Atti della Società di Archeologia e Belle Arti per la Provincia di Torino — 4.1883

Claretta, Gaudenzio: I marmi scritti di Torino e Suburbio dai bassi tempi alla metà del secolo XVIII, [4]

ARCHEOLOGIA E BELLE ARTI

essa chiesa: visìtavìt oratorium confraternitalis seu sodali-
tatis Corporis Christi et in quo ut premissum fuit asscrvatur
sacra eucharislia ad usum parochiauorum S. Silvestri et
vidit oratorium ipsum parvurn sed valde honorificum et
non absque notabili impensa fabricatum ex devotione et ex
miracido quod eo loci apparuit quia dum sacrilegi quidam
de anno 1453 e^ dum esset episcopus taurinensis reveren-
dissimus tane temporis D. Ludovicus Romagnanus furto
subtraxissent tabernacnlum seu custodiam Sacramenti cum
hostia consacrata intus custodiamone praedictam in quadam
baia seu volucro inclusissent et super mulo quodam posuis-
sent, mulusper Dei miraculum pede insistere nunquam potuit
donec pervenerit ad locum ipsum seu ecclesiam Sancti Sil-
vestri, ubi mulus ad terram prostratus, balla que ipsa sire
involucro-per se et absque opera humana explicata apparuit
tabernacnlum ex quo hostia ipsa consacrata evolavit in aere
et tamdiu ea visibiliter perstitit quamdiu revercndissimus
episcopus praedictus cum toto clero Ulne advenit et omnibus
genufìexis ea hostia adorata per se miraculosa descendit in
calicem quem tunc manibus tcnebat episcopus qui reverenler
ad modum processionaliter cum toto clero eamdem hostiam
consacralam attuiti ad ecclesiam cathedralem... (1).

Ma tuttoché ragguardevole, questo secondo edifizio non
fu secondato da miglior sorte del primo, riconosciuto an-
gusto in proporzione dell'aumento della popolazione di To-
rino, e specie in riguardo della micidiale pestilenza del 1598.
Ond'è che in tale anno il Municipio ricorreva all'arcivescovo
Carlo Broglia, il quale « informato appieno dello stupendo
et verissimo miracolo del SS. Sacramento et per le antique
autentiche scritture da lui viste e lette che per debite e le-

(1) Archivio dell'Arcivescovato.