Universitätsbibliothek HeidelbergUniversitätsbibliothek Heidelberg
Metadaten

Kunsthistorische Sammlungen des Allerhöchsten Kaiserhauses <Wien> [Editor]
Jahrbuch der Kunsthistorischen Sammlungen des Allerhöchsten Kaiserhauses (ab 1919 Jahrbuch der Kunsthistorischen Sammlungen in Wien) — 32.1915

DOI article:
Giehlow, Karl; Weixlgärtner, Arpad: Die Hieroglyphenkunde des Humanismus in der Allegorie der Renaissance: besonders der Ehrenpforte Kaisers Maximilian I. Ein Versuch
DOI Page / Citation link:
https://doi.org/10.11588/diglit.6174#0207
Overview
Facsimile
0.5
1 cm
facsimile
Scroll
OCR fulltext
Die Hieroglyphenkunde des Humanismus in der Allegorie der Renaissance.

20I

Fol. 58'. — Nr. 47.

Quomodo ostendunt immundiciam. Fol. 59.

Immundiciam vero pingentes, orygem1 effingunt. Cum enim luna oritur, illam intuetur ac clamat,
non benedicens ac laudans illam. Signum vero huius manifestissimum hoc est: nam prioribus pedibus
terram effodit ac caput cum illa tegit, tanquam indignans ac nolens inspicere ortum dee;. Hoc idem
quoque in solis facit ortu. Quapropter antiqui reges horoscopi designantes ortum hoc exprimebant animal
ac per medium ipsius nonnullos gnomones ortus certitudtnem ostendentes. Quapropter ex omnibus velocibus
hoc solum comedunt, quoniam comunionem quandam ad deam habere videtur. Praeterea in deserto cum
bibendi copia illi contigit, labiis aquam confundit coenoque perturbat, pedibus quoque pulverem inicit, ne
reliquis animalibus usui esse possit. Inde malignam ac caeteris infensam orygis arbitrantur naturam. Prigcipue
vero cum indecens peragat officium erga deam, cuius beneficio omnia generantur ac augentur, que in mundo
utilia esse reperiuntur.

Fol. 59'. — Nr. 48.

Quomodo interitum.

Interitum autem ostendentes, murem depingunt, quoniam omnia corrodendo defijdat et annihilat.
Eodem quoque signo utuntur, iudicium pingere volentes. Cum enim panis multus ac varius expositus
est, purissimum ac Optimum mus eligens corrodit. Ideo pistoris iudicium e muribus pendet.

Fol. 60.

1 Dürers Original dieser Hieroglyphe hat sich erhalten und ist auf Tafel III reproduciert.
XXXII.

26
 
Annotationen