Nazl an, daß
er eahm ebb's vazöhlt. Mit. so 'was stopfst d' alle kloan'n Mänla!
Aba was?
Tö G'schicht'n, dö der Vata g'wißt hätt', san nix für so an'
kloan'n lmschuldig'n Batschi g'wcn; ja mein, und snnst gibt's nur
no' oan's, dös ma' no' probir'n kunnt' — d' biblisch' G'schicht' I
D' Pfcif'n is scho' ankennt z'weg'n dem, daß ma' d' Gcdanka-
strich' net gar a' so hört. Und d' G'schicht' fangt aa' scho' mit
häufti Gcdankastrich' an: mit der Erschaffung der Welt. Dös
woaß halt der Vata gar nimmer, wia si' der Herrgott dö sieb'n
Schöpfungstäg' ein'theilt hat; daß's gnat war, dös woaß er, dös
steht in da heilig'n Schrift; aba bci'n Bazähl'n waar's schon recht
a' Dnrchanand' 'wor'n.
Gottlob, da fallt eahnr ein, daß 's nächst' Kapit'l d' Erschaffung
von' erst'n Mensch'n und 's Baradcis is. 's Baradcis kaust d'
ja ausmal'n, wia d' lvillst, rmd hast Xaitg g'nna z' thoan dainit.
Nacha vazählt er halt an Nazl vo' dö Viecher, dö dort limananda
g'rcnnt san, vo' d' Henna, dö goldane Oar in gläsane Ncsta cini-
g'legt, vo' die Küah mit frisirte Schwoaf', und was cahm halt sonst
cinfallt. Dann vo' dö Baam, as dö er all's Scheene und Gnatc
aufilüagt; und wia er mit da Natur firti' is — jirzt kaam' halt da
Mensch und wia's der gnat g'habt hat. Was wird denn da Adam
nur g'rad' Lustig's 'than Hamm?! Wann's net in da heilig'n Schrift
drina steht, dcrf ma' si's ansdenka wia ma' will. Also fnr's
®’ Kinder san wia d' Hund'; dö g'spür'n's, daß der Herr
in' Haus der Erst' und der G'schcidtcr' is oder sei' soll.
D' kloan'n Kinder mirk'n aa' mehr auf'n Vata wia ans
ft’ Mntta, und da kloan' Nazl — so a' Hintanßifahntragcr —
'uaar' halt gar so glnckli', wann cahm da Vata Red' und Antwort
ft%it thaat'. Aber weil d' Kinder und d' Narr'n gar so viel und
vazwickt frag'n und der G'schcidtcst' mit'n antwort'n selber a'
Narr wer'n kunnt', so dakimmt da Vata scho' allwei' a' wen'g,
>vann eahm da Nazl dranßt' auskimmt und zu eahm zuwifind't.
"I' »mg net", kann er net gnat sag'n; ,,i' woaß's net", dcrf er
Ichon gar net sag'n, und so kriagt halt der Nazl g'wcnli' z' hör'n:
»Schau', dös lvoaß d' Mntta oder d' Lisi (dös is d' Kuchcl-
dirn) — da »maßt D' net glci' zu mir renna!" Und a' so stimmt
mcist'ns aa' den Nazl. Aber heut' is da Vata völli' a' wen'g
bioach — macht's, daß er mit der scheckat'n Kuah in da Frnah' a'
lluat's G'schäft g'macht hat, oder denkt er an's Kegelscheib'n, oder daß
ft' viclleicht'n 's Steueramt 's letzt' Mal a' lvcn'g g'irrt hat — heut'
ftnt amal der Nazl d' richti' Zeit derwischt, und d' Schnadern geht scho'
^hin. Weil aba scho' unter die erst'n zehn Frag'n von' Nazl net
°"ne war, auf dö a' Mensch, der net g'rad' studirt is, an' Antwort
3eb'n hat kinna, so hilft si' der Vata und tragt 'n Nazl an, daß
er eahm ebb's vazöhlt. Mit. so 'was stopfst d' alle kloan'n Mänla!
Aba was?
Tö G'schicht'n, dö der Vata g'wißt hätt', san nix für so an'
kloan'n lmschuldig'n Batschi g'wcn; ja mein, und snnst gibt's nur
no' oan's, dös ma' no' probir'n kunnt' — d' biblisch' G'schicht' I
D' Pfcif'n is scho' ankennt z'weg'n dem, daß ma' d' Gcdanka-
strich' net gar a' so hört. Und d' G'schicht' fangt aa' scho' mit
häufti Gcdankastrich' an: mit der Erschaffung der Welt. Dös
woaß halt der Vata gar nimmer, wia si' der Herrgott dö sieb'n
Schöpfungstäg' ein'theilt hat; daß's gnat war, dös woaß er, dös
steht in da heilig'n Schrift; aba bci'n Bazähl'n waar's schon recht
a' Dnrchanand' 'wor'n.
Gottlob, da fallt eahnr ein, daß 's nächst' Kapit'l d' Erschaffung
von' erst'n Mensch'n und 's Baradcis is. 's Baradcis kaust d'
ja ausmal'n, wia d' lvillst, rmd hast Xaitg g'nna z' thoan dainit.
Nacha vazählt er halt an Nazl vo' dö Viecher, dö dort limananda
g'rcnnt san, vo' d' Henna, dö goldane Oar in gläsane Ncsta cini-
g'legt, vo' die Küah mit frisirte Schwoaf', und was cahm halt sonst
cinfallt. Dann vo' dö Baam, as dö er all's Scheene und Gnatc
aufilüagt; und wia er mit da Natur firti' is — jirzt kaam' halt da
Mensch und wia's der gnat g'habt hat. Was wird denn da Adam
nur g'rad' Lustig's 'than Hamm?! Wann's net in da heilig'n Schrift
drina steht, dcrf ma' si's ansdenka wia ma' will. Also fnr's
Werk/Gegenstand/Objekt
Pool: UB Fliegende Blätter
Titel
Titel/Objekt
"S' Baradeis"
Weitere Titel/Paralleltitel
Serientitel
Fliegende Blätter
Sachbegriff/Objekttyp
Inschrift/Wasserzeichen
Aufbewahrung/Standort
Aufbewahrungsort/Standort (GND)
Inv. Nr./Signatur
G 5442-2 Folio RES
Objektbeschreibung
Maß-/Formatangaben
Auflage/Druckzustand
Werktitel/Werkverzeichnis
Herstellung/Entstehung
Künstler/Urheber/Hersteller (GND)
Entstehungsort (GND)
Auftrag
Publikation
Fund/Ausgrabung
Provenienz
Restaurierung
Sammlung Eingang
Ausstellung
Bearbeitung/Umgestaltung
Thema/Bildinhalt
Thema/Bildinhalt (GND)
Literaturangabe
Rechte am Objekt
Aufnahmen/Reproduktionen
Künstler/Urheber (GND)
Reproduktionstyp
Digitales Bild
Rechtsstatus
In Copyright (InC) / Urheberrechtsschutz
Creditline
Fliegende Blätter, 106.1897, Nr. 2708, S. 241
Beziehungen
Erschließung
Lizenz
CC0 1.0 Public Domain Dedication
Rechteinhaber
Universitätsbibliothek Heidelberg