Universitätsbibliothek HeidelbergUniversitätsbibliothek Heidelberg
Metadaten

Thesavrvs Nvmismatvm Modernorvm Hvivs Secvli, Sive Nvmismata Mnemonica Et Iconica: Quibus Praecipvi Eventvs Et Res Gestae Ab Anno MDCC illustrantur, Figvris Aeneis Expressa, addita Latina Et Germanica Explicatione ([Hauptbd.]) — Norimbergae: Endter, 1716 [Cicognara, 3024-2]

DOI Seite / Zitierlink:
https://doi.org/10.11588/diglit.52121#0807
Überblick
Faksimile
0.5
1 cm
facsimile
Vollansicht
OCR-Volltext

. Altera numiſmatis facies prioris quan-
dam quafi declarationém uberiorem com-
plectitur. Hie etenim ſub communi tecto
feptem columnae ſpectantur, quibus ut
Prov, c. IX, v: ı, legitur. Sapientia coele-
ftis domum füam conftruxit; cum qua Gief-
ſenſis Academia conferenda. — Séptem ha-
rum colümnarum quatuor exteriores in for-
ma quadrangulari ; tres interiores in ttian-
gulari forma pofitae ſunt. Tribus poftre-
mis Facultates trés ; quas altiores vocant;
THEOLOGIÀ citcà Religionem, IVRIDI-
CA, citca Socialitatem; Medica circà Sanita-
tem, de quibus in antica dictum, occupa-
tae,fignificantur, Eiteriores quatuor ex-
hibent FACVLTATEM PHILOSOPHI-
CAM,;Sapieütiae verae (verba funt defcri-
ptionis germ.) ftudium fundamentale, fe-
cundum Naturam & Gratiam ; cüm prae-
ter Philoſophiam Naturalem & Ethnicam,
Gratiofa étiàm & Chriftianà indicetur :
quod monitum circà füperiores tres Facul-
tates pariter obfétvandum eft, Philofo-
8 ipfa caeteroquin eft vel Principalis ; a


mavis; ià Theoreticain & Pr‘a&ic_am)_ di_flifi‚-
qa, quicquid ad rérüm Cognitiohem, & ad


nens : vel winus Principalis aut Organica;
five Iüftrumentalis, itém Pliilologià, quani
iterum in Experimeütalem & Ratiotalem


üüiveríam, utpote diſciplinam Experientiae;
& Retum ſingularium Notitiam; haec difciz

linas Rationis & ſermonis. tam Interniquam

xerni formatrices pertractat. Unde qua-
tuor extimis cólummis adſcripta legüntur
nomina PHILOSOPHIAe RATIONALIS;
EXPERIMENTALIS, MORALIS ET NA-
'TVRALIS. Prima harum Rationem, ſecun-
da Senfüm, tertia Legem; quarta Naturim
pro objecto hahet. Atrio domicilii hujus
— infcriptuin: SEPTEM SAPIEN-
TIAE COLVMINA; Infra Votum, Aca-
demiae nowine — tale légitüt :
SERVET MIiHL DEVS HAEC COLV-


SIMVM DOMICILII. MEI. EVLCIMEN-
TVM. PROV, IX. ı. Totiüs averfae in-
ícriptio hacc eft : PRÍMO ACADEMIAE
GISSENAE IVBILAEO ANn6 MDC@‚‘I’„‚IB

; q“ L

729

mit ihren Winkeln den Umkreiß allerſeits
beruͤhren muͤſſen ()weil die baſis des Trian-
guli, und die Bafis des Quadranguli, als Par-
aliel, das iſt / in gleiche Diſtantzuͤber⸗
all voneinander ſtehend / einander re-
i — — . 2

Auf der zweyten Seite ift gleichſam eine
fernere Erklaͤrung von der erſten Seite,
unb dem darauf Lefindſichen Sacro Septena-
rio enthalten. Dann hier praeſentiren ſich
unter einem Obdach Sieben Seulen welche
die Weioͤheit nach Prov. IX z. zu ihrein
Hauß ſich bat hauen und bereiten laffert,
welches guf die loͤbliche Univertdt zu Gieſ⸗
ſen gar fuͤglich mag gedeutet werden. Be⸗
fagte 7. Seulen ſind alſo diſponixet, daß
bie 4. aͤuſſern in einer Vieruug, bie 3. in⸗
nern aber in ber Form eines Orey⸗Ecks ſich
beſinden. Und zwar die drey innere Seu⸗
len bilden ab die 3. fo genannte obere Fa-
cultaͤten, nemlich THEOLOGICAM, wel-
che auf die Neligion IVRIDICAM, welche
auf die Societát, vder Erhaltung der menſch⸗
lichen Geſellſchafft, und MEDICAM , wel⸗
che auf die Geſundheit, als die vorgemelde⸗
te drey — geribtef. Hin⸗
gegen bie A. aufferm Seulen bilden vor FÁ-
CVLTATEM PHILOSOPHICAM , als
das Fuüdamentil-Stüdium (daß wir des In-
ventoris eigue teutſche Woͤrte hie behalten
er wahren Weißheit heydes nach der Natur
und Gnade, dieweil allbiet nebſt der Phi-
loſophia naturali & Ethnica, der jenigen
Weißbeit / ſo ein Heyd duͤrch das
Licht der Ngtur báben kan auch
Gratiofa & Chriftiana; die jenige Weiß⸗
heit / 3u welcher ein Chriſt durch
oie Gnade gelanget / muß verſtanden
werden: welches aleicber maſſen auch bey
den drey obern Facultaͤten zu merken. Die
Philoßphia nun iſt vel Principalis , welche






Aoralém (ſonſt aber in Theoreticam & Pra-
&icam) wird getheilet, worunter alles be⸗
griffen wird, was ad cognitionem rerum;
zur Erkaͤnntnus der Dinge / und ad
actionem citca res, was man bey. al
ien Sachen zu thun habe gehoͤren


auch Organica, oder Inftrümentalis , item
Philologià genennet, und in Experimenta-
ſem und Rationalem nicht unfuͤglich mag
getheilet werden, davon die erſtere die ge⸗
fanite Hittorie ; als Difciplinam Experien-
4 8 * notitiam, eine
ſolche Schule darinnen . Man
Ddd dd z durch
 
Annotationen