Universitätsbibliothek HeidelbergUniversitätsbibliothek Heidelberg
Metadaten

Kunsthistorische Sammlungen des Allerhöchsten Kaiserhauses <Wien> [Hrsg.]
Jahrbuch der Kunsthistorischen Sammlungen des Allerhöchsten Kaiserhauses (ab 1919 Jahrbuch der Kunsthistorischen Sammlungen in Wien) — 32.1915

DOI Artikel:
Giehlow, Karl; Weixlgärtner, Arpad: Die Hieroglyphenkunde des Humanismus in der Allegorie der Renaissance: besonders der Ehrenpforte Kaisers Maximilian I. Ein Versuch
DOI Seite / Zitierlink:
https://doi.org/10.11588/diglit.6174#0195
Überblick
Faksimile
0.5
1 cm
facsimile
Vollansicht
OCR-Volltext
Die Hieroglyphenkunde des Humanismus in der Allegorie der Renaissance.

I89

Quomodo securitatem. Fol. 34.

Tutelam vero pingere volentes, duo humana depingunt capita, unum tanquam viri intus, aliud
vero mulieris extra respicientis. Sic enim nullum a demonibus ledi arbitrantur, quoniam et absque
litteris duobus se custodiri putant capitibus.

Fol. 3<f. — Nr. 26.

Quomodo hominem deformem. Fol. 3$.

Indispositum vero seu deformem pingentes hominem, ranam1 effingunt, quoniam illius genus ex
palustri procreetur materia. Unde aliquando cernere est quadam in parte ranam absolutam, altera vero
imperfectam ac terre similem. Ita, si flumen destiterit, continuo pereat.

Fol. 3s'. — Nr. 27.

Quomodo rem apertam. Fol. 36.

Rem apertam demonstrare volentes, leporem depingunt, quoniam animal hoc Semper oculos apertos
habere consueverit.

1 Dürers Original dieser Hieroglyphe hat sich erhalten und ist auf Taf. III abgebildet.
 
Annotationen