Bulletin de la Société pour la Conservation des Monuments Historiques d'Alsace — 1.1856-1857 (1857)

Lettre ou rapport d'Albert de Berwangen
— 48 —

Lettre ou rapport d'Albert de Berwangen ä Jacques de Fleckeiistein.

Dem Laut fangt

Des alten slosz unnd Bolwerks halben ist myn meinung als ir die ungezwifelt
auch finden werden, das der ytzig kost, so myn g. h. (gnediger here) hatt zu
Rosz une fusz, gar kum den kriege riechte, auch raynem gnedigen heren lutzel
nutz, oder den finden abgebrochen wurt, dann wo in ein Buebe erstochen oder
gefangen wurt, so lauffent jj (zwo) hienuff man schickt sich dann darin, das man
Innen nyclits zugeen liesz, und sie auch understand darinn zu behalten. Das mag
myner meinung nach und als ichs gnau tags und nachts besichtiget hab, nit bass
gescheen, dan wo anders myn gnedigster here nit mit versieht, das es Im durch
ander lut dan durch die von Konigspergk gewert werde. Wann er dann hett II
oder III hundert man und der merteil Bur ouch Bouwenmeister, werklut und zim-
merlut, so mag er das alt slosz inneinmen une geschutz darin bringen, slangen
und deiglich geschutz, allem, mag gon Konigspergk schissen in die porten, und
uffviel weren, mag mag (sie) auch uss dem slosz, uff den zimmerplatz und uff drvg
oder vierwege schiessen, man muss aber in dem mittein stock einen darras von
starken broemen machen, darunter man bliben mag, vor vallen Wann sie mit iren
buchszen an die muren schiessen werden auch mocht man uff demselben darras
ein umblouffende were machen, und hett man auch die vorderst mure gegen dem
rechten slosz bevor vor irem geschutz, dan der muren sind vier vor einander,
und ist myn meynung das man wol mit hohen schrägen und hochwellen, daran
gelent, hinderden man ein Schantzgraben, mecht von dem alten slosz den Berg
hienab gegen Sant Bildt, damitt man und in dem man vor allem geschutz sicher
ging, bitz in ein Blockhus, vermeint ich zu machen, das dabey sicher vor allem
irem geschutz, und man Inen uss dem selben Blockhus mit geschutz drig oder vier
weg wert und man dan lut an den beiden orten het ligen mit gutem geschutz,
dermitt wer Innen aller wandel gewert, sie mochten auch zu keinem brunnem
usserthalb des sloss kumen, es were auch aller furschub, kuntschafft, bottschaft,
und warnunge, so sie uss allen flecken und Dorffern, bitzher gehabt, entnommen.
Aber das alten sloss halben, das must by zitt geschehen dann ich hab wäre kunt-
schafft, als bald si wetters halben bliben, das sie es mut haben selber inzunemen,
ir werden auch fynden das ichuchan keinem ende luigen will. Geben uff Dornstag
nach Gregorii anno 1504.

Albrecht von Berwangen , houbtmann.

1. Copie transmise par l'Unterlandvogt a son maitre l'Electeur-Palatin.