Universitätsbibliothek HeidelbergUniversitätsbibliothek Heidelberg
Metadaten

Kunsthistorische Sammlungen des Allerhöchsten Kaiserhauses <Wien> [Hrsg.]
Jahrbuch der Kunsthistorischen Sammlungen des Allerhöchsten Kaiserhauses (ab 1919 Jahrbuch der Kunsthistorischen Sammlungen in Wien) — 32.1915

DOI Artikel:
Giehlow, Karl; Weixlgärtner, Arpad: Die Hieroglyphenkunde des Humanismus in der Allegorie der Renaissance: besonders der Ehrenpforte Kaisers Maximilian I. Ein Versuch
DOI Seite / Zitierlink:
https://doi.org/10.11588/diglit.6174#0185
Überblick
Faksimile
0.5
1 cm
facsimile
Vollansicht
OCR-Volltext
Die Hieroglyphenkunde des Humanismus in der Allegorie der Renaissance.

179

Fol. 10'. — Nr. 8.

Quomodo Martern et Venerem. Fol. 11.

Martern vero pingentes et Venerem, duos effingunt accipitres, ex quibus marem Marti, foeminam
vero Veneri assimilant. Quoniam reliqua foeminini generis animancia minime viris ad omnem permixtionem
obediunt, quemadmodum accipiter; trigesies enim per diem per iniuriam abacta, cum a viro accersitur,
regreditur et iterum obedit. Ideo omne foemininum virili morigerum Aegypcii Venerem appellant, inobediens
vero non ita nominant. Ideo quoque soli accipitrem dedicarunt. Cdmmuniter etenim soli trigenarium nume-
rum in feminea implecione attribuunt.

Fol. 11'. — Nr. p.

Aliter quoque Martern ac Venerem pingentes, binas effingunt cornices, tanquam virum ac mulierem, Fol
quoniam ales hec duo parit ova, ex quibus masculinum et foemininum gignitur. Si vero, quod raro accidit,
duo gignantur mares vel foemine, duq, masculi, cum foeminis copulantur, non miscentur cornici alteri. Neque
foemina viro alii ad mortem usque, sed sola et vidua reliquam peragit vitam. Hanc ob causam, cum homines
cornici uni occurrunt, consorte se privatum iri auspicantur, huiusque concordie. gracia ad hunc usque diem
in nupciis Greci cori ingeminant, cornicem dicere ignorantes.

23*
 
Annotationen